Beantwoord

specifieke website onbereikbaar

  • 17 February 2020
  • 10 reacties
  • 494 Bekeken

Hoi, wie kan mij wijzer maken over dit euvel?

 

Mijn eigen website is via de wifi niet meer bereikbaar. Geprobeerd via verschillende browsers, telefoon via wifi, bij allemaal laad de website niet. Website is via 4g wel bereikbaar en een test van de website bouwer laat zien dat er geen problemen aan die kan zijn. 

 

Website: www.van-mien.nl

ook de gekoppelde wordpress login laad niet. 

 

Ik heb een zyxel modem en heb de firewall inmiddels uitgezet (zo ver kom ik met mijn beperkte kennis) maar zonder succes. 

 

De klantenservice zegt dat het aan de modem ligt en kan me verder niet helpen (zucht)

 

Kan jij me verder helpen?

 

Vast dank, 

 

groet liesette

 

icon

Beste antwoord door LiesetteH 19 February 2020, 13:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @LiesetteH 

Ik heb ook een zyxel modem, ik ben met mijn telefoon verbonden met de wifi van de Zyxel en de website opent gewoon voor mij via Samsung internet browser. Ik heb maar 1 iets in mijn modem veranderd en dat is het hebben van 2 wifi netwerken, 2,4 GHz en 5 GHz verder is alles standaard. Ligt dus helemaal niet aan de modem.

Via een bekabelde laptop lukt het ook niet?

Hoi @Waqqas

 

dank voor het meedenken. Goede tip via de bekabeling, maar dan werkt het inderdaad ook niet. Ook andere devices nog geprobeerd, ook zonder resultaat. 

 

Met door googlen kom ik nog op 2 opties:

  • routing problemen van t-mobile 
  •  blokkade bij het hostbedrijf van de website op ip adres. 

Ga nu de laatste onderzoeken. hoop dat het daarmee is opgelost. 

 

groet liesette

Reputatie 7
Badge +5

@LiesetteH

Als je op een windows computer of laptop via de command prompt het tracert commando intypt kun je al een indicatie krijgen waar het fout gaat.

Ervan uitgaand dat je een windows10 computer met een kabel in de modem hebt geprikt.

  1. druk de windows toets + R
  2. type in het schermpje dat verschijnt cmd en OK of Enter/Return
  3. In het venster dat dan verschijnt type je tracert van-mien.nl Enter/Return

In het scherm moeten wat gegevens als volgend voorbeeld verschijnen.

(c) 2019 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\admin>tracert van-mien.nl

Tracing route to van-mien.nl [185.104.29.80]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  hier.staan.jouw.thuis.gegevens [192.168.1.99]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  3     3 ms     3 ms     3 ms  1-4-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.4.1]
  4     7 ms     7 ms     8 ms  10.10.80.149
  5    22 ms    15 ms    11 ms  stichting-digi-nl.bit2.nl-ix.net [193.239.118.27]
  6    11 ms    10 ms    10 ms  web0118.zxcs.nl [185.104.29.80]

Trace complete.

C:\Users\admin>

De stap bij nummer 2 is jouw modem, bij nummer 3 gaat het verder via servers van t-mobile en anderen om uiteindelijk bij stap 6 uit te komen bij de server van jouw website hosting provider. Die heeft jouw website ondergebracht in een mapje web0118 op zijn server zxcs.nl. (verder niet van belang)

Als extra heb ik een blacklist check uitgevoerd op ipadres 185.104.29.80 van jouw website.

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/ maar zoals te verwachten is dat niet het geval omdat @Waqqas en mijzelf jouw site wel kunnen bereiken

@yalerta Ik kan je volgen, maar ik heb een mac…. maar even googlen biedt hulp!

Ik krijg dit:

traceroute is gestart…

 

traceroute to www.van-mien.nl (185.104.29.80), 64 hops max, 72 byte packets

1  home (192.168.1.1)  4.420 ms  1.028 ms  0.913 ms

2  1-188-21-31.ftth.glasoperator.nl (31.21.188.1)  7.567 ms  7.615 ms  7.890 ms

3  10.10.80.98 (10.10.80.98)  8.715 ms  8.361 ms  8.239 ms

4  stichting-digi-nl.bit2.nl-ix.net (193.239.118.27)  32.933 ms  53.346 ms  16.676 ms

5  * * *

6  * * *

7  * *

 

Dus als ik het goed begrijp lijkt het er inderdaad op dat ik geblokt ben bij de host van mijn website? 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@LiesetteH

Het is dus niet de modem zelf waar het fout gaat.

Een IP adres (range) blokkade waar jouw thuis ipadres zich in bevind kan de oorzaak zijn.

Dat jouw adres zich in een range bevind waar bijvoorbeeld een malafide e-mail server heeft staan draaien kan dit al veroorzaakt hebben.

Als je je eigen IP adres weet kun je testen of het of op een blacklist staat met https://www.whatismyip.com/blacklist-check/ of anders bij https://matrix.spfbl.net/

Als je de laatste link gebruikt om te testen word op die site vanzelf het IP adres ingevuld vanaf waar je de test uitvoert.

Het moet mogelijk zijn om jouw ip-adres als veilig aan te geven in het controle paneel van je website zodat je toch kan inloggen. Soms treden dan weer andere beperkingen op die het b.v. verplichten om altijd vanaf dat adres je website te beheren.

De andere optie om het tijdelijk te omzeilen heb jezelf al aangegeven, maak van je telefoon een (4G) hotspot en verbind je PC via deze hotspot. Let wel op je data gebruik!

Hier nog een linkje naar een soortgelijk topic. Daar werd het veroorzaakt door een naar eigen zeggen niet blokkerende website hoster die toch bleek te blokkeren.

@yalerta 

Aldus de webbouwer:

 

 blokkade op dat IP nummer bij de provider. 

 

Ze zeggen dat ze veel rare inlog pogingen in een korte tijd gezien hebben vanaf dat IP nummer. 

Wat super vreemd is, we draaien hier allemaal op Apple en daar zijn weinig virussen op te vinden. 

Hij gaat het ip adres nu deblokkeren en hoop dat daarmee de kous af is.. 

 

dank voor je hulp! Weer wijzer geworden :-) 

Reputatie 7
Badge +15

Hey @LiesetteH

Goed nieuws! Mocht dat niet werken dan kan je ook gewoon voor een nieuwe ip adres gaan. Daarvoorvoor dient je modem wel minimaal 24h los te hangen van het stroom en signaal :)

@Waqqas ah, kan dat gewoon zonder tussenkomst van T-Mobile? Ik had het al gevraagd aan de klantenservice, maar dat was allemaal niet mogelijk. 

Goeie voor de volgende keer!

 

Ben inmiddels ook achter de reden van de block. De wordpress app op mijn telefoon.. die had ik inderdaad eenmalig gebruikt voor het weekend en die blijkt constant in te blijven loggen… Dus die gaat er weer af. 

 

Groet liesette

Reputatie 7
Badge +15

@LiesetteH 

Ja hoor dat kan zonder tussenkomst van T-mobile. Alleen het nadeel is dat je minimaal 24h geen internet hebt dan. 😒

Reputatie 7
Badge +5

@LiesetteH 

In de Zyxel modem instellingen bevind zich een optie bij systeeminformatie om je IP-adres vrij te geven.

Indien je op dat knopje klikt start je een proces dat jouw adres even uit de registratie van de t-mobile DHCP server verwijdert en direct daarna weer een IP-adres aanvraagt.

Omdat alle IP-adressen zogenaamd dynamisch toegekend worden kunnen die veranderen en zou het kunnen gebeuren dat je een ander adres krijgt. Helaas, maar tot vreugde van velen, is de wijziging naar een ander IP-adres niet zomaar gedaan. De DHCP server die jouw dat adres toekent is ook liever lui dan moe en deelt toch vaak aan het MAC adres van je modem hetzelfde IP-adres toe. Vandaar de 24 uur wachttijd die @Waqqas aangeeft. Misschien heeft de DHCP server het adres aan een andere aansluiting gegeven en krijg jij een ander adres.

Op zich is het natuurlijk de omgedraaide wereld. Als jouw adres buiten gesloten is door de ontvangende kant, je website, moet je het op die plaats (laten) herstellen.

Reageer