Beantwoord

Traag bekabeld internet en hoge ping in avonduren

  • 22 October 2018
  • 61 reacties
  • 4472 Bekeken


Toon eerste reactie

61 reacties

Reputatie 7
Hi Matthijs, we hebben inmiddels de resultaten van de duurmeting van de netbeheerder ontvangen en zij geven aan een stabiele lijn te zien zonder dips of onderbrekingen, ook in de avonduren. Ook onze eigen metingen geven aan dat de lijn stabiel is dus ik kan de dips in snelheid niet verklaren maar het is duidelijk dat ze wel bij je voorkomen. In een eerder bericht sprak je over opzegging, mocht je dit willen laat het mij dan nog even weten, dan zorg ik er voor dat je kosteloos op kan zeggen. Ik heb dan alleen nog even een datum nodig per wanneer je het abonnement stop wil zetten. Doe dit dan niet via een overstap, in dat geval wordt er namelijk automatisch een afkoopsom van het abonnement in rekening gebracht. Ik hoor het graag van je Matthijs!
Het probleem is nog steeds aanwezig:

Hi Brian, is er inmiddels meer bekend?
Reputatie 7
Hi Matthijs, we zijn je verbinding sinds 8 november op afstand aan het monitoren, meestal is dit een aantal dagen dus ik verwacht begin deze week meer te weten!
Reputatie 7
Hi Matthijs, we zijn in contact met de netbeheerder om te achterhalen waar het precies mis gaat. Ik blijf je updaten!
Reputatie 7
Hi Matthijs, onze technische dienst gaat voor je aan de slag! Ik ben komende maandag een dagje vrij maar ik neem dinsdag weer contact met je op over de voortgang!

Update 06-11: We hebben het probleem nog in onderzoek, zodra ik bericht ontvang van onze technische dienst neem ik contact met je op!
Reputatie 7
Hi Matthijs, wat balen dat de modemwissel geen effect heeft gehad. Ik heb onze technische dienst zojuist weer ingeschakeld om inderdaad de binnenkomende verbinding te gaan controlen. Excuses dat ik geen contact op heb genomen, terechte feedback van jouw kant. Ik houd je vanaf nu op de hoogte, beloofd!
DSL. En ja die ping zorgt ervoor dat alle online acties met een vertraging lijken te werken
Reputatie 6
Met een downloadsnelheid van 3 MB/s is niets te beginnen.
Vooral die hoge ping maakt het zeer langzaam, dat is nog het meest schrikbarende.

Is het DSL of glasvezel?
Beste Brian,
Ik heb gisteren (27 oktober) een nieuw modem geïnstalleerd, maar de verbinding is nog steeds 's avonds even slecht. Zie screenshot:


Met een downloadsnelheid van 3 MB/s is niets te beginnen.

Kunnen jullie de technische dienst nog een laatste maal laten kijken naar de instellingen in de wijkcentrale? Aangezien de verbinding, de lijn en het modem overdag zonder problemen werken en het probleem alleen tijdens piekuren optreedt moet het probleem volgens mij op een verdeelpunt ontstaan.

Als dat niets oplost wil ik mijn contract opzeggen en het abonnementsgeld voor de eerste maanden terug krijgen als schadevergoeding voor alle moeite die ik hier inmiddels in heb gestoken, dit heeft veel en veel te lang geduurd.

Het is wel ironisch dat je zegt "en ik neem morgen in de loop van de dag weer contact met op via de Community!" , en dit vervolgens niet doet. Dit, en het feit dat ik elke keer weer met een nieuwe klantenservicemedewerker het hele verhaal vanaf het begin moet uitleggen, zijn juist de punten waar ik mij zo aan stoor in jullie service! Dit is me al zo vaak beloofd en als dit vervolgens stelselmatig niet gebeurd vraag ik me af waar het misgaat in de structuur van jullie klantenservice.

Gr MatthijsM
Reputatie 7
Hi Matthijs, bedankt voor de duidelijke informatie. Ik kan in dit geval niet anders dan je helemaal gelijk geven. Ik heb opnieuw contact opgenomen met onze technische dienst en ze naar dit topic verwezen met de meetresultaten en een duidelijk toelichting om te kijken of we dit nu voor eens en voor altijd op kunnen lossen. Zo niet dan snap dat je het contract kosteloos op zou willen zeggen, dit heeft al te lang geduurd. Ik blijf het voor je in de gaten houden en ik neem morgen in de loop van de dag weer contact met op via de Community!

Reageer