Beantwoord

T-Mobile glasvezel rechtstreeks op mijn UDM Pro

  • 17 August 2023
  • 4 reacties
  • 576 Bekeken

Momenteel ben ik nog klant bij KPN, maar ik overweeg de overstap te maken naar T-Mobile voor wat betreft Internet en TV thuis.

Mijn huidige installatie betreft een UDM Pro wat rechtstreeks op de glasvezel van KPN is aangesloten, zonder KPN modem. Geen TV decoder (nog in de doos), maar NLZIET als app.

T-Mobile biedt de mogelijkheid om TV te kijken via een app, dus zonder tussenkomst van een TV decoder. De TV app wil ik op mijn Apple TV's installeren.
Met welke instellingen moet ik rekening houden in de UDM Pro?  Helaas heb ik geen verstand van eventuele VLAN's. Ik vraag me ook af of een VLAN nodig is, aangezien er geen TV decoder geplaatst gaat worden.

Wie kan mij verder helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 August 2023, 13:38

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maxdata24 

Gebruik je wel de mediaconverter van KPN of gaat het glasvezel dmv een SFP module rechtstreeks in je router?

Bij T-Mobile zul je eerst moeten weten of je AON, GPON of XGSPON krijgt, dit weet je pas wanneer je het installatiepakket binnen hebt en ziet welke mediaconverter je hebt.

De mediaconverter van T-Mobile gebruiken en de UDM ipv de Zyxel is wel mogelijk.

VLAN 300 is nodig om internet en tv werkend te krijgen op je eigen router, ook als je geen decoder neemt. Verder is de connectie type DHCP.

Hallo @Maxdata24 

Gebruik je wel de mediaconverter van KPN of gaat het glasvezel dmv een SFP module rechtstreeks in je router?

Bij T-Mobile zul je eerst moeten weten of je AON, GPON of XGSPON krijgt, dit weet je pas wanneer je het installatiepakket binnen hebt en ziet welke mediaconverter je hebt.

De mediaconverter van T-Mobile gebruiken en de UDM ipv de Zyxel is wel mogelijk.

VLAN 300 is nodig om internet en tv werkend te krijgen op je eigen router, ook als je geen decoder neemt. Verder is de connectie type DHCP.

Hallo @Waqqas,
Dank voor je bericht!
Glasvezel is via een UTP kabel gekoppeld aan mijn UDM Pro (KPN AON).
Aangezien ik (nog) geen ervaring heb met VLAN's, waar kan ik de juiste setting rondom VLAN 300 terugvinden? 

Reputatie 7
Badge +15

@Maxdata24 

Ah dus je gebruikt wel de mediaconverter van KPN, mediaconverter van T-Mobile en dan een UTP naar de UDM moet lukken met deze instellingen:

 

@Maxdata24

Ah dus je gebruikt wel de mediaconverter van KPN, mediaconverter van T-Mobile en dan een UTP naar de UDM moet lukken met deze instellingen:

 

@Waqqas Top, dank voor je hulp!

Reageer