Beantwoord

Twee weken na oplevering wegvallende verbinding

  • 25 November 2020
  • 8 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 3

Na twintig jaar tot volle tevredenheid klant geweest te zijn bij KPN, heb ik onlangs de stap genomen om naar T-Mobile over te gaan. Overname ging vlot; installatie idem. Helaas valt na twee weken de internetverbinding weg. Dochter op middelbare school kan geen huiswerk maken, we hebben geen muziek meer in huis en kunnen ‘s avonds geen Netflix meer kijken. Allemaal luxe problemen, maar wel heel irritant. Eerst zelf alle stappen genomen om het probleem zelf proberen op te lossen, echter zonder effect. De medewerker aan de telefoon kon er ook niet heel veel aan toevoegen.

Maar nu begrijp ik dat we een week moeten wachten, voordat er techneut naar kan kijken? Ik vind dat écht onacceptabel. Is dit iets waar ik nu maar aan moet wennen? Want het voelt wel als een koude douche, na al die jaren probleemloos internet van KPN gehad te hebben. Heb nu al spijt van mijn overstap.

icon

Beste antwoord door cwinkelman 25 November 2020, 16:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4

Misschien dat dit probleem wordt veroorzaakt door een foute instelling van datum en tijd in de Draytek router.

In deze topic is daar uitgebreid aandacht aan gegeven:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/hoe-kan-ik-de-tijd-veranderen-op-draytek-vigor-2132f-modem-326538?postid=1585577

Reputatie 3

Bedankt voor je reactie. Het modem is van Zyxel. Heb jij ervaring met het modem van Draytek? Probleem met die Zyxel is dat hij geen Bonjour ondersteunt, waardoor ik blijkbaar Homekit niet kan gebruiken voor mijn Hue-verlichting.

Reputatie 4

Ik heb een Draytek modem. Misschien toch eens kijken op welke datum en tijdstip jouw Zyxel gesynct is met de Time server van T-Mobile? Als de datum / tijd ergens in het jaar 2000 is, heb je wellicht al een aanwijzing van het probleem.

Je moet er wel voor IN het Zyxel modem gaan. Zie instructies op navolgende topic:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/inloggen-in-het-modem-298043

Reputatie 3

Ik ga t straks checken en laat het je weten. Thanks.

Reputatie 3

Na een factory-reset kon ik weer gebruik maken van internet.

Dit is wel een beetje de norm bij T-Mobile, afgaande op de vele topics over langere wachttijden de laatste 1-2 jaar. 5 tot 10 dagen voordat een guidion monteur langskomt, en als het probleem dan bij KPN ligt, bijvoorbeeld geen licht op de vezel, dan gaan er nog een paar dagen overheen voordat T-Mobile eindelijk een ticket bij KPN Netwerk inschiet en je een monteur bij KPN kan inplannen. 2 weken zonder vast internet zitten is bij T-Mobile vrij normaal. Als je nog mobiel van T-Mobile hebt kunnen ze je een voacher geven voor unlimited data en kun je met je toestel een hotspot aanmaken, heb je iig iets.

Reputatie 3

Bedankt voor je reactie. Twee weken zonder internet; fijn vooruitzicht. Ik ga er maar vanuit dat, nu t weer werkt, t wel zal blijven werken. En anders zal ik het idd met m’n hotspot moeten doen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @cwinkelman, de verbinding is nog steeds online zie ik in de lijnmeting, strookt dit met jouw bevindingen? Ik zie één hapering omstreeks 21:00 uur gisteravond, heb je toen zelf iets uitgeschakeld? Zo niet, dan laten we het toch graag verder onderzoeken.

@Bram058 Bedankt voor jouw hulp in dit topic!

@prodigy Er gaat soms inderdaad te veel tijd overheen, die constatering maken wij ook. Dat is natuurlijk enorm zonde, maar nog veel belangrijker: klanten zijn hierdoor de dupe en dat mag nooit gebeuren. De communicatie tussen enerzijds T-Mobile Thuis en anderzijds onze partners kan en mag nog veel beter verlopen. Soms zijn oplossingen binnen handbereik, maar is er door een vergissing aan onze kant, of het ontbreken van informatie aan de andere kant, een poos overheen gegaan voordat die eindelijk aangeboden worden. 

Reageer