Beantwoord

Snelheids problemen glasvezel

  • 18 March 2020
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Ik wou dit eerder aankaarten maar door omstandigheden gebeurt dit nu pas. Ik zit in de Segbroek wijk van Den Haag waar vorig jaar de glasvezel werd aangelegd. Vlak nu installatie viel me al op dat ik niet de juiste snelheid kreeg. Ik had via email contact gezocht met T-Mobile support, maar ik heb na bijna twee weken geen reactie van hun gekregen, anders dan dat ze mijn email hadden ontvangen.

Nu het probleem: ik heb een 1Gb/s abonnement, maar de snelheid komt op een kwart van de snelheid te steken.

Wat heb ik tot nu toe gedaan: ik heb een nieuwe cat6 netwerkkabel aangesloten direct tussen het modem (een Zyxel T50) en de computer (een HP computer met een gigabit netwerkkaart, lopend op Windows 10). Ik heb een andere netwerkkabel geprobeerd op een andere laptop, maar geen verschil.

Hier nog een screen cap van de processen in safe mode op dat moment:

Hier een screen cap van de ipconfig in safe mode:

Raar genoeg kan ik geen speedtest in modus doen, want dan krijg ik deze foutmelding:

Maar in ‘normale’ modus krijg in deze meting:

 

Dus mijn vraag is wat kan ik doen om de juiste snelheid te krijgen, of wat kunnen jullie doen?

icon

Beste antwoord door Folkert 18 March 2020, 11:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beste @expokey 

Gebruik niet je browser maar de speciale Windows 10 Ookla Speedtest App

Verder inderdaad in safe mode om het aantal achtergrond processen te minimaliseren.

Groet, Folkert

Reputatie 2

Dank je wel Folkert voor de snelle reactie. Na installatie van de app geeft die wél de goede snelheid aan. Toch begrijp ik nog niet helemaal het verschil tussen de app en de browser?

Groet, expokey

Reputatie 7
Badge +15

Kun je eens in de modem interface inloggen en kijken welke snelheid je binnenhaalt? Staat meestal in het overzicht en als je naast systeeminstellingen op > klikt kan je ook zien wat de LAN poort stuurt.

Paar minuten de mediaconverter stroomloos houden kan ook helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel Folkert voor de snelle reactie. Na installatie van de app geeft die wél de goede snelheid aan. Toch begrijp ik nog niet helemaal het verschil tussen de app en de browser?

Groet, expokey

Via de browser heb je waarschijnlijk extra software tussen lagen maar wat precies het snelheid verschil geeft weet ik ook niet. Verder is het ook van belang welke testserver je kiest. Ookla zoekt altijd de beste server in de buurt op, de eigen T-Mobile speedtest werkt niet goed, ten nadele van T-Mobile want je krijgt er enkel klachten door.

Je zou deze site nog eens in je browser kunnen proberen voor de aardigheid: https://www.speedtest.net/

Enfin, je internet verbinding werkt in elk geval zoals het hoort, daar gaat het om!

Reputatie 7
Badge +4

@expokey 

een browser is gemaakt om webpagina’s weer te geven niet om de snelheid te testen.(een website bestaat normaal uit allemaal kleine bestanden)  zo zal elke browser een andere snelheid aangeven. (dit staat ook op de website van speedtest.net) een snelheid van 1000Mbit is moeilijker te meten dan 100Mbit omdat je ook afhankelijk vent van de bron.

 

Reputatie 2

Bedankt voor allemaal voor jullie antwoorden.

Prettig om te weten dat ik de snelheid haal dat beloofd was en dat was het mij om te doen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @expokey, fijn dat het gelukt is om de beloofde snelheid te halen en te meten! :smile: Als we je ergens anders bij kunnen helpen, geef een seintje. De Community zit altijd voor je klaar! Geniet van je abonnement en voor nu: stay safe and strong! :muscle_tone2:

Reageer