Beantwoord

Ubiquiti Edgerouter 6P instellen voor Tmobile Internet en TV


Reputatie 1

Hallo allemaal!


Al een tijdje probeer ik het internet en tv via mijn eigen router te laten lopen. Ik heb hier een hele mooie nieuwe EdgeRouter voor aangeschaft. Eigenlijk onhandig, want hij doet geen internal switching. Maar dat terzijde….

 

Bij het installeren maak ik gebruik van de WAN+2LAN2 wizard en selecteer de optie internet on VLAN 300. Zodra de wizard klaar is kan ik -nu nog via ethernet, eth0 - internetten. Het werkend krijgen van de TV is echter een ander verhaal.

 

Kan iemand mij uitleggen wat er nodig is om TV werkend te krijgen. TV voor tmobile zit op VLAN640, maar moet dan DHCP, no adress of iets geselecteerd worden? 


Situatie op dit moment:

ETH0, vlan300 - WAN 

ETH1 - Internet

ETH2, vlan640 - IPTV

 

Ik heb al heel veel zitten proberen, maar nog geen succes. Wie kan mij iets verder helpen?!

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg, Bram

icon

Beste antwoord door TechRacing93 6 July 2020, 14:57

Bekijk origineel

30 reacties

Hoe werkt dit met alleen internet (VLAN300) op een Edgerouter 6P?

Reputatie 1

Hoe werkt dit met alleen internet (VLAN300) op een Edgerouter 6P?

Ha Ronald, wat bedoel je precies?

Hoe werkt dit met alleen internet (VLAN300) op een Edgerouter 6P?

Ha Ronald, wat bedoel je precies?

Ik heb alleen glasvezel internet (geen tv). wat moet ik dan configureren op mijn Edgerouter 6P?

Reputatie 1

Hoe werkt dit met alleen internet (VLAN300) op een Edgerouter 6P?

Ha Ronald, wat bedoel je precies?

Ik heb alleen glasvezel internet (geen tv). wat moet ik dan configureren op mijn Edgerouter 6P?

Aha. Bij mij komt het internet binnen via glasvezel. Dus ik heb een VLAN300 aangemaakt voor poort eth5. Die VLAN300 gebruikt DHCP om een ip adres te krijgen. 

 

Hoe werkt dit met alleen internet (VLAN300) op een Edgerouter 6P?

Ha Ronald, wat bedoel je precies?

Ik heb alleen glasvezel internet (geen tv). wat moet ik dan configureren op mijn Edgerouter 6P?

Aha. Bij mij komt het internet binnen via glasvezel. Dus ik heb een VLAN300 aangemaakt voor poort eth5. Die VLAN300 gebruikt DHCP om een ip adres te krijgen. 

 


Ik heb thuis meerdere vlans (kids, lan, gast) dus deze moeten uiteraard ook internet hebben.

Is dit alles of moet je ook nog een source nat rule aanmaken? En moet ik nog wat doen mbt de duplex/speed settings? 

Reageer