Beantwoord

Traag Internet

  • 8 July 2020
  • 4 reacties
  • 162 Bekeken

Ik heb een 500 mb abonnement bij t-mobile, alleen haal ik bij lange na de snelheid niet.
 

Ik heb nog een Draytek 2132F router, waar zou dit aan kunnen liggen?

mvg

Jan Kerkdijk

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 July 2020, 16:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hallo @Jan Kerkdijk 

De beste manier om de snelheid te meten is om een laptop bedraad aan te sluiten op de modem met niks er tussen en vervolgens meten via de ookla speedtest app met minimaal een CAT5e kabel.

Je kan kijken of een andere kabel gebruiken helpt of een andere laptop, je kan ook je laptop opstarten in veilige modus om alle processen die de snelheid verminderen te minimaliseren.

Een fabrieksreset zou ook kunnen helpen door het reset knopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken maar bijvoorbeeld een Paperclip.

hallo @Waqqas 

Ik had alle stappen al gedaan, behalve het resetten van het modem en ja hoor mijn probleem is opgelost dank je wel.

groeten

Jan Kerkdijk

Reputatie 7
Badge +15

Fijn om te horen, geniet ervan 😉

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jan Kerkdijk, superfijn dat het opgelost is na de reset! 😎 Wat is je gemiddelde, bekabelde downloadsnelheid nu? Zit je in de buurt van de 450 tot 500 Mbit/s? 

@Waqqas Lekker bezig! 😁👍👍

Reageer