Beantwoord

uitval vast internet

  • 28 May 2021
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Al ruim een jaar heb ik  2 d-link gigabit switches gekoppeld op  de draytrek router. Op poort 1 en 2. Totaal geen last tot gisteren. Koppel ik de laptop rechtstreeks op poort 1 of 2 is er geen probleem. Zet ik de switch er weer tussen heb ik ongeveer 3 minuten verbinding. De switches geven geen dhcp uit. Heeft t-mobile een policy aangepast? Switches bij de buren getest op een andere provider en totaal geen problemen. Uitgesloten dus dat de switches kapot zijn. Wie kan mij helpen? In mijn dagelijks werk ben ik systeem en netwerkmanager dus ik weet wat ik doe.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 1 June 2021, 15:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark Freriksen, top dat je het aankaart op de Community! Ik weet niet wat de exacte reden is die ten grondslag ligt aan deze obstructie, maar wat mijn ervaring na de laatste twee zeer vergelijkbare cases wel leert, is dat het swappen van een Draytek naar een Zyxel + Media Converter dit probleem in ieder geval tackelt. Daarom ga ik een aanvraag indienen om deze week nog een Zyxel + converter te versturen zodat je straks weer geoptimaliseerd te werk kunt gaan met de d-link switches!

Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per SMS en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt.

Graag zien we de Draytek geretourneerd worden wanneer alles aangesloten is. Alvast bedankt voor het terugsturen! Neem alvast een kijkje in ons retourtopic voor uitleg: 

Veel plezier met de goedwerkende verbinding straks en indien je nog vragen hebt: stel ze gerust! 😄

Hallo Jason,

 

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik krijg inderdaad van gideon allerlei berichten om een afspraak te maken, maar van de nieuwe apparatuur heb ik alleen een mail dat het onderweg is. Datum tijd onbekend. Ik wacht af. 
 

mvg Mark

Reageer