Beantwoord

Storing glasvezelverbinding

  • 16 January 2021
  • 3 reacties
  • 234 Bekeken

Goedemiddag,

Mijn naam is Babette en ik heb aanhoudende problemen, ondanks veelvuldige gesprekken met de klantenservice.

Op 30 december 2020 stortte de Draytek router. De klantenservice vond dat er een nieuwe router moest komen.

Op 3 januari 2021 melding dat Router onderweg was.

Op 6 januari 2021 afgeleverd. Klantenservice zei dat we die zelf konden installeren. Het betreft een Tyxel T50

De verbinding met de router is gelegd met laptops, Mobs etcetera, maar de router verbindt niet naar buiten.  Lampje 3e van links ( wereldbol) licht rood op. Alle andere lampjes zijn groen (Geen vaste telefoon) Gebeld met Kl.Service en zij zeggen dat ligt bij ons binnen 5 dagen is dat verholpen. Na enige tijd krijgen we bericht Gideon monteur onderweg (?).

Op 14 januari 2021 komt monteur is 5 minuten binnen geweest en zegt hier is alles O.K. dit moeten ze bij T-mobile doen.

Weer gebeld  en het kan wel 5 dagen duren. Dus in totaal maximaal 22 dagen geen wifi en TV.

Heb het gevoel dat we worden rondgepompt in een slecht communicerende Service back.

Weet iemand van jullie hoe we dat rode lampje kunnen veranderen in groen? zodat alles weer werkt

icon

Beste antwoord door mmi79jog 17 January 2021, 12:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo mmi79jog,

Vreemde gang van zaken. Bij vervanging van een modem op glasvezel moet altijd een monteur komen. Ik begrijp niet dat de klantenservice heeft gezegd dat je dit zelf kan doen.

Bij vervanging van de Draytek modem komt een Zyxel modem + media converter in de plaats. De media converter moet goed ingesteld staan.

Ik neem aan dat de monteur dit heeft gecontroleerd maar check even of schakelaartjes 3 en 4 omhoog (on) staan en de rest naar beneden (off). 

Mochten ze anders staan, haal dan even de stroom van de m.c., zet de schakelaartjes goed en sluit de stroom weer aan.

Op de media converter zitten 6 lampjes. Branden ze alle 6, ook het FO-link lampje?

Brandt het FO-link lampje niet dan is er waarschijnlijk geen signaal. In dat geval moet dat door TM doorgezet worden naar KPN.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +4

@mmi79jog werkt de draytek nog wel ?

Beste Marcel,

Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie.

En om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dank zij jou waren we binnen een paar minuten on line.

Het enige probleem was dat de switches 1 en 6  aanstonden en de rest uit. Dit stond trouwens in de begeleidende doc.

Door het op 3 en 4 te zetten was er direct verbinding.

De monteur heeft dat dus klaarblijkelijk ook gemist.

 

Nogmaals onze hartelijke dank

 

Babette

Reageer