trage upload snelheid en latency die door het dak reist

  • 13 October 2023
  • 11 reacties
  • 148 Bekeken

Eey onstabiele verbinding hier,

 

Nu een maand overgestapt van Tweak en moet zeggen dat de lijn alles behalve stabiel is, merk aardig wat hikups in de verbinding.

Direct maar alle script benodigdheden uitgevoerd.
 

  • Powerflip uitgevoerd
  • Alle benodigde testen uitgevoerd
  • Helaas de "powerflip” is een weakflip

Gebeld met de klantenservice over de slechte verbinding en deze konden/gingen me niet helpen als ik mijn eigen spullen gebruikte.
Daarna werd de haak er gewoon opgegooid, waardeloze service als je het mij vraagt.

Het modem maar uit de garage gehaald en bovenstaand riedeltje nogmaals gedaan.
Hierbij de resultaten:

Onstabiele verbinding  met eigen apparatuur
 
Alles van odido aangesloten en dan is de verbinding nog slechter!!

 

Oplossingen wat bij anderen heeft geholpen:

  • Media converter opnieuw registreren.
  • Nieuwe media converter

Kan dit geregeld worden?

Ik heb eventueel nog een andere Huawei ONT liggen die zo aangesloten kan worden, maar deze kan zich niet aanmelden op het netwerk helaas...

Alvast bedankt!

Ps.
Heb trouwens meerdere accounts moeten aanmaken voordat ik überhaupt hier iets kon plaatsen…
Andere account is Langeveld

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @GHLangeveld, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Lijkt er inderdaad op dat het ONT niet goed geregistreerd is. Ik heb hem nu opnieuw geregistreerd en als het goed is zul je meteen verschil merken. Zou je een Powerflip kunnen uitvoeren en je verbinding kunnen testen? 

 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GHLangeveld, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Lijkt er inderdaad op dat het ONT niet goed geregistreerd is. Ik heb hem nu opnieuw geregistreerd en als het goed is zul je meteen verschil merken. Zou je een Powerflip kunnen uitvoeren en je verbinding kunnen testen? 

 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.
Snelheid goed

Snelheden lijken nu gefixed te zijn maar er zit nog wel een zware latency in

Routering niet lekker

 

Reputatie 7
Badge +9

@GHLangeveld ik ben blij om te horen dat het gewerkt heeft.

Zou je voor mij nog één keer de T-56 willen aansluiten en de volgende speedtest kunnen uitvoeren? Dan kan ik ook meteen een lijnmeting doen en kijken of ik wat tegenkom. Alvast bedankt!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bij deze, er zit een knelpunt op de lijn dat is duidelijk

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @GHLangeveld, bedankt voor de tracerts. De hops laten vooral vertraging zien op 6, 7 en 8. Waarvan op 8 uitermate veel latency zit. Ik kan niet pinpointen waardoor dit precies komt, ik ken de exacte routering niet vanuit AMS en RMS, maar het lijkt er wel op dat één van de tussenstations de boel aan het verstoren is.

@Tommie van Odido Weet jij waar het euvel vandaan lijkt te komen? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @GHLangeveld, ik heb een blik geworpen op je testen. 

Je ping naar het eind doel ziet er goed uit? Met Bufferbloat zul je altijd een hogere latency hebben, dit komt omdat je drie testen tegelijkertijd uitvoert, namelijk downloadsnelheid, uploadsnelheid en een latency test. Het modem is gemaakt om het verkeer te forwarden naar de volgende hop, dit gebeurt in de forwarding plane, het reageren op ICMP van een trace of ping gebeurt op het control plane van het modem. Dat heeft een lagere prioriteit dan het routeren van het verkeer. Dat kan verklaren waarom de tussen liggende host een hogere ping heeft. 

 

Merk je ook duidelijk problemen met het internet? Laden van websites en videos?

Hey @GHLangeveld, ik heb een blik geworpen op je testen. 

Je ping naar het eind doel ziet er goed uit? Met Bufferbloat zul je altijd een hogere latency hebben, dit komt omdat je drie testen tegelijkertijd uitvoert, namelijk downloadsnelheid, uploadsnelheid en een latency test. Het modem is gemaakt om het verkeer te forwarden naar de volgende hop, dit gebeurt in de forwarding plane, het reageren op ICMP van een trace of ping gebeurt op het control plane van het modem. Dat heeft een lagere prioriteit dan het routeren van het verkeer. Dat kan verklaren waarom de tussen liggende host een hogere ping heeft. 

 

Merk je ook duidelijk problemen met het internet? Laden van websites en videos?

Wat ik merkte was de haperingen en hangende beelden tijdens een online meeting op sommige momenten

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor je snelle reactie @GHLangeveld!

Zou je dit een aantal dagen in de gaten kunnen houden? Was dit op een bekabelde verbinding of via wifi? 

@Tommie van Odido ik zal het de komende dagen in de gaten houden.

Er word hier uitsluitend gewerkt met bekabelde verbinding op computers alleen mobiele apparaten gebruiken Wi-Fi

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @GHLangeveld!  

Reageer