Upload beetje bij beetje steeds lager, wellicht capaciteitsprobleem ?

  • 6 October 2023
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 12 reacties

Beste Odido,

De laatste maanden merk ik op dat de beschikbare uploadsnelheid telkens iets lager begint uit te vallen.

De eerste maand glasvezel haalde ik strak ~930Mbps upload, maar na die maand viel dit al eerder richting 900 tot 930 uit. Nu weer een paar maanden verder haal ik met moeite soms nog de 850Mbps maar meestal lager. Download daarentegen is wel altijd strak richting de 940Mbps.

Gezien ik in de eerste maand van de glasvezelaansluiting (ODF) nog een van de weinigen was met een aansluiting kan ik mij voorstellen dat indien er in de maanden daarna de nodige abonnees zijn bijgekomen dat overboeking ook een rol begint te spelen gezien een GPON lijntje maar max 2.4 Gbit/s down 1.2 Gbit/s up ondersteunt naar de OLT (en die met max 32 andere aansluitingen wordt verdeeld).

Graag zou ik wel willen weten of dit een oorzaak kan zijn en hopelijk gaat het niet nog verder achteruit.

Verder heb ik uiteraard niks aan de bedrading veranderd (anders zou ik de oorzaak ook wel weten / hier de vraag niet stellen) en uiteraard met meerdere machines bedraad getest op ONT zelf alsook het Zyxel modem. Resultaten zijn allemaal hetzelfde.

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hey @d33f, ik help je hier graag mee.

 Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @d33f, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik wil het graag voor je nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn OdidoAlvast bedankt! Groetjes, Ishana

Hoi @d33f, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik wil het graag voor je nakijken. Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn OdidoAlvast bedankt! Groetjes, Ishana

Ik heb deze toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @d33f, ik help je hier graag mee.

 Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt!

Rest van de gegevens zijn via PM gestuurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @d33f, bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt binnen enkele minuten een SMS om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij alsjeblieft een terugkoppeling sturen nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt. 

Hi @d33f, bedankt voor de screenshots.

Ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Je ontvangt binnen enkele minuten een SMS om een afspraak in te plannen met Guidion. Kan je mij alsjeblieft een terugkoppeling sturen nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt. 

Ondertussen maar besloten om de afspraak met de monteur te annuleren gezien dit zonde is van de tijd van zowel mijzelf als de monteur. Voor nu zal ik het nog even aanzien gezien het voor nu geen schokkende achteruitgang is, verder denk ik niet dat er veel valt te vinden in mijn thuisaansluiting (zelf IT'er en er is niets gewijzigd in de netwerkconfiguratie).
 

Reageer