Beantwoord

Traag internet sinds upgrade 100 naar 1000 glasvezel

  • 14 February 2022
  • 47 reacties
  • 992 Bekeken

Reputatie 1
  1. Sinds kort over van 100 mbit glasvezel ook bij t-mobile naar 1000 mbit.
  2. Eerste paar weken verliep alles goed heerlijk snel internet maar, dan elke keer viel het internet uit upload snelheid van 2 mbit en download kwam niet hoger dan 200. Meerdere malen contact gehad met de klantenservice, resets geprobeerd, maar niets werkt. Op een gegeven moment zij de medewerker dat de media converter stuk zou zijn en er een monteur langs komt. 3 dagen later geen link hiervoor gekregen dus maar weer gebeld. Wat bleek, verkeerde diagnose het probleem ligt aan de kant van t-mobile andere afdeling gaat het op afstand oplossen voor woensdag krijg je een mail. Nou vrijdag en nog niks dus weer gebeld. Wat blijkt de smoesjesfabriek heeft een nieuwe smoes ontworpen, verkeerde diagnose media converter heb ik laten valen dat is het probleem…. maar er komt een monteur binnen 2 dagen krijg je een link… 3 dagen later nog geen link ondertussen ben ik op vakantie en heb ik mijn moeder laten bellen… wat zal het zijn verkeerde diagnose geen kapotte media converter maar een probleem aan de kant van t-mobile… geloof jij het of geloof ik het. ondertussen heb ik zelf ook vanuit mijn vakantiebestemming gebeld met de daarbij komende belkosten. Ik ben er echt helemaal klaar mee. en ben opzoek naar een oplossing.
icon

Beste antwoord door Waqqas 14 February 2022, 15:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

47 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Kaderr113 

Zou je thuis eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto kunnen opvragen en hier plaatsen?

Reputatie 1

Hallo @Kaderr113 

Zou je thuis eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto kunnen opvragen en hier plaatsen?

Thanks voor je snelle reactie. Hierbij de foto. Waarvoor heb je deze nodig eigenlijk? 

 

Reputatie 1

Hierbij ook wat metingen van laatst over de wifi.

 

Reputatie 1

Soort gelijke problemen,

 

Reputatie 7
Badge +15

@Kaderr113

De gele patchkabel tussen het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter is de juiste.

Helpt het even stroomloos halen van de Huawei mediaconverter?

De download lijkt wel in orde.

Reputatie 1

@Kaderr113

De gele patchkabel tussen het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter is de juiste.

Helpt het even stroomloos halen van de Huawei mediaconverter? Misschien kan je ook eens de andere aangesloten apparaten op de Zyxel even loskoppelen en direct aangesloten op de Zyxel de snelheid meten en ook kijken of hij dan stabiel is?

Helaas dat ook meerdere malen geprobeerd. Maar, verandert niets.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kaderr113, bedankt dat jij jouw verhaal doet op de Community, ik wil graag uitpluizen waarom er nooit meer een monteur langsgekomen is. Wat me enigszins verbaast, is dat er eerst gesuggereerd wordt dat het aan de converter ligt, daarna aan het netwerk en vervolgens toch weer aan de hardware - op basis van die constateringen trek ik liever geen conclusies. Hoe en waarop is de converter gevallen en heeft de converter zichtbare, fysieke schade? Op de foto is dat niet echt te zien zo, sorry.

Eventjes vooruitlopend op de zaken: ik zie een ingeplande afspraak staan voor afgelopen maandag, maar die hangt nog op de geplande status en ik zie verder geen rapportage erbij staan. Ik ga er graag achteraan voor je en zal deze uit het systeem halen, zodat jij vanmiddag nog een nieuwe afspraak kunt inplannen via 088-2000 151. 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Guidion heeft de afspraak voor 23 februari ingepland; tussen 12:00 en 14:00 komt de monteur op bezoek om jouw snelheid weer te herstellen.

Reputatie 1

Hey @Jason . Bedankt voor je reactie. Na meerdere weken wachten en vele telefoontjes was ik niet verder gekomen. Want elke keer lag het eerst aan de converter en daarna zou het een probleem aan de T-Mobile kant zijn. Heel toevallig na het plaatsen van deze topic kreeg ik uur later een sms voor het inplannen van een monteur afspraak. Er is nog hoop :)

 

Dar wilt niet betekenen dat ik ondertussen wel echt klaar ben met de service van T-Mobile. Maar, we wachten het af... Wordt vervolgd.

 

En de converter is nooit gevallen, dat ding heeft geen enkele vorm van schade. Maar, volgens de medewerker aan de telefoon was dat de conclusie... En daarna niet meer want toen was het probleem wat anders... En daarna lag het wel aan de converter... Snap jij het nog :)

Reputatie 7
Badge +16

@Kaderr113 Heel graag gedaan! Ik kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend het is wanneer je wisselende verhalen hoort en wanneer er ineens gesuggereerd wordt dat je de converter hebt laten vallen, ik vind dat echt een kwalijke zaak en er zullen consequenties aan zitten, afijn daar ga ik jou niet mee lastigvallen - ik dien een klacht in.

Kun je met de huidige, verlaagde snelheid overweg? Anders bied ik je graag een alternatief aan in de vorm van een Unlimited Internet voucher. 

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe!

Reputatie 1

Nogmaals bedankt voor je aanbod en snelle reactie. Gelukkig ben ik op vakantie(buitenland) en heb er op dit moment niet veel problemen mee. Thuisfront zit nu half op 4g en voor de helft op wifi. Helaas hebben zij KPN. Maar nogmaals dank voor je aanbod. Wat je wellicht wel voor mij kan betekenen zijn de 50 euro belkosten die heb gemaakt omdat het thuisfront er niet meer uitkwam en ik genoodzaakt was om vanuit het buitenland te bellen naar de klantenservice van T-Mobile. @Jason 

Reputatie 1

@Jason Al had ik het wel nodig heb ik na 12 dagen nog geen reactie van je ontvangen helaas. Ik verwacht nog een antwoord van je.

Tevens wil ik vermelden dat ik na weken bellen met de klantenservice niets ben opgeschoten.

 Na een post op deze community(kracht van het İnternet) is er binnen 24 uur een afspraak gemaakt voor een monteur en is de modem ondertussen vervangen. Gelukkig heb ik weer een normale upload snelheid en lijkt het te werken. Helaas is het alsnog wel een feit dat de modem van T-Mobile redelijk budget is en ik met een eigen router vanzelfsprekend hogere snelheden haal.

 

​​​​

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Kaderr113, duizendmaal sorry voor de veel te late reactie! Ik heb oprecht geen reactie meer van je gezien en ben bang dat jouw topic in ondergesneeuwd is of anderzijds per ongeluk “kwijt geraakt” is. Hierdoor is de boel tussen wal en schip beland en dat is zeker niet intentioneel, dat beloof ik je.

Ik ga meteen een duik nemen in de belkosten die je gemaakt hebt en zal de buitenlandkosten die naar ons telefoonnummer gemaakt zijn zeer zeker vergoeden voor je. 

Fijn dat de modemwissel geholpen heeft, maar teleurstellend dat er geen vervolgactie kon worden gemaakt vanuit ons. Ik betreur het echt dat dit twaalf dagen onbeantwoord heeft gestaan en jij onterecht in het ongewisse bent gebleven. Nogmaals: dat is nooit de intentie geweest en komt door een onzichtbare fout - we verbeteren continu de service op de Community; ik zal een onderzoek hiernaar starten en zal erachter proberen te komen waardoor dit gebeurd is en het meteen aanpakken.

Reputatie 1

@Jason  Met Jason eruit gekomen en hij heeft een goede tegemoetkoming aangeboden, heel blij mee.

Maar, ik heb nu ongeveer 2 weken na de modem wissel weer onwijs veel last van wegvallende netwerkverbinding. Ik heb langdurige pings uitgevoerd en daar zie je het ook in terugkomen. Ben er ondertussen wel oprecht klaar mee. Kan er vanuit T-Mobile kant even goed gekeken worden na de infrastructuur vanuit jullie kan?

 

Reputatie 1

 

Reputatie 1

@Jason 

 

Reputatie 1

@Jason weer eens uiteenlopende metingen. Graag verzoek ik je om aub dat snel iemand hierna kan kijken. Ik zit nu namelijk oprecht te kijken naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +15

@Kaderr113

Voor WiFi zijn dat wel mooie snelheden, wat haal je bekabeld rechtstreeks aan de modem met de Ookla speedtest app?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Kaderr113, ik ga er stiekem van uit dat dit bekabeld gemeten is, klopt dat? Zou je de speedtests nog eens willen uitvoeren en dan de screenshots hier plakken zodanig dat we kunnen zien dat er bekabeld getest is (het LAN-icoontje zichtbaar), alsjeblieft? Dan pak ik het direct op met je! 

Indien het om wifi gaat: dit zijn uitstekende snelheden voor het draadloze netwerk en daar valt op zich weinig op aan te merken.

Reputatie 1

@Jason dit zijn snelheden over de WiFi. Dat het uitstekend is ben ik er helemaal niet mee eens maar dat terzijde. Het gaat mij vooral over de package loss die ik nu ervaar. Zie mijn 3 4 screenshots van de ping opdrachten.

Reputatie 7
Badge +16

@Kaderr113 Op wifi is jammer genoeg geen vaste minimum marge te realiseren. Er zullen momenten tussen zitten waarop je 400 Mbit/s down- en up hebt en momenten waarop je schommelt rond de 100-200 Mbit/s, maar ook uitschieters naar benden en boven. Packet loss is natuurlijk een ander verhaal, daar moet zeer zeker naar gekeken worden! 

Zou je een tracert uit kunnen voeren wanneer je pc/laptop bekabeld aangesloten is? Ik wil eventjes vergelijken hoe de directe netwerkverbinding in de routing eruitziet en die naast de draadloze variant leggen.

Reputatie 1

@Jason Zoals beloofd even een langdurige ping gedaan via lan. Maar, die resultaten zijn ook niet al te best.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Kaderr113 Dankjewel voor je snelle terugkoppeling met screenshot! Zou je ook nog via de T-Mobile DNS kunnen tracen (37.143.84.228 en 37.143.84.229)?

Reputatie 1

@Jason Iets beter wel wat uitschieters en nog 2 package loss. In de tussentijd gaat deze nog verder.

 

Reputatie 1