Beantwoord

Unifi USG direct op Internet Media Converter aansluiten; hoe VLAN 300 instellen

  • 30 December 2022
  • 2 reacties
  • 2282 Bekeken

Vandaag is de monteur langsgekomen en heeft de Zyxel DX5401-B1 aangesloten.
Omdat ik eerst bij Ziggo zat en Ziggo het modem in bridge mode had gezet zodat alles geregeld werd door de Unifi USG vroeg ik de monteur of ik de Zyxel modem ook in bridge kon zetten.
Dat was mogelijk zei hij en kon ik zelf doen via de instellingen van de Zyxel modem.
Hij was alweer snel weg en toen heb ik ingelogd in de Zyxel modem. Echter kon ik geen bridge mode vinden. Gebeld met de Guidion desk, echter konden die geen uitleg geven en ze kregen de monteur niet meer te pakken. Gebeld met T-Mobile maar die konden ook niet helpen en verwezen met naar deze community.
Ik heb diverse topics doorgelezen en kom nu uit op het volgende:
1) Omdat ik geen telefonie/tv van T-Mobile neem en alleen maar internet zou  ik de Zyxel modem niet nodig hebben.
2) Een UTP kabel kan rechtstreeks van de Internet Media Converter op de WAN1 poort van de Unifi USG worden aangesloten. 
3) Van de Unifi USG LAN1 poort gaat een UTP kabel naar de USW Lite 16 PoE switch.
4) Vanuit de USW Lite switch naar overige Unifi Acces Point's, switches etc

Mijn vraag is wat en hoe ik precies in de Unifi USG VLAN 300 instel zodat ik internet heb.

icon

Beste antwoord door Upper781 30 December 2022, 16:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Onder Settings - Internet kan je je internetverbinding instellen, dit zijn mijn instellingen:

 

 

Onder Settings - Internet kan je je internetverbinding instellen, dit zijn mijn instellingen:

 

 

Bedankt! Het internet werkt nu door VLAN 300 in te stellen.

Topic kan gesloten worden.