Beantwoord

Unifi ac pro aansluiten op DrayTek Vigor modem

  • 28 December 2019
  • 3 reacties
  • 447 Bekeken

Ondanks het resetten krijg ik de Unifi ac pro access point niet werkend. De Unifi AP is bedraad aangesloten op LAN1 en krijgt ook voeding. Het is me ook gelukt dat de Unifi een Wifi-signaal uitzendt, maar de verbinding is niet stabiel.
Het blauwe licht van de Unifi brandt ook niet constant. Om een bepaalde tijd begint die te knipperen.

Als ik kijk op mijn mobiele telefoon dan is krijg ik steeds de melding “IP-adres ophalen” en dan verbreekt de verbinding.

Ik vermoed dat iets in het modem toch de AP tegenhoudt. Wie kan me verder helpen?

 

Ik heb T-Mobile Thuis glasvezel. De poorten LAN 2,3 en 4 zijn in gebruik. LAN 2 voor de zonnepanelen, 3 en 4 zijn in gebruik voor de TV van T-Mobile Thuis.

Aanleiding voor het opzetten van een extra Wifi-signaal is dat de de Wifi van DrayTek Vigor 2132 niet het volledige nieuwbouwhuis aan kan. Unifi ac pro wel.


Dank!
Jos

icon

Beste antwoord door Pieter_B 28 December 2019, 10:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hallo @jos-swaen 

Weet niet of je deze troubleshooting guide al had gevonden, maar kijk eens of je daarmee je probleem kan oplossen.

Beste Pieter_B,

 

Dank voor de link. Ik ga me hier de komende dagen eens induiken. Ik zal nog melden hoe het is afgelopen.

Jos

Beste Pieter_B,

Na al het leuke Oud/Nieuwgedoe dacht ik vanavond aan de slag te gaan met je troubleshooting guide. Maar toen ik de AC opnieuw aansloot (op exact dezelfde wijze) ‘pakte’ de Unifi ac pro wel meteen de verbinding met het internet.

Zo heeft niets doen, geduld hebben blijkbaar geholpen. Ik ben blij maar ook frustrerend omdat ik niet weet wat er deze keer wel goed is gegaan.

Maar ja, ik geniet er maar van.

Jos

Reageer