Beantwoord

speedtest verschillende resultaten

  • 22 April 2024
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

Ik heb nu wel een nieuwe router (zyxel t56) want het zou mogelijk daar aan liggen. Maar het probleem blijft zich voordoen. Als ik een speedtest doe naar een server van Odido dan haal ik erg hoge snelheden, vele malen hoger dan de 50mbit waar ik voor betaal. Soms wel tot 150 down en 400 up. Echter zodra ik een andere server aanklik die niet van Odido is dan zijn de snelheden veel lager, meestal rond de 10 down en soms onder de 5. Op die momenten stopt oa het TV kijken, krijg ik op mijn telefoon de melding dat deze overschakelt op 4g. Als ik bel met Odido dan komen ze er nooit uit want de mensen aan de telefoon snappen niet wat ik bedoel en zij proberen het door te spelen naar een technicus die mij zou terugbellen, maar dat laatste is nooit gebeurd. Naar mijn mening betaal ik voor internet en niet alleen voor een verbinding met een odido server. Dit euvel is begonnen sinds T-mobile is veranderd naar Odido, ik weet niet of hiermee ook iets in de server is veranderd?


Wie kan hier wel antwoord op geven?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 23 April 2024, 11:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @zurezult, dank voor het starten van dit topic! Goed dat je dit laat weten, ik ben er voor je. Ik zie inderdaad dat er eerder contact is geweest, ook over de snelheid maar dat wij nog moesten wachten op een speedtest met resultaten vanuit jou. Uiteindelijk is sowieso besloten je modem te vervangen, maar ik begrijp dat het geen verschil maakt. Voor de duidelijkheid: dit gaat om een bekabelde verbinding?

We ontvangen dan graag een speedtest via een bekabelde verbinding. Zo kunnen we dit verder onderzoeken! Volg de exacte stappen via de onderstaande links:

Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf 

Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf 

Volg deze exacte stappen en stuur ons de resultaten. Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. Je kunt de screenshots/afbeeldingen in dit topic delen. We starten dan een onderzoek!

 

Ik had deze afbeeldingen al een keer toegezonden via mail, maar ik doe het graag nog een keer, want ik moet zo veel wachten achter mijn pc, dus ik heb toch niets anders te doen.

Het maakt niet uit welke server ik kies, standaard kiest hij bij mij deze server in Eindhoven. De snelheid is zoals je ziet 18Mbit, dit is nu nog redelijk hoog, meestal is deze onder de 10. Maar zoals je ziet is de server van Odido bereikbaar met 77Mbit, dat is 4 keer zo hoog. En als voorbeeld nog een server van Ziggo erbij deze geeft ook rond de 17 aan. En zo kan ik alle andere servers aanklikken die geen Odido server zijn en die geven allemaal rond dezelfde snelheid aan. En alle Odido servers geven een 4 of 5 keer hogere snelheid aan.

En dit is niet alleen bij mij het geval, ik heb het bij vrienden nagevraagd en die hebben dit ook.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @zurezult, ik mis nog een aantal screenshots die gevraagd worden in het document. Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch aangesloten hebt op poort 3 met Deco M5 acces points. Kan je de test doen met alleen je laptop/pc bedraad zonder randapparatuur?

Beste Tommie, zou je mij kunnen uitleggen wat dat er toe doet? Het lijkt me vrij duidelijk zo. De speedtest wordt bedraad uitgevoerd. Ik heb deze al eens doorgestuurd waarbij alles was losgekoppeld. Met hetzelfde resultaat. Ik ben nogal klaar met die standaard lijstjes die jullie hanteren. Vorige keer wilde ik een firmware update voor mijn router en vervolgens geef jij aan dat daarvoor mijn wifi niet aan staat. 

Reputatie 7
Badge +9

Al je randapparatuur kan je netwerk namelijk verstoren @zurezult. Daarnaast toen je de firmware update had aangevraagd, stond hij al op jouw modem zoals ik heb aangegeven in het andere topic.  

Graag zie ik alle testen hier in het topic verschijnen en graag zonder randapparatuur aangesloten. Dan kan ik het voor je onderzoeken en doorzetten. Vergeet niet de CMD screenshots mee te sturen.

Reageer