Upload snelheid maximaal 10-20Mbps bij 1000Mbps verbinding

  • 6 September 2023
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds gisteren heb ik last van een zeer trage uploadsnelheid. Waar deze voorheen rond de 900Mbps lag, haal ik nu maximaal enkele Mbps. Bekabeld, verschillende PC’s getest, maakt geen verschil.

 

Screenshot is van de MacOs desktop app.

 

 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

Hi @TRednas, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding. Het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router hebt aangesloten. Ik wil je vragen om de speedtesten te doen met alleen ons eigen apparatuur. Alleen daarmee garanderen wij onze snelheden. Alvast bedankt voor de moeite!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Welkom bij de club.
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TRednas, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. We willen natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van stabiel internet. Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding. Het eerste wat mij opvalt is dat je een eigen router hebt aangesloten. Ik wil je vragen om de speedtesten te doen met alleen ons eigen apparatuur. Alleen daarmee garanderen wij onze snelheden. Alvast bedankt voor de moeite!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

WiFi uit, firewall uit, VPN niet verbonden, Zyxel - VMG8825-T50 direct aangesloten, computer direct met kabel verbonden met Zyxel - VMG8825-T50 (1000Mbps). T-Mobile server is nergens te vinden en maar 1 Odido server, daarmee verbonden en de native MacOs Speedtest app gedraaid. Overige servers geven eenzelfde beeld (met wat kleine marges verschil). Ook meerdere verschillende UTP kabels tussen de de computer en tussen het modem en de glasvezelaansluiting geprobeerd, geen verschil.

 

Ik heb twee dagen geleden toevallig een keer een speedtest gedaan, toen was zowel up als down 900+Mbps.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TRednas, bedankt voor de screenshot. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen, je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met een monteur van Guidion. Wil je mij na het bezoek een terugkoppeling hiervan geven? Alvast bedankt! 

Reageer