Beantwoord

Upgrade naar 1000mbit (via kpn-lijn)

  • 27 January 2022
  • 22 reacties
  • 358 Bekeken

Reputatie 1

Eindelijk was dan daar het bericht (via Tweakers) dat ik van 50mb/s naar 1000mb/s kon gaan. Weliswaar tegen een meer prijs en over de KPN kabel. Maar dat mocht de pret niet drukken. Direct via My T-mobile de upgrade ingeschoten. Deze stond 2 dagen later als afgehandel. Resultaat: nog steeds 50mb/s.

 

Nu las ik in een vergelijkbaar topic dat de stroom van de converter halen een oplossing kan zijn. Nu wil het zo zijn dat ik geen gebruik maak van de aparatuur van T-Mobile. Mijn volledige netwerk bestaat uit Ubiquiti Unifi producten. De glasvezel gaat via een SFP module direct in mijn switch waarna vervolgens via UTP het signaal naar mijn router (USG 3P) gaat. Daar waar het glasvezel binnenkomt zit geen stroom die ik kan onderbreken. De SFP module disconnecten en reconnecten biedt ook niet de oplossing.

 

Iemand hier ideeen voor een oplossing. Of wellicht een meer technischere t-mobile medewerker in plaats van de vriendelijke dames van de telefonische klantenservice?

 

Gr. Nick

icon

Beste antwoord door soepkip67 27 January 2022, 22:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jari2017 ,

Voor de complete afhandeling kan het noodzakelijk zijn om eenmalig weer even de T-Mobile apparatuur aan te sluiten. Je zou dit kunnen proberen.

Reputatie 7
Badge +14

Zet eerst eens even het Zyxell modem terug. Dan weet je zeker dat alle registratie systemen van T-Mobile gevuld kunnen worden. Als je daar dan de 1gbit hebt kun je weer terugkeren naar je eigen apparatuur.

Reputatie 1

Bij downgraden hoefde ik dat niet te doen. Had niet verwacht dat ik allemaal aanpassingen zou moeten doen eigenlijk. Hopen dat niet mijn netwerk in de soep draait. 😩

Reputatie 7
Badge +14

Dan weet je zeker dat het wel/niet aan de lijn ligt. Vergeet ook niet de ONT te resetten. Bij het aansluiten van eigen apparatuur kan de klantenservice maar heel beperkt helpen. Door hun eigen apparatuur aan te sluiten kunnen ze op afstand meekijken.

Reputatie 1

Wat is de ONT? 
 

ik lees berichten over dat je met de ONT niet meer direct glasvezel op eigen apparatuur aan kan sluiten. 
 

ik heb momenteel glasvezel met sfp module op eigen apparatuur en dat werkt. De mediaconverter gebruik ik dus niet. En een ONT zegt mij niets.
 

ik ben bang dat ik mijzelf buitenspel zet door de apparatuur van t-mobile aan te sluiten. Ik wil straks niet dagen offline zijn doordat er iets geforceerd wordt vanuit t-mobile. iets meer uitleg zou fijn zijn. 
 

het is een direct signaal dat binnenkomt dat zou met een druk op de knop vanaf t-mobile toch moeten werken? 
 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jari2017 

ONT hoort bij GPON maar jij hebt AON zo te lezen dus een grijze CTS mediaconverter, haal je de 1 Gbps als je het T-Mobile apparatuur aansluit?

Reputatie 1

Sorry heb mijn bericht aangepast hierboven. 
kan het in mijn situatie dan geen kwaad om de apparatuur aan te sluiten van t-mobile? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jari2017

Je verbinding werkt gewoon en je sluit het T-Mobile apparatuur aan, zou gewoon goed moeten gaan.

Niemand gaat de kabel er snel even uittrekken 😅

Reputatie 1

Morgen even proberen dan :) is dat modem van t-mobile eigenlijk plug en play? Ligt al bijna 3 jaar in de kast.
 

Glasvezel naar media converter 

en en van media converter naar wan poort van modem neem ik aan? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jari2017 

Klopt, is aansluiten en je hebt internet.

FTU > mediaconverter > UTP naar WAN poort.

Reputatie 1

Mocht ik daar 1 gbps ontvangen dan zou het daarna dus moeten werken op mijn eigen apparatuur? Gaat dit automatisch wanneer het modem contact maakt met t-mobile of moet ik met klantenservice bellen om handmatig die connectie te leggen? 

Reputatie 7
Badge +15

@Jari2017

De verhoging zou automatisch moeten ingaan, daarna kun je weer terug naar je vertrouwde setup.

Reputatie 1

Thanks. Zal even update geven als het gelukt is. 

Reputatie 7
Badge +7

Wat is de ONT? 
 

ik lees berichten over dat je met de ONT niet meer direct glasvezel op eigen apparatuur aan kan sluiten. 
 

ik heb momenteel glasvezel met sfp module op eigen apparatuur en dat werkt. De mediaconverter gebruik ik dus niet. En een ONT zegt mij niets.
 

ik ben bang dat ik mijzelf buitenspel zet door de apparatuur van t-mobile aan te sluiten. Ik wil straks niet dagen offline zijn doordat er iets geforceerd wordt vanuit t-mobile. iets meer uitleg zou fijn zijn. 
 

het is een direct signaal dat binnenkomt dat zou met een druk op de knop vanaf t-mobile toch moeten werken? 
 

 

Hallo @Jari2017 ,

In dit topic: Eigen modem wat zijn de vereisten. staat veel informatie en ook wat informatie over mediaconverter en een ONT.

Reputatie 1

Update:

Ik hoop dat er een T-mobile medewerker mee kijkt of dat iemand de juiste kan taggen.

Zojuist mijn Huawei modem van t-mobile aangesloten (Glasvezel naar converter en converter naar Huawei). Vervolgens Huawei via UTP aangesloten op mijn macbook air.

 

Onderstaand snelheid resultaat van bedraad op mijn macbook:

Wel hoger dan mijn vorige abonnement van 50mbps maar bij lange na geen 1000mbps.

 

Onderstaand resultaat wifi op iPhone 12 pro:

Deze is nog schikbarend lager.

 

Daarna de de glasvezel weer direct op mijn eigen setup geplaatst. Hierbij haal ik de 50mbps niet eens. Alleen de speedtest in mijn unifi controller haalt om en nabij de 60mbps:

 

Iemand die mij kan helpen? :)

Reputatie 7
Badge +15

@Jari2017 

Je bent een beetje snel geweest met je eigen apparatuur weer terug aansluiten, nu je niet de volledige snelheid haalt zal T-Mobile je weer vragen om het T-Mobile modem aan te sluiten.

Hierbij verbind je de MacBook met de Huawei bedraad en doe je een speedtest met de Ookla speedtest app. Heb je verder nog een andere laptop waarop je bedraad kan testen?

Plaats hier dan printscreens van de meting zodat de moderators hiermee aan de slag kunnen.

Reputatie 1

Ik heb nog een iMac op zolder staan en een ps5. maar die zijn beide aangesloten op de unifi switch. dus die moet ik dan even doorlussen. Ga er mee aan de slag.

Reputatie 1

@Waqqasde resultaten met aangesloten modem (Huawei) van t-mobile:

 

High-end desktop pc (Ubuntu) bekabeld
iMac bekabeld
iPhone 12 pro wifi (vrijwel naast de Huawei modem
MacBook Air bekabeld
MacBook Air wifi (vrijwel naast Huawei modem)
Nvidia Shield Pro bekabeld (geen speedtest.net app beschikbaar)
Playstation 5 bekabeld (geen speedtest.net app beschikbaar)

 

Ik hoop dat dit voldoende inzicht geeft voor de moderators. Zeer wisselende resultaten. Daarna glasvezel direct weer op eigen apparatuur (Unifi) waarbij ik op maximaal 60mbps uit kwam. Ik herinnerde mij dat ik Internet Threat Management aan had staan in mijn Unifi. Deze knijpt de snelheid tot maximaal 85mbps. Nadat ik deze had uitgezet kom ik (bekabeld) nog maar maximaal tot 160mbps download en 332mbps upload. Dus nog steeds niet het gewenste resultaat. Wel een kleine stap dichterbij.

Reputatie 7
Badge +15

@Jari2017 

Hier ook een klant die de upgrade naar 1000 Mbps op WBA heeft gedaan, download blijft tussen de 500 en 600 Mbps en de upload is wel prima.

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/upgrade-glasvezel-snelheid-339723

Reputatie 1

@Waqqas 

Ja ik zie hier alleen nog niet de oplossing tussen staan helaas. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Jari2017

Even wachten op de reactie van een moderator en kijken wat zij kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jari2017, laten we samen het snelheidsprobleem tackelen, goed dat je het aangeeft op de Community en dat er al wat hulptroepen meegedacht hebben!

Graag wil ik je vragen om de T-Mobile apparatuur aan te sluiten. Zonder kan ik geen metingen uitvoeren, zoals @Waqqas aangaf. 

Geef een seintje zodra ons modem aangesloten is, dan meet ik je verbinding door en kan ik concluderen welke stappen genomen moeten worden om richting de maximale snelheid te gaan. We gaan dit herstellen, daar ben ik van overtuigd!