Tragere downloadsnelheid en hogere ping sinds overstap

  • 14 March 2024
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste Odio,

Sinds 1 maart ben ik klant bij jullie en heb ik een overstap gemaakt van 1gbit KPN glasvezel naar jullie 1gbit glasvezel.
Wat mij opvalt sinds de overstap is dat mijn ping bijna 3x zo hoog is 7ms ipv 2.5ms en mijn downloadsnelheid meestal niet hoger komt dan 600 mbit/s. 
Ik gebruik dezelfde modem en zelfde bekabeling als voorheen.

Enig lichtpuntje is dat mijn uploadsnelheid hoger is dan bij KPN. Maar toch vind ik dit een beetje tegenvallen, gezien de gehaalde download snelheid ruim 40% lager is dan wat jullie beweren.

Vanaf 2024/3/1 betreft het dus mijn Odido verbinding, de 3 metingen ervoor zijn van KPN.
Dit zijn metingen die gedaan zijn direct vanaf de modem en dus bekabeld.

Waqqas 2 maanden geleden

Hallo @S1d 

Kun je eens de Odido router aansluiten, een laptop of pc bekabeld aansluiten met minimaal een CAT5e internetkabel en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Kan je een aantal speedtests uitvoeren met verschillende testservers en misschien ook een andere laptop of pc gebruiken en de resultaten hier delen?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @S1d 

Kun je eens de Odido router aansluiten, een laptop of pc bekabeld aansluiten met minimaal een CAT5e internetkabel en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Kan je een aantal speedtests uitvoeren met verschillende testservers en misschien ook een andere laptop of pc gebruiken en de resultaten hier delen?

Hallo @S1d 

Kun je eens de Odido router aansluiten, een laptop of pc bekabeld aansluiten met minimaal een CAT5e internetkabel en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Kan je een aantal speedtests uitvoeren met verschillende testservers en misschien ook een andere laptop of pc gebruiken en de resultaten hier delen?

Bedankt voor je reactie. Ik zie nu wel dat Ookla denk dat mijn IP adres uit Helmond komt en daardoor verbinding maakt met servers in het zuiden terwijl ik in Almere zit. 
Als ik handmatig Odido Amsterdam selecteer krijg ik betere snelheden. Maar nog steeds een relatief hogere ping vergeleken met KPN, maar wel acceptabel :-)
 

 

Reputatie 7
Badge +15

@S1d

Minimaal zou je 750 Mbps moeten halen maar normaal moet dit wel rond de 900 Mbps zijn.

Is dit een bekabelde test rechtstreeks op de router zonder switch oid?

Reageer