Beantwoord

T54: apparaat namen aangepast, maar blijven niet staan


Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 20 reacties

Goedemorgen,

Bij mijn T54 modem (DX5401-B1) heb ik al diverse keren geprobeerd mijn apparaat namen aan te passen. Dat gaat aanvankelijk vlotjes met een gewenst logootje etc. maar vervolgens zie ik dat deze langzaam en in willekeurige volgorde weer teruggaan naar de oude benaming. De logootjes blijven meestal wat langer hangen. 

Is dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 19 April 2023, 16:16

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @K-1-2 

Ik heb hier ook een Zyxel-T54.

Ik heb ook de namen en logo's van een aantal apparaten veranderd bekabeld en WiFi. Ik heb een aantal keer de browser gesloten en opnieuw inloggen maar ze veranderen níet terug, of duurt het wat langer?

Reputatie 2

Hallo @K-1-2 

Ik heb hier ook een Zyxel-T54.

Ik heb ook de namen en logo's van een aantal apparaten veranderd bekabeld en WiFi. Ik heb een aantal keer de browser gesloten en opnieuw inloggen maar ze veranderen níet terug, of duurt het wat langer?

@Waqqas meestal duurt het wat langer, soms een paar uur, soms een dag, enkele een paar dagen. Geen touw aan vast te knopen. Ik heb eerder ook al iemand hierover zien schrijven, dus het komt vaker voor met de T54. Zelfde firmware versie.

Reputatie 7
Badge +15

@K-1-2 

Ik zie trouwens wel een tablet bij bekabelde apparaten staan dus het kan kloppen dat er wat kleine foutjes zijn.

Reputatie 2

@K-1-2

Ik zie trouwens wel een tablet bij bekabelde apparaten staan dus het kan kloppen dat er wat kleine foutjes zijn.

@Waqqas Er is ook geen enkele sonos bedraad, maar daar denkt de router anders over, en een tablet is er niet ;-). Best wel een rommeltje dus. Ik snap niet dat zoiets simpels als een naam gelinkt aan een mac adres steeds weer wordt overschreven. Dit is super onhandig. Bij mijn TP link deco's heb ik daar nooit een probleem mee gehad. Het is dat ik vaste IP adressen hanteer en zo nog een beetje weet wat welk apparaat is. Blij dat dat deel wel werkt.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen,

Bij mijn T54 modem (DX5401-B1) heb ik al diverse keren geprobeerd mijn apparaat namen aan te passen. Dat gaat aanvankelijk vlotjes met een gewenst logootje etc. maar vervolgens zie ik dat deze langzaam en in willekeurige volgorde weer teruggaan naar de oude benaming. De logootjes blijven meestal wat langer hangen. 

Is dit op te lossen?

Deze is bekend en staat als een bug op de backlog :) 

Reputatie 7
Badge +5

Bij mijn TP link deco's heb ik daar nooit een probleem mee gehad. Het is dat ik vaste IP adressen hanteer en zo nog een beetje weet wat welk apparaat is. Blij dat dat deel wel werkt.

Kan de TP-Link Deco? niet direct op de mediaconverter worden aangesloten? (Bij glasvezel)

VLAN ID 330 bij IPTV instellen

Alleen aan te raden als er geen vaste telefoon via de router is aangesloten

Reputatie 2

Bij mijn TP link deco's heb ik daar nooit een probleem mee gehad. Het is dat ik vaste IP adressen hanteer en zo nog een beetje weet wat welk apparaat is. Blij dat dat deel wel werkt.

Kan de TP-Link Deco? niet direct op de mediaconverter worden aangesloten? (Bij glasvezel)

VLAN ID 330 bij IPTV instellen

Alleen aan te raden als er geen vaste telefoon via de router is aangesloten

@yalerta Dat zou idd moeten kunnen, maar deze moesten terug naar Ziggo en gezien het de M4's waren ook minder snel dan dit setje zou moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +5

Kan de TP-Link Deco? niet direct op de mediaconverter worden aangesloten? (Bij glasvezel)

VLAN ID 330 bij IPTV instellen

Alleen aan te raden als er geen vaste telefoon via de router is aangesloten

@yalerta Dat zou idd moeten kunnen, maar deze moesten terug naar Ziggo en gezien het de M4's waren ook minder snel dan dit setje zou moeten zijn. 

 

Tsja, bij investeren in eigen apparatuur kun je wel een keuze maken maar draag jezelf de kosten bij defecten en/of verouderen.

 

De T50 heeft t ook.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @allemaal,

Even weer wat leven in dit topic blazen.
Is er zicht op de nieuwe firmware update? Dit duurt nu al zeker 9 maanden.

Reputatie 7
Badge +16

@Sven-Odido en @Tommie van Odido Ik weet niet in hoeverre de nieuwere update hiervoor een oplossing biedt, maar hebben jullie enig inzicht hierin? 

Reageer