Beantwoord

Trage gigabit verbinding

  • 28 February 2023
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Sinds een aantal dagen is mijn glas gigabit verbinding gereduceerd tot een 5/7 Mbit verbinding. Hoger komt deze niet. Dit zowel draadloos als bekabeld.

Gisteren heb ik contact gehad met de klantenservice. Hoewel ik vriendelijk geholpen werd, kon de dame aan de andere kant van de lijn op dat moment ook niks voor mij betekenen.

Ik kreeg de opdracht mee om gedurende de dag de verbinding te testen via speedtest en screenshots daarvan op te sturen naar de klantenservice. Dit heb ik gedaan maar ik ben nu wel heel benieuwd wat de verdere actie zal gaan zijn.

Ik kom er nu achter dat 5 Mbit voor een gezin wel erg mager is. TV kijken gaat met horten en stoten en allemaal gelijk op het internet is vragen om problemen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

  • modem (t-50), converter en eigen router een reset gegeven
  • modem (t-50) een fabrieksreset gegeven
  • eigen router uit netwerk gehaald en alleen de t-50 het werk laten doen
  • laptop bekabeld aan t-50 gehangen

Wat heeft de helpdesk gedaan:

  • uitlezen verbinding
  • gecontroleerd of er een kruising had plaatsgevonden (niet het geval)

Dit alles zonder resultaat. De verbinding blijft traag.

Nu zijn ze hier in de wijk flink aan het graven (vervangen riolering). Nu hoop ik niet dat daar iets mis gegaan is. Hoe is dat te controleren?

Is er hier iemand die mij kan helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 February 2023, 10:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jeroenpost 

Welke converter heb je? Indien je een zwarte CTS converter hebt controleer dan aan de power input kant bij de schakelaars of alleen 3 en 4 of 1 en 6 aanstaan.

Hallo @jeroenpost 

Welke converter heb je? Indien je een zwarte CTS converter hebt controleer dan aan de power input kant bij de schakelaars of alleen 3 en 4 of 1 en 6 aanstaan.

alleen 6 staat aan

Hallo @jeroenpost 

Welke converter heb je? Indien je een zwarte CTS converter hebt controleer dan aan de power input kant bij de schakelaars of alleen 3 en 4 of 1 en 6 aanstaan.

1 erbij aangezet en alles doet het weer….! Bedankt!

Vreemd dat het 1,5 jaar probleemloos heeft gewerkt op alleen schakelaar 6

Reputatie 7
Badge +15

@jeroenpost

1 is denk ik per ongeluk naar beneden geschoven, op alleen 6 kon het niet werken volgens mij.

Reageer