stabiliteit zyxel t-50 - internet valt bijna dagelijks weg

  • 29 June 2021
  • 8 reacties
  • 113 Bekeken

Goedenavond,

 

Ik heb een dsl verbinding (100mbps) naar een zyxel t-50 modem. Als alles goed werkt haal ik daar 95mbps mee dus qua snelheid niets te klagen. Het enige probleem is dat het modem minimaal 1x per dag zijn internetverbinding verliest. Het enige wat helpt is om het hele modem van de stroom te halen. Het ligt volgens mij niet aan verbonden apparatuur (deco m5 netwerk), als ik deze apparatuur eraf haal gebeurt hetzelfde. Daarnaast merk je dat 'rondom' het verliezen van internet de snelheid drastisch afneemt (tv geeft blokkerig beeld en speedtest resultaten kelderen) Wat kan hier een oplossing voor zijn? Met thuis werken en EK kijken is dit geen doen


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TiesM26 

Is jouw modem direct aangesloten op het ISRA waar de KPN kabel ook op is aangesloten of via een andere aansluitpunt? Voeg er eens een foto van bij 

Is een fabrieksreset van het modem ook al geprobeerd?

Hoi @Waqqas modem is direct aangesloten idd. Fabrieksreset is ook al geprobeerd. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@TiesM26 

Dat ziet er wel goed uit, probeer de grijze DSL kabel eens wie weet merk je verschil.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @TiesM26, is het gelukt met de tip van Waqqas? Heb je nu verschil gemerkt door de korte, grijze DSL-kabel aan te sluiten op het ISRA?

Hoi @Jason, nee ervaar nog steeds storing en wegvallen van de verbinding

Reputatie 7
Badge +15

@TiesM26

Dat doosje boven het ISRA is het meegeleverde aansluitdoosje van T-Mobile waarin je maar 2 contactpunten hebt met rood en blauw erop aangesloten?

Als dat zo is dan lijkt de huisinstallatie in orde en zal KPN toch buitenshuis moeten zoeken.

Hoi @Waqqas en @Jason,

 

Het internet ligt er nu weer volledig uit. Gisteren het T-Mobile doosje even open gemaakt en is inderdaad aangesloten met twee contactpunten. 

Reputatie 7

Hi @TiesM26, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik heb gelijk een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat jij een afspraak hebt ingepland met onze monteursdienst, yay. Ik hoop dan ook dat alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen na afloop van dit bezoek. Mocht jij nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 🎈

Reageer