Unifi USG + Unifi Switch 16 POE + Unifi Protect -> Zyxel T56

  • 7 March 2024
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Ik ben sinds gisteren over van Tweak → Odido. De internetverbinding werkt prima en daar is dus helemaal niets mis mee. Ik loop echter wel tegen een issue aan waarvan ik dacht dat deze niet zou bestaan. 

  1. Met het vervangen van de Unifi USG voor een Zyxel T56, is nu mijn switch 16 POE niet meer zichtbaar in de Unifi Cloudcontroller. Het gekke is, mijn AC AP Pro is wel zichtbaar. Het betreft enkel de switch. Waar kan dit door komen?
  2. Ik heb ook een Unifi Cloudkey Gen2 met Unifi Protect draaien. De cloudkey is niet meer benaderbaar via de app en lijkt door de verbinding geblokkeerd te worden op een aantal poorten? De camera's werken en de deurbell G4 Pro werkt verder ook prima naar behoren

Een oplossing kan zijn dat ik mijn USG wederom aansluit → VLAN 300 voor zover ik begrijp? Ik heb enkel een internetverbinding en geen OTT diensten. Maar… lees ook over updates van de Zyxel, zou dit kunnen helpen? Kan iemand mij die pushen of eea nakijken? Of wellicht is er een gebruiker die mij op weg kan helpen want het liefst heb ik mijn 2.5 Gbit verbinding in gebruik op mijn pc (rechtstreeks aangesloten via de daarvoor beschikbaar lan-poort) en de overige spullen aangesloten via de Unifi switch.

 

Waqqas 1 maand geleden

Hallo @Guzzolini 

Het vervangen van de Zyxel door de USG moet niet moeilijk zijn :

 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Guzzolini 

Het vervangen van de Zyxel door de USG moet niet moeilijk zijn :

 

Dat vervangen gaat me wel lukken. Maar ik wil die switch en cloudkey gewoon kunnen gebruiken icm de Zyxel. Ergens lijken er poorten geblokkeerd oid want de switch is niet zichtbaar in de cloudcontroller. 

Reageer