Beantwoord

Traag internet

  • 6 February 2018
  • 37 reacties
  • 2873 Bekeken


Toon eerste reactie

37 reacties

Hallo Hidden,

Ik weet niet wat hier de bedoeling van is. Want u bent toch geen t mobile medewerker, ik vind trouwens alle hulp welkom maar ik krijg nu het idee dat t mobile afwacht dat hier een oplossing in komt. Want ze zouden maandag of dinsdag kontact opnemen. Dat hebben ze weer niet gedaan. Ik vind een belofte maakt schuld. Het lijkt nu wel een zenuwslopende zaak aan het worden.

Waarom het probleem niet oplossen, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind dat ze op 2 feb. J.l.een monteur stuurde die ook vond dat de snelheid beduidend telaag was. Dat ze daar nou niets aandoen.

Maar in ieder geval stuur ik jou deze bijlage toe hopenlijk dat je er wat mee kunt doen
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Beek47,

Ik heb het vermoeden dat het niet aan de verbinding ligt maar aan de aangesloten computer.
De kleur van LAN1 is oranje wat betekend dat de maximale doorvoer snelheid voor het aangesloten apparaat maximaal 100Mbit is. de kleur hoort groen te zijn. De wan is ook groen wat betekend dat de link met T-Mobile wel gewoon 1000Mbit is. ik vermoed dat de netwerk aansluiting in de computer maximaal 100Mbit is.

er zijn een aantal oorzaken waardoor je 500/750Mbit niet kan halen.
1. er word een netwerk kaart gebruikt die alleen maar 100Mbit ondersteund.
2. er word gebruik gemaakt van een UTP Optimizer of een andere vorm van het opsplitsen van de kabel.
3. er word een netwerk kaart gebruikt die de snelheid niet aan kan zoals broadcom of asheros chipset
4. er word gemeten vanuit een webbrowser inplaats van de speedtest.net desktop app.
5. software matige beperking zoals een firrwall
6. CPU load is te hoog (Realtek offload naar de CPU waar een Intel nic zelf de afhandeling doet)
7. de computer is niet rechtstreeks aangesloten met een kabel. maar er zit bijvoorbeeld een 100Mbit switch tussen.

Bij T-Mobile
1. demping op de lijn is te hoog.
2. modem is defect.
3. er staat een verkeerd profiel op de lijn.
En deze

Gr. Dik
En hoe verklaar je de lage snelheid op WiFi ?
Hallo Hidden,

Bekabeld heb ik speedcontrole gedaan via een app. Het klopt dat mijn netwerkkaart niet hoger als 100 mbits gaat. Op de kabel haal ik nou 95 mbits down en 87 mbits upl. Maar nou mijn WiFi op de zelfde speedtest haal ik 74 mbits down en 66 mbits upl. Als ik dan een snelheid van 750 mbits heb bij T Mobile mag ik dan niet verwachten dat alle snelheden dicht tegen de 100 mbits aanliggen.

Dan is het WiFi signaal instabiel want ik meet nu die snelheid maar het kan zo zijn dat het morgen de helft minder is.

Dus even uw punten op een rijtje gezet.
1. Zou kloppen
2. De kabel gaat rechtstreeks naar modem
3. Het is een realtekkaart ( zou kunnen)
4. Van een app Windows 10 gemeten
5. Firewall en virusscanner uitgeschakeld
6. Zou kunnen
7. Rechtstreeks zie 2.

Bij Tmobile
1 weet ik niet
2. Onlangs nieuwe modem geplaatst 2 februari 2018
3. Weet ik niet

Trouwens de WiFi netwerkkaart kan 150 mbits aan.

Groetjes Dik
Speedcontrole WiFi 22.45 uur 66.45 mbits downl. 45.43 mbits upload
Met Windows app
Dit zijn de resultaten op mijn iPad
Reputatie 7
Badge +4
Hallo beek47,

De snelheid op WiFi vind T-Mobile voldoende als deze boven de 10Mbit is.
Niemand kan de snelheid op de wifi garanderen en vooral op 2,4Ghz is er veel interferentie waardoor de snelheid niet hoog is. met een TP-Link acher c7 haal ik max 300Mbit omdat de 5Ghz band minder word gebruikt en de wifi gewoon een stuk sterker is.
Ik begrijp dat dit voor veel mensen teleurstellend is, dat vind ik zelf ook.
Hallo Hidden,

Nou vraag ik mij toch af, wat heb ik nou aan deze onzin ik krijg steeds meer het gevoel dat jij wat toe gestopt krijgt van de provider in plaats dat je met goede oplossingen komt. Als een provider een snelheid van 750 mbits aan bied dan moet de klant met 10 mbits genoegen nemen? Kom nou ik betaal voor een hoge snelheid als je met deze uitlatingen komt heb ik net zo lief dat je mij niet meer ter woord staat.
Oproep naar T Mobile dit moet veranderen anders heb je binnenkort weer een aantal klanten minder.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Hidden,

Nou vraag ik mij toch af, wat heb ik nou aan deze onzin ik krijg steeds meer het gevoel dat jij wat toe gestopt krijgt van de provider in plaats dat je met goede oplossingen komt. Als een provider een snelheid van 750 mbits aan bied dan moet de klant met 10 mbits genoegen nemen? Kom nou ik betaal voor een hoge snelheid als je met deze uitlatingen komt heb ik net zo lief dat je mij niet meer ter woord staat.


De dienst die aangeboden word is 750Mbit internet + WiFi en niet 750Mbit WiFi.
De voorwaarden van de WiFI Service (is een actie)

Wifi-versterker in bruikleen
6. De klant komt in aanmerking voor de installatie van de wifi-versterker als de meting van de monteur onder de grens is van 10 Mbit/s downloadsnelheid voor DSL en 10 Mbit/s downloadsnelheid voor glasvezel.

Als je 750Mbit over WiFi verwacht of 750Mbit met een 100Mbit netwerk kaart dan klopt er iets niet aan je verwachtingen.
Nou zo'n versterker hadden ze al geplaatst. Maar je leest denk ik mijn inbreng ook niet. Want ik heb aangegeven dat ik heus wel snap dat je niet een hele hoge snelheid kan verwachten.
Maar als ik 750 mbits snelheid heb afgenomen en mijn wirreless kaart 150 mbits aan kan dan mag ik dat toch ook wel verwachten dat ik die 150 mbits halen kan. Ik heb dat allemaal al in de treurens geschreven en door gegeven aan de service/ forum maar er wordt niets mee gedaan ik bel niet meer naar de serviceafd. Want dan begint het weer van voren af aan. Ik schrijf ook niet meer langer zo op dit forum want het wordt blijkbaar toch niet goed gelezen. Ik blijf bij mijn standpunt zoals ik er nu over denk.

Reageer