Beantwoord

Thuis verbinding instabiel

  • 9 January 2020
  • 2 reacties
  • 799 Bekeken

Tot voor een paar dagen nooit problemen, maar nu? Helft van de tijd wegvallende verbindingen, timeouts, trage response, amper tot geen throughput. Ene moment alles OK, volgende moment geen verkeer, niets.

  • modem al powercycle gegeven, maakt geen verschil voor stabiliteit
  • tv werkt gewoon, geen buffering of iets
  • aangesloten via ethernet is net zo instabiel als wifi, die wordt dus niet weggedrukt
  • getest met aantal verschillende - vanmiddag op kantoor nog goed werkende - cat6 kabels
  1. Tijdens storing:
  2. ping -t geeft tijdens storing heel bijzonder beeld, alles tussen 4ms, 2400ms en timeout
  3. zodra verbinding instabiel is zakt download in naar 6Mb, upload naar 0 dus krijg er geen request meer uit, dus geen antwoord… ;) knap lullig
  1. Bij normale verbinding:
  2. ping -t 31.21.96.1 (gateway t-mobile) redelijk stabiel, 4ms - 22ms
  3. ping -t 80.249.208.244 (transip ams edge) redelijk stabiel, t-mobile + 3ms
  4. throughput is goed zolang de verbinding stabiel is, netjes 50Mb

Ik zie geen storing op t-mobile thuis maar dit zit me intussen echt serieus in de weg.

Iemand anders die dit sinds een aantal dagen heeft, al dan niet omgeving Hilversum?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 January 2020, 13:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hio,

 

Goed dat je aan de bel trekt en zo duidelijk uitlegt wat er speelt! Er is op dit moment geen storing gaande in Hilversum voor zover ik weet. Mochten er meer meldingen komen, dan ga ik dat zeker doorzetten. Heb je al geprobeerd een factory reset uit te voeren van het Draytek modem? 

 

Draytek Vigor 2132FVn
1.Druk met een tandenstoker of paperclip de Factory Reset (linkeronderkant naast de lampjes) in en houd deze ingedrukt tot de ACT LED sneller gaat knipperen.
2.Laat de Factory Reset na 10 seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3.Check of je modem weer online is, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en wachtwoord waarmee je weer kunt inloggen op het modem.

Ja, een briljant idee. Ga ik niet doen maar bedankt voor de suggestie.

Als je mensen deze suggestie al doet, vertel ze dan eerst even dat ze een backup maken van hun configuratie zodat ze die terug kunnen halen.

Ik ga helemaal niets doen, ik heb een werkende configuratie en wat er eergisteren ook aan de hand was, inmiddels is dat kennelijk opgelost. Gisteren in elk geval de hele dag een goed werkende verbinding gehad.