Beantwoord

Te lage internetsnelheid

  • 13 October 2022
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

In mijn nieuwe woning is helaas het internet zeer slecht. Ik heb een 100Mbps abonnement bij T-Mobile, hiervan wordt al aangegeven dat de werkelijke snelheid maar 24Mbps zal zijn. Nu inmiddels hier een paar dagen te hebben gezeten valt het ons op dat de bekabelde computer maar een 12Mbps verbinding heeft. De televisie met chromecast die via de Wifi verbinding een paar meter (open ruimte) verder zit moet bij elke video constant bufferen. Speedtest op de telefoon via wifi komt ook niet verder dan 8/7 Mbps.

 

Klantenservice geeft aan dat de metingen goed zijn en ze niets kunnen vinden. Nu heb ik toch de stille hoop dat het forum me verder kan helpen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 October 2022, 13:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lemons 

Welke modem heb je van T-Mobile en is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA aansluitpunt?

Hallo @Lemons 

Welke modem heb je van T-Mobile en is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA aansluitpunt?

Beste Waqqas,

 

Dank voor je snelle reactie. Ik heb de Huawei HG659 en deze zit op de varkenssnuit in de woning aangesloten. Deze verbinding is gecheckt door een T-Mobile monteur.

Reputatie 7
Badge +15

@Lemons 

Je zou de varkenssmuir eens kunnen openmaken en controleren of er enkel 2 draden zijn aangesloten.

Heb je verder iets van onderstaande in de meterkast?

 

In de varkenssnuit aansluiting lijken inderdaad maar 2 kabels aangesloten te zitten.

In de meterkast heb ik alleen het volgende qua telefoonkabel.

Hier heeft overigens de T-Mobile monteur naar gekeken en die gaf aan dat alles goed was.

Reputatie 7
Badge +15

@Lemons

Foto 2 lijkt mij de oorzaak voor de mindere snelheid.

Wat je nu hebt is meerdere kabels aangesloten op 1 punt (bridge tap), verwijder de kabels die niet worden gebruikt en zorg dat alleen de kabel naar de varkensnuit is verbonden met de hoofdkabel. Nog beter zou zijn als je de modem hier rechtstreeks op de hoofdkabel kan aansluiten.

Reageer