Uploadsnelheid extreem laag

  • 5 January 2024
  • 23 reacties
  • 291 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Hallo, sinds enige tijd is mijn uploadsnelheid enorm laag, ik heb al gebeld met de klantenservice en veel stappen doorlopen maar niets werkt.

Ik moest een mail sturen met een screenshot van de speedtest, maar odido heeft blijkbaar geen email adres waarnaar ik dit kan sturen. Dus dan maar hier.

Mijn netwerk is bekabeld, maar het maakt geen verschil op welk apparaat of via welke vorm van verbinding, de uploadsnelheid is extreem traag. Ik kan hierdoor niet gamen of fatsoenlijk thuiswerken.

Alle stappenplannen op jullie website heb ik doorlopen zonder resultaat.

Ik zou graag een oplossing willen.

 

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hi @cnyx, welkom op onze Community!

Dat ziet eruit alsof de kabel niet goed zit of defect is. Zou je alle bekabeling kunnen nalopen en/of checken met een nieuwe kabel? Als dit niet het geval is wil ik je vragen om de volgende speedtest uit te voeren:  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt.

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @cnyx, welkom op onze Community!

Dat ziet eruit alsof de kabel niet goed zit of defect is. Zou je alle bekabeling kunnen nalopen en/of checken met een nieuwe kabel? Als dit niet het geval is wil ik je vragen om de volgende speedtest uit te voeren:  

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen. Alvast bedankt.

Hi Tommie, alle kabels tussen mijn laptop, ps5 en router zijn gisteren vervangen. 

 

2

 

3

 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @cnyx! Ik heb rondgekeken en direct een monteur voor je aangestuurd. Dit gaat om een infra-monteur die de hele verbinding zal onderzoeken. Je krijgt snel bericht van Guidion om een afspraak in te plannen. Wel wil ik je voor de zekerheid vragen om alle kabels nog eens goed aan te drukken, ook de patch kabel naar de ONT. De kans blijft toch groot dat hier de oorzaak zit, het zou zonde zijn als de monteur enkel hiervoor langs komt. Helpt het niet, dan laten we de afspraak staan en is de oplossing er snel!

Hi Cheyenne, thanks!

Zoals ik al had aangegeven heb ik die kabel al vervangen en bestaat het probleem ook via een WiFi verbinding, maakt geen verschil welk apparaat ik gebruik voor een test.

Ik ga een afspraak inplannen.

 

Hi Odido, er is inmiddels al een week verstreken sinds de monteur heeft geconstateerd dat mijn uploadsnelheid inderdaad niet behaald kan worden. Ik heb ook al meerdere keren gesproken met de klantenservice maar er worden verder geen stappen gezet door jullie.

ik hoor niets, ik zie geen nieuwe hardware verschijnen…. er gebeurt gewoon helemaal niets?

ondertussen kan ik nog steeds niet fatsoenlijk een teams overleg hebben, fatsoenlijk thuiswerken of ter ontspanning online gamen terwijl ik hier wel gewoon voor betaal. Ik zou graag vandaag nog mijn verbinding hersteld hebben. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @cnyx, goed dat je aan de bel trekt. Ik zie dat de monteur het ticket niet doorgezet heeft naar onze Back Office. Vandaar dat er nog geen actie is ondernomen. Ik heb het ticket nu met hoge prioriteit ingeschoten, hopelijk zit er nu wat spoed achter! 

Hi Tommie, bedankt!

Maar dit heeft Astrid mij ook al 2 keer verteld over de telefoon, weet je zeker dat het nu wel goed zal gaan?

Reputatie 7
Badge +9

Het moet nu goedkomen @cnyx! Ik heb het ticket persoonlijk doorgezet. Hij zal spoedig opgepakt worden. 

Hi @Tommie van Odido,

We zijn nu weer een week verder en nog steeds helemaal geen teken van leven van jullie.

Ik zag de woorden: "persoonlijk doorgezet" en "spoedig" in je laatste bericht staan? Wat betekent dat precies dan?

Het begint nu echt wel een vervelende ervaring te worden, ik verwacht deze week te krijgen waar ik voor betaal, namelijk 1gb up en download. Als dat niet gaat lukken voor a.s. vrijdag dan zou ik graag met terugwerkende kracht tot begindatum van mijn abonnement de helft van de al betaalde abonnementskosten terug ontvangen. 

Groet 'cnyx'.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @cnyx Ik heb meteen voor je gekeken hoe het ervoor staat. Ik zie dat mijn collega van de technische dienst jouw verbinding op 19-1 heeft gereprovisioned wat dit zou moeten oplossen. Maar als ik jou bericht zo lees, is het dus nog niet opgelost. Kun je mij een screenshot sturen van een nieuwe speedtest? Ik ben wel benieuwd of er uberhaupt verandering in de upload is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, dan ga ik ze persoonlijk ook opnieuw benaderen om er gelijk verder in te duiken en op te lossen. Uiteraard zodra het probleem is opgelost, gaan we kijken voor een passende vergoeding. Wel zo eerlijk natuurlijk.

@Demi van Odido 

 

Reputatie 6
Badge +2

@cnyx Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb dit gelijk doorgezet naar mijn collega’s can de technische dienst.

@Teresa van Odido Hi, is de technische dienst toevallig op vakantie?  Want ook van hen hoor of zie ik niets. We zijn inmiddels al weer meer dan een week verder. Nog steeds geen werkende upload, dus nog steeds geen teamsgesprekken, online gaming of zelfs een kleine afbeelding zoals een screenshot van een speedtest uploaden via mijn internet van Odido is mogelijk. Het is zelfs zo erg dat dit via het mobiele netwerk moet anders lukt dat niet eens.

Een hele maand geleden alweer heb ik dit probleem aangekaart op dit forum, daarvoor was ik al een poosje telefonisch bezig, hoelang gaat dit duren?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @cnyx, het ticket was verkeerd doorgezet. Ik heb nu het ticket op de juiste manier doorgezet met spoed! Hopelijk krijgen we snel antwoord van de techneuten. 

@Tommie van Odido 

Hi Tommie, weer niets gehoord, wat vinden jullie er zelf van hoe het gaat bij odido support? Krijgen al jullie klanten deze behandeling? Heb je voor mij een adres voor een declaratie? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe bedoel je een adres om te declareren @cnyx? Wat wil je declareren?

Het ticket is op 01-02 doorgezet. We hanteren een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen. 

Als je de screenshot van de mail even leest, zie je dat daar 1 werkdag genoemd is. 

De 5 dagen verwerkingstijd?  Ben al meer dan een maand bezig op dit forum om te krijgen waarvoor ik betaal, word steeds met loze beloften weg gestuurd en er gebeurt helemaal niets.

Ik kan al langere tijd geen teams gesprekken voeren, thuiswerken is daarom dus onmogelijk. Odido gaat mij daarom een kilometervergoeding betalen. Dit kan via een declaratie, maar ook als vordering. Het makkelijkst is als declaratie, daarom de vraag waar deze heen kan.

Het is me inmiddels al duidelijk dat odido niet wenst mee te werken aan een oplossing terwijl de expert van gideon heel duidelijk is geweest in zijn werkbon. Ik wil hierom dus ook mijn abonnement ontbinden en het teveel betaalde abonnementsgeld terug hebben.

@Tommie van Odido 

Kleine update, 

nadat het weer een tijdje stil was op het odido front, kwam KPN langs. De 1e KPN monteur sloopte mijn glasvezel aansluiting waarna ik 1 week helemaal niets had. Gelukkig bracht een hotspot van odido enig soelaas. Daarna kreeg ik van KPN een compleet nieuwe aansluiting, 2 poortmoves en nieuwe kabels in de wijkcentrale. Daarna lang getroubleshoot met jullie backoffice. We zijn weer terug bij af. Geen upload. Jullie backoffice zou mij donderdag terugbellen om verder te kijken met netwerk beheer, maar je raad het al, ik ben nog steeds niet gebeld. 

Tijdens het troubleshooten zijn we wel een paar hele interessante dingen tegengekomen waar odido dus vanaf weet, maar doet alsof het van niets weet.

Vandaag had ik de zyxel router maar eens losgehaald en ben bij de mediamarkt gaan shoppen naar een router om te testen en wat blijkt nou??

Zoals guidion al in januari aangaf, zit het upload probleem in de router want met mijn eigen, best wel prijzige router, werkt alles prima. Hartelijk dank odido voor de afgelopen maanden van moeilijke communicatie. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @cnyx, bedankt voor de update. 

Ik zie inderdaad dat KPN NetwrekNL veel gedaan heeft: 

  • FTU vervangen
  • Poortmove uitgevoerd
  • Patchkabel vervangen in de PoP
  • Patchkabel vervangen vanaf de FTU naar de ONT.
  • 1.5 uur 2 man stagnatie en onderzoek.

Nieuwe demping waardes: TX - 5.92 & RX - 13.27 zijn in orde. Weet je toevallig welke firmware op de T-56 staat? Wellicht dat de oude agent nog op het modem staat wat dit veroorzaakt heeft.

 

 

Beste Odido mensen,

Je kunt vervangen bij de klant wat je wilt maar dat zal het probleem niet oplossen. Sinds de fusie is mijn tele2 glasvezel van 1gb/1gb gegaan naar 1gb/500. Dit waarschijnlijk meer te maken met instellingen in jullie data centre. De verbindingen worden gecapped. Dit kunnen jullie waarschijnlijk bij de klantenservice niet zien. Bij deze klant is dit waarschijnlijk ook het geval, misschien heeft deze klant in het verleden teveel geüpload en is er daarom een cap op zijn verbinding gezet?

@yorick.h 

Hi Yorick, een cap op mijn upload door odido zou niet verklaren dat het wel goed werkt met een eigen router, en dat deed t.

Na de werkzaamheden van KPN moest mijn aansluiting weer opnieuw in hun netwerk toegevoegd worden, ik kreeg gewoon geen ip meer omdat ik een 'nieuwe' aansluiting, dus klant werd. In mijn woonplaats waren er vlgns de odido backoffice niet genoeg ip adressen beschikbaar, hun netwerk is overbelast, daarom dus alle problemen, aldus odido backoffice. 

Kan gebeuren allemaal, grootste ergenis blijft het niet nakomen  van afspraken  of beloftes van een compensatie. 

 

Reageer