Beantwoord

UDM Pro krijgt geen ip adres meer sinds storing afgelopen maandag

  • 28 January 2021
  • 38 reacties
  • 1373 Bekeken


Toon eerste reactie

38 reacties

Reputatie 3

Misschien een gekke vraag heh maar zou het niet kunnen werken als je gewoon even het modem van TMT even rechtstreeks aan de MC hangt? Alleen om een op adres te forceren. Mss zeg ik wel domme dingen maar ik ga er van uit dat mensen die gewoon de standaard configuratie hebben bij stroomuitval of storing toch niet allemaal de helpdesk moeten bellen voor een reset?

Reputatie 7
Badge +16

@vaevictis De reprovisie is uitgevoerd, maar de MAC-release kan alleen wanneer je het Zyxel modem eerst aansluit, daarna mag die weer afgekoppeld worden!

Reputatie 2

@vaevictis De reprovisie is uitgevoerd, maar de MAC-release kan alleen wanneer je het Zyxel modem eerst aansluit, daarna mag die weer afgekoppeld worden!

Dank ik ga het vanavond testen met de ZyXEL en dan laat ik het weer weten.

Reputatie 2

@Bryan96 glasvezel direct via een Draytek transceiver in de WAN poort van de UDM Pro, ingesteld op 1000FD. VLAN 300 ingesteld op de WAN poort. Verder geen specifieke instelingen, maar als TMT DHCP server niet in ‘nieuwe modem’ status staat voor jouw pijp, dan krijg je dus geen adres.

 

@330Driver Dank voor het meedenken, zie nu dat mijn post ietwat kortaf over komt, was niet zo bedoeld 😬

 

@Pieter_B goed punt. Packet loss meet ik via smoke Ping. Fiber op zich is prima denk ik, want nu wel weer goede waarden (met UDM PRO rechtstreeks op glas ipv UTP wan). Ik heb overigens ook jouw ervaring gehad op een andere locatie, maar sinds ik op een nieuw adres woon, waar het netwerk door KPN is aangelegd, heb ik dit issue.

Reputatie 3

@ernste Nou inderdaad ik was totaal geshockeerd en dagen van slag heb er gewoonweg niet van kunnen slapen en durfde ook niets meer te schrijven :sweat_smile::sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:  no worries my friend!

 

Reputatie 2

Ik kwam dit topic tegen. Wat is een Mac release, en kan dit wellicht in mijn situatie ook helpen? Ik heb de Zyxel al een factory reset gegeven, en daarna weer de UDM Pro aangesloten, maar het resultaat is hetzelfde.

Reputatie 2

Oh, en ik heb de helpdesk gebeld, en die wisten gelijk wat het probleem was, en hebben mij de IP adressen van de DNS server gegeven. Ik heb gevraagd of ze een case konden aanmaken en een 2e lijn ernaar konden laten kijken...

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ernste, sorry voor de latere reactie! 

Een MAC-release zorgt ervoor dat het MAC-adres van een modem opnieuw geregistreerd wordt op de aansluiting en sneller online komt bij het vervangen van een modem. Dit heeft enkel nut wanneer het modem omgeruild wordt, bijvoorbeeld tijdens het bezoek van een monteur. Wat eventueel een IP kan pushen op de UDM is een reprovisie van het modem en factory reset van de UDM Pro → de reprovisie voer ik nu uit, daar merk je op de achtergrond niets van. Met een reprovisie wordt de verbinding, of beter gezegd alle diensten (Internet, TV en vast Bellen) opnieuw naar het modem gestuurd.

Kun jij straks bevestigen of dit geholpen heeft? Alvast bedankt! 

UPDATE: wanneer ik een abonnement zoek met de opgegeven informatie in jouw profiel, kom ik een inactief abonnement tegen. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan voer ik de reprovisie meteen uit!

Reputatie 2

@330Driver Dat is idd precies wat ik gedaan heb. En de Zyxel krijgt keurig een adres (wel weer in de 31.x reeks). Maar sluit ik dan de boel weer aan op de UDM Pro, dan krijgt ie geen adres. Ergo, TMT moet ergens achter de schermen iets doen waardoor mijn UDM Pro MAC adres weer geaccepteerd wordt.

 

Reputatie 7

Hoi @tnajanssen ,

Goed dat je aan de bel trekt! Ik begrijp dat er inmiddels een reprovisie is uitgevoerd, maar dat nog niet het resultaat heeft gegeven waar we op hadden gehoopt. Heb je wellicht zelf al een oplossing kunnen vinden? Mocht het nog niet zo zijn, denk ik graag met je mee. 

Reputatie 7

Hi @ernste Jason is even lekker van een welverdiende korte vakantie aan het genieten maar als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan voer ik de MAC-release graag voor je uit!

Reputatie 2

Oh joy. Vanmorgen een korte stroomonderbreking vanuit het net, en na de gedwongen herstart is het weer zover. De UDM Pro krijgt geen IP adres.

 

@Jason Mag ik jou vragen weer een reprovision te doen? Ik heb de Zyxel en transceiver er niet aan hangen, mocht dat tijdelijk nodig zijn dan laat maar weten dan hang ik de boel om.

 

Thanks!

 

Ernst.

Reputatie 2

Hier de gegevens van de Zyxel met gevoelige informatie uitgegumd:

 

 

Reageer