Beantwoord

Toegang geweigerd tot netwerk

  • 29 January 2021
  • 5 reacties
  • 889 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Ik heb de laatste tijd veelvuldig last van het fenomeen dat mijn telefoon (Huawei P30) wordt geweigerd om verbinding te maken met wifi (zowel 2,4 als 5g). Inmiddels ben ik al 2 jaar klant bij jullie en had hier nooit problemen mee gehad tot eind 2020.

Is er net als bij de tvbox een software update geweest (waar ik dus ook problemen mee heb gehad) op het modem wat dit probleem veroorzaakt?

De tijdelijke oplossing heb ik ergens al wel gevonden, maar ik vind het een beetje omslachtig om steeds wifi uit te zetten, telefoon op vliegtuigmodus te moeten zetten en dan weer verbinding te maken met wifi om weer op internet te geraken. Ik heb geen andere mobieltjes in huis om te testen of het daar ook op is btw!

Graag een structurele oplossing gewenst!

 

Met vriendelijke groet,

Dennis

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 February 2021, 16:22

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1

Goed om te lezen dat iemand dit oppakt bij T-Mobile…

@Boris, kun jij hier misschien ook induiken, net als dat je bij de tvbox hebt gedaan? bvd!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dhilk81, interessante kwestie die je voorlegt! Excuus voor mijn verlate reactie, momenteel hebben wij het drukker dan verwacht. Allereerst zou ik je graag een fabrieksreset van het modem aan willen raden. Ik vermoed namelijk dat dit in jouw geval wonderen zal vertonen.

Mocht je onverhoopt toch nog problemen ervaren, dan raad ik je een wat uitgebreider stappenplan aan. Op het internet lees ik namelijk dat het wel eens voorkomt dat een Huawei P30 problemen heeft met 5 Ghz verbindingen. Natuurlijk heb je nu twee gescheiden verbindingen, maar het zou best mogelijk zijn dat de P30 alsnog in de war raakt. Daarom raad ik je aan om de 5Ghz verbinding voor enkele dagen uit te zetten om te onderzoeken of dit tot verbetering leidt.

Wij gaan er in ieder geval zeker voor zorgen dat dit opgelost wordt!

Reputatie 1

hi @Cal,

ja de reset is veelvuldig al gedaan toen ik met mijn tvbox zat te stoeien in de afgelopen weken.

Dat zal het niet zijn, aangezien het probleem zich nog steeds voordoet. De ene dag wel, de andere dag niet, er is niet echt een aanleiding voor te achterhalen merk ik. Maar ik kan die optie voor 5ghz wel uit proberen. Heb jij een linkje of iets dergelijk hoe/waar ik die kan uitzetten?

Groet, Dennis

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dhilk81, je kunt het 5 Ghz-netwerk uitschakelen door dat specifieke Wifi-netwerk uit te zetten in My T-Mobile Thuis: Wifi wijzigen/uitschakelen.

Laat je ons weten of dit helpt? Alvast bedankt voor je medewerking en stay safe and snow-free! 

Reputatie 1

Hi @Jason & @Cal  

Ik heb 5G net uitgezet en zal het even een paar dagen aankijken om te zien of ik er geen last meer van heb. Toch blijf ik het gek vinden dat ik er na 2 jaar pas de laatste paar maanden last van heb. Die P30 heb ik al langer dan ik klant bij jullie ben... ;)

Reageer