Snelheid teleurstellend / DNS instabiel

  • 3 December 2023
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds oktober 2022 heb ik glasvezel van T-Mobile nu officieel Odido. 
Heb de laatste maanden enorm last gehad van DNS problemen, die blijken nu opgelost, maar de beloofde snelheid van 1Gb down en Up heb ik nog nooit weten te behalen rechtstreekst op de geleverde router via een CAT 7 UTP kabel. Vandaag is het helemaal niet vooruit te kachelen. Dat komt zeker door de sneeuw. Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Bellen heeft totaal geen zin, want je krijgt een zeer aardig iemand aan de lijn, maar heeft none skills en weet totaal niet waar ik technisch over aan brabbelen bent. Dus verwijst me snel door naar deze community. Serieus is dit de nieuwe klantenbinding strategie van Odido??? Een None Skills Servicedesk en dan maar hopen dat je probleem ooit opgelost gaat worden. met een onderbuik gevoel dat dit nooit zal gebeuren. Ik weet nu wel beter, ik betaal liever in de maand een paar tienen meer met de wetenschap dat ik wel begrepen wordt als ik eens in de 4 jaar moet bellen. En mijn internetverbinding werkelijk stabiel is en de snelheid die men aan mijn beloofd heeft. Even voor jullie info, ik heb hier echt degelijk spul staan met fatsoenlijke utp bekabeling.

De standaard vragen, van heeft u de router al stroomloos gemaakt, wil ik eigenlijk niet meer horen.
Ik wil gewoon een stabiele goed functionerende internet verbinding die performed !

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @thepeet, welkom op onze Community!

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @thepeet 

Welke snelheid haal je nu met een pc/laptop rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router? Doe de speedtest met de Ookla speedtest app en misschien kan je ook meerdere testservers gebruiken.

Heb je ook al eens de internetkabel tussen mediaconvrrter en router vervangen om te kijken of het dan beter gaat?

Wifi staat uit, rechtstreeks aan mijn Dell laptop haal ik max op een goeie dag 576Mbps. Maar vandaag zeker niet!  voor mijn lokale Lan gebruik ik de tool: LAN Speed Test (betaalde versie) daar haal ik wel snelheden tot 822Mbps. Ik zou tevreden zijn als ik stabiel 500Mbps elke dag zou halen, maar dat is dus niet zo.
Uiteraard gebruik ik verschillende speedtest en tevens verschilde servers van Delta Fiber Nederland tot aan WorldStream B.V. maar daar zit vaak maar max 40mbps tussen. Ik heb niets gewijzigd aan mijn LAN netwerk heb alles al geprobeerd, maar de performance fluctueert enorm!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @thepeet, welkom op onze Community!

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Reputatie 1

Nou, succes er dan mee! Ik heb exact hetzelfde, regio Zeist. Sinds dat ik Odido heb is het gezeur. Daarvoor KPN glasvezel zonder problemen.

@Tommie van Odido heeft ook mij 'geholpen'. Onderzoek uitgevoerd zoals beschreven, vervolgens monteur langsgestuurd, modem vervangen, welgeteld amker 1 uur goed internet gehad en daarna weer hetzelfde. 

 

Vervolgens test overdag (terwijl 's avonds het echt instabiel wordt) door Odido. 'We zien niets raars, u heeft wel een mesh aangesloten: graag nieuw onderzoek uitvoeren met mesh ontkoppeld". Aangegeven dat ik het eerste onderzoek ontkoppeld en bedraad uitgevoerd heb. Verzocht om een week lang 's avonds test uit te voeren en mij aan te tonen dat alles stabiel is. Een week lang niets op het modem aangesloten gehad. Maar ja, die tests zijn nooit uitgevoerd door Odido. En nog steeds dezelfde problemen. ONT harde reset helpt een beetje om internet terug te krijgen (met paperclip onder in ONT en lang ingedrukt houden).

Wellicht massaal eisen om contract te ontbinden. Vandaag grote storing KPN glasvezel. Wellicht moet er hardware vervangen worden en lost dat het op? Long shot, maar ik kijk de aankomende dagen aan. Zie mijn profiel voor dit verhaal en de communicatie met Odido.

 

Succes! 

 

Hans

 

Nou, succes er dan mee! Ik heb exact hetzelfde, regio Zeist. Sinds dat ik Odido heb is het gezeur. Daarvoor KPN glasvezel zonder problemen.

@Tommie van Odido heeft ook mij 'geholpen'. Onderzoek uitgevoerd zoals beschreven, vervolgens monteur langsgestuurd, modem vervangen, welgeteld amker 1 uur goed internet gehad en daarna weer hetzelfde. 

 

Vervolgens test overdag (terwijl 's avonds het echt instabiel wordt) door Odido. 'We zien niets raars, u heeft wel een mesh aangesloten: graag nieuw onderzoek uitvoeren met mesh ontkoppeld". Aangegeven dat ik het eerste onderzoek ontkoppeld en bedraad uitgevoerd heb. Verzocht om een week lang 's avonds test uit te voeren en mij aan te tonen dat alles stabiel is. Een week lang niets op het modem aangesloten gehad. Maar ja, die tests zijn nooit uitgevoerd door Odido. En nog steeds dezelfde problemen. ONT harde reset helpt een beetje om internet terug te krijgen (met paperclip onder in ONT en lang ingedrukt houden).

Wellicht massaal eisen om contract te ontbinden. Vandaag grote storing KPN glasvezel. Wellicht moet er hardware vervangen worden en lost dat het op? Long shot, maar ik kijk de aankomende dagen aan. Zie mijn profiel voor dit verhaal en de communicatie met Odido.

 

Succes! 

 

Hans

 

Er zijn oprecht dikke problemen bij Odido, vervanging van hardware, te weinig handjes, ik weet het niet, alleen dat het echt goed mis is sinds een maand of 4/5. Een huis thuis en keuken gebruiker zal hier waarschijnlijk niet veel van mee krijgen, maar een beetje doorgewinterde gebruiker zeker wel. In de zomermaanden continu DNS problemen ondervonden. Je zult bijna gaan twijfelen aan je eigen netwerk, maar dit hoefde ik gelukkig niet.
Ik weet namelijk wel beter. Zo kan ik natuurlijk ook een goedkoper abo aanbieden. Dit is net zo iets als vakantiehuisjes verhuren in een vakantiepark dat nog maar voor 50% af is. Maakt niet uit, het is een goede ervaring voor mij geweest, en ben er van overtuigd dat dit ook zeker wel goed zal komen. Maar ik ben er wel even klaar mee. Leren mee leven doe ik niet, wel dat ik andere keuzes ga maken omdat ik gewoon een betrouwbaar netwerk wil hebben wat stabiel is. Er is geen skills serviceloket, mensen verwijzen je snel door naar dit community gedeelte. En dan maar hopen dat het probleem bij de gebruiker zelf ligt. Jammer dan men geen openheid van zaken wilt geven. uiteindelijk komt dit soort dingen toch wel openbaar op tafel te liggen namelijk.​​​​​​

*Er is geen oorlog in Ba Sing Se!

*Avatar

Reageer