upload snelheid is minimaal

  • 14 February 2023
  • 15 reacties
  • 183 Bekeken

Ik behaal momenteel een upload snelheid van 0.25Mbps  terwijl mijn download netjes op 953 zit. Dit op meerdere devices en bekabeld of draadloos maakt geen verschil.

 

Iemand enig idee of er een verstoring is? 

 

Wat heb ik al even getest:
-modem en glasvezel kastje een herstart gegeven
-Bekabeld en draadloos geprobeerd
-speedtest vanaf meerdere devices gedaan
-devices direct aan modem gehangen zonder switch ertussen

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @Jozes, ik zag dat je al contact hebt gehad met onze online klantenservice en dat Guidion is aangestuurd.

 

@jmjoosse bedankt voor alle screenshots! Ik heb voor jou ook gelijk Guidion aangestuurd. Je ontvangt een bericht van hun om een afspraak in te plannen. Hopelijk kunnen zij dit verhelpen.

Bekijk origineel

15 reacties

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jmjoosse 

Sinds wanneer ervaar je dit probleem en was het daarvoor wel prima of is dit sinds de installatie al?

Indien je een GPON verbinding hebt met een Huawei mediaconverter dan zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn dat er zich ergens een stoorzender bevindt in het netwerk, nadat deze is verwijderd zou de upload weer normaal moeten zijn.

HI @Waqqas  sinds vandaag merk ik daadwerkelijk traagheid en krijg ik klachten over teams en dergelijke. 

Aan wat voor stoorzender moet ik dan denken? heb naast een wifi controller (die er al jaren draait) niets speciaals in dit netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

@jmjoosse

Het is misschien beter om de reactie van een moderator af te wachten, zij kunnen precies zien wat er precies aan de hand is.

Meestal gaat het om AON apparatuur dat is aangesloten door een andere klant die ook op dezelfde splitter zit als jij.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jmjoosse ik wil graag dat je normaal kunt genieten van je internet snelheid! Kan je voor mij een volledige speedtest uitvoeren? Ik ontvang graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite!

Heb hetzelfde probleem. upload is 2mbit. download is 940mbit. Alles reset, single device eraan gehangen. Niks helpt. Ook geen afspraak voor monteur gekregen. Zo kan ik niet werken.

Hi @jmjoosse ik wil graag dat je normaal kunt genieten van je internet snelheid! Kan je voor mij een volledige speedtest uitvoeren? Ik ontvang graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten. - Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren - Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen - De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken - Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests. - Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is) - Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster - Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft. Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite!

HI Tommie, bedankt voor je reactie. Ben momenteel niet thuis aan het werk door deze problemen. De screenshot die hierboven staat is het resultaat na dit zo’n 10 keer te hebben uitgevoerd . Dit vanaf verschillende devices. Deze waren allemaal bekabeld verbonden en waren naar de browser niets anders aan het doen.

 

Heb je een mogelijkheid om een speedtest vanuit jullie kant te doen direct naar de router?

 

Als ik andere topics zie lijtk dit veel overeenkomsten te hebben met 

 

Arp tabel: Interface: 192.168.1.150 --- 0xb
  Internet Address      Physical Address      Type
  192.168.1.1           d4-1a-d1-65-54-08     dynamic
  192.168.1.255         ff-ff-ff-ff-ff-ff     static

 

hi @Tommie  hierbij twee printscreens, verbonden via kabel en naar verschillende servers. Kan jij hier het een en ander mee qua troubleshooten? waar kan ik dit eventueel melden om er een support request van te melden?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jozes, ik zag dat je al contact hebt gehad met onze online klantenservice en dat Guidion is aangestuurd.

 

@jmjoosse bedankt voor alle screenshots! Ik heb voor jou ook gelijk Guidion aangestuurd. Je ontvangt een bericht van hun om een afspraak in te plannen. Hopelijk kunnen zij dit verhelpen.

Guidion is langs geweest. Kan niks doen want deze verstoring zit ergens in de wijk. Ik had al zo'n vermoeden. Wat gaat T-mobile doen om de storing op te lossen? Denk dat heel de wijk er last van heeft. Althans als ze files willen uploaden of online hun werk willen doen.

Reputatie 7
Badge +9

@Jozes dat is inderdaad een lastige en vervelende situatie. Ik ga er van uit dat Guidion hiervoor een monteur aanstuurt. Op dit moment zie ik alleen de feedback van de monteur die langs is gekomen, maar nog geen doorverwijzing. We wachten af! 

@Jozes dat is inderdaad een lastige en vervelende situatie. Ik ga er van uit dat Guidion hiervoor een monteur aanstuurt. Op dit moment zie ik alleen de feedback van de monteur die langs is gekomen, maar nog geen doorverwijzing. We wachten af! 

En gaat er vandaag nog iemand naar die patch-ruimte om de boel te repareren? Ik zit nu al een week met een super slecht netwerk.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jozes, sorry dat het nog niet is opgelost! Inmiddels zijn wij erachter gekomen dat het bij meer klanten in jouw omgeving speelt. Graag raad ik je aan om het volgende topic in de gaten te houden:

Wij gaan hier voor je achteraan, dit moet volledig voor je rechtgezet worden!

Reageer