Beantwoord

telefoonlijn in trappenhuis om internet aan te sluiten

  • 18 December 2019
  • 6 reacties
  • 200 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Mijn  internetaansluiting is niet stabiel. Er is een monteur van t-mobile geweest, maar die kon niks doen omdat het probleem in het gezamelijke trappenhuis zat. Ik vind nergens een israpunt (wel een ouderwetse telefoon contactdoos in de slaapkamer, waar het modem nu in zit, maar dus niet goed werkt)

De monteur zei dat Ik een nieuwe lijn vanaf het punt in de gang (foto) waar de lijnen vertakken moet aanleggen. "Gewoon openmaken en nieuwe lijn aanleggen"...Dat openmaken lukte wel, maar na openmaken duizelt het mij een beetje. Ik kan er geen chocola van maken. Sommige draden lijken in een loop weer terug te gaan, ander splitsen zich naar boven enz, ik snap er niks van. Kan iemand mij wegwijs maken, of....??

 

icon

Beste antwoord door Piotr 20 December 2019, 14:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hey @Tan2019,

Kun je mij beschrijven welke problemen je ervaart? Valt je modem weg of spelen er andere zaken? Bij wegvallende diensten kunnen we de netwerkbeheerder aansturen om het ISRA-punt op jouw adres na te lopen. Ligt het probleem in de binnenhuisbekabeling dan dien je dit zelf op te lossen eventueel met de hulp van een monteur. 

Ik hoor graag een beschrijving van de problemen die je ervaart, dan gaan we hiermee aan de slag!

@Piotr , Al naar die foto gekeken? Niet gek met al die klooistenen die daar zitten.

Vraag is, is dit de ISRA of een aansluiting verderop in huis.

Dank voor je reactie. Er is verder geen israpunt in huis, alleen een telefoon contact doos.  Modem werkt prima. Het internet is instabiel en hapert voordurend (dat zagen ze vanuit tmobile ook) De monteur van t-mobile zei dat het kwam door de bedrading in het gezamenlijke trappenhuis (dat met al die kroonsteentjes aan elkaar)

Dat dat de ellende geeft is wel duidelijk, dat had de guidion monteur best beter kunnen aansluiten voor je ook al is het niet zijn werk.

 

Hier zal dus KPN langs moeten komen en er een degelijk ISRA punt van moeten maken.

 

Ik neem tenminste aan dat vanuit hier alle kabels lopen en er niet ergens eerder nog een doos zit waar dit broddelwerk vanaf getakt is.

Reputatie 7

Hey @Tan2019,

Bedankt voor de toelichting! Kun je mij een privébericht sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik je gegevens erbij en zet ik alles in werking om dit probleem voor je op te lossen. 

Dank @Piotr , pb is gestuurd!

Reageer