Beantwoord

UPNP poorten open zetten voor ps4

  • 5 October 2019
  • 64 reacties
  • 7097 Bekeken


Toon eerste reactie

64 reacties

Reputatie 3

Je zult echt op zoek gaan naar de instellingen van TP waar je VLAN kan instellen.

Je moet de router vertellen hoe het signaal vanuit je media converter binnenkomt en naar welke poorten hij internet en naar welke poort hij IPTV moet doorsluizen.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/eigen-router-gebruik-tp-link-archer-c5400-324995

 

Zie hier een gebruiker die ook TP router heeft. Misschien kan hij/ zij helpen?

Nee ik een tplink, helaas doet nba het via de zyxel naar de router het ook niet. Word echt gek van dit. Ik weet niet hoe ik de converter werkend kan krijgen naar de router rechtstreeks

Reputatie 3

Mijn hele router krijgt namelijk geen internet van de converter, er staat dat de hele router niet op internet is aangesloten. Was dit bij jou ook in het begin?

Ja geloof het wel.

 

Heb je ook een Netgear?

Mijn hele router krijgt namelijk geen internet van de converter, er staat dat de hele router niet op internet is aangesloten. Was dit bij jou ook in het begin?

En in welk menu van je router moet dit te vinden zijn?

Reputatie 3

Herkenbaar..😁 helaas is het geen plug and play.

 

Je zal je router moeten programmeren... vertellen welk id internet heeft en naar welke poort dit moet.

Bij mij ziet het er als volgt uit.

 

isp profiel: others
Naam: internet
vlan ID: 300
En ze vinkjes bij poort 1,2,3 en de 2 WiFi frequentie ( 2,4 en 5 GHz)
En druk op toevoegen.

Heb je ook TV van T-Mobile? Druk dan nog een keer op toevoegen
isp profiel: others
Naam: IPTV
vlan ID: 640
En ze vinkje bij poort 4.
En dan toevoegen.

 

@M. Sommers ik heb inderdaad een router gekocht, er staan wel vlan instellingen in. Maar als ik de kabel uit het zwarte kastje de converter in mijn router doe(dus de hele zyxel weg) heb ik geen internet verbinding. De router via de zyxel doet het wel, maar dan zal nba nog steeds niet doen denk ik?

Reputatie 3

Vlan is een vereiste. Op veel online winkels waar je routers kan kopen staat inderdaad bij de specificaties VLAN: nee

Maar mijn router heeft echt VLAN....zegt genoeg over de kennis van zaken van dergelijke bedrijven..maar dat is een andere discussie..😂

 

Tip: download de gebruiksaanwijzing van de router die je op het oog hebt en kijk of en hoe je VLAN kan instellen....staat het in de gebruiksaanwijzing....dan heeft de router VLAN..😁

Oh ik zie het al, jij hebt de 7800, maar ook daar staat dat hij geen vlan ondersteuning heeft. Heeft de router dit dan niet nodig?

@M. Sommers welke router heb jij precies gehaald, ook bij nba2k21 werkt de zyxel helaas niet. Maar bij de tp link archer 7 en de Netgear Nighthawk R7000 AC1900 staat dat er geen vlan ondersteuning is.

 

Reputatie 3

@SeyitGS70 bij mij is de glasvezel afgewerkt in de media converter, vanuit daar de utp kabel in de internet poort en klaar.

Wel nog ff instellen zodat je ook IPTV kan kijken en klaar.

@M. Sommers Zelf heb ik ook dezelfde problemen met de Zyxel T-50 bij nba 2k. Wil nu dus ook een ander modem/router halen, maar ik kan niet echt een modem/router vinden die dsl ondersteund.

Daarbij zag ik dat de netgear router die jij hebt gekocht een "internet" port heeft ipv een dsl port. Is het mogelijk om een dsl kabel in zo'n "internet" port te zetten? 

Reputatie 3

@Anzz

 

Ik heb de Zyxel van de muur gehaald en de netgear er voor in de plaats gehangen.

 

De utp kabel die van de mediaconverter (zwarte kastje waarin het glasvezel signaal omgezet wordt naar de UTP kabel) naar de WAN poort gaat van je Zyxel in de WAN poort doen van de Netgear.

Netgear aanzetten en inoggen in de router.

Zoeken naar VLAN en als volgt instellen:

 

Hiermee heb je internet op poort 1, 2 en 3 en moet je de mediabox van je TV op poort 4 aansluiten.

 

ook je poorten in je router open zetten:

dat ziet er als volgt uit:

Waarbij het IP nummer in de gele cirkel het IP-nummer van je device waar je NBA op speelt is.

 

werkt prima!

@M. Sommers 
Ik heb hetzelfde probleem met de NBA2k20, onlangs glasvezel 1000mb aangesloten, waarbij ik de Zyxel t-50 modem momenteel gebruik.

Ik ben van plan ook de Netgear te gebruiken om de probleem te verhelpen. Mijn vragen hierbij zijn:

Heb je de Netgear als extra router gebruikt achter de Zyxel t-50 , of heb je de Zyxel t-50 losgekoppelt en de Netgear als nieuwe modem gebruikt.

Zo ja, hoe heb je dit precies gedaan. Want ik heb hier weinig kennis over.

Ik hoop snel antwoord te ontvangen.

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Super dat het probleem is verholpen! :smile: En vreemd dat het met een modemruil wel werkt. Blijkbaar werkt de game niet geheel soepel met bepaalde type modems. Lastig om nu daadwerkelijk te pinpointen wat de oorzaak is van de foutcode. Klanten en gamers waarbij ons Zyxel modem niet voldoet zijn natuurlijk vogelvrij in het aansluiten van een eigen modem. Hoe dan ook lees ik dat je hele familie nu heel erg tevreden is met de gloednieuwe investering. :smiley:

 

Reputatie 3

@Qrdm98 

Ja inderdaad een investering.

Ik zou, weet niet of ze er zijn, naar een abonnement op zoek gaan waar je eventueel zelf een router mag kopen en dan korting krijgt ofzo. Een vriend van me heeft nooit last met online NBA, zit bij een andere provider maar is ook een 10tje in de maand meer kwijt dan ik.

Tja is toch 120 euro per jaar meer..de router die ik heb (een 2e kans, gewoon met 2 jaar garantie, bij alles voor een glimlach) kwam in de buurt van dit bedrag..daarmee heb ik wel veel meer instellingen en gewoon een dikke router waar de 3 kids online mee kunnen zijn, mijn vrouw Netflix streamt en ik bedraad online game. Lijkt ie met 2 vingers in de neus te doen.

Andere providers (behalve die mijn vriend heeft) zijn geen garantie dat je de error niet meer hebt, dat is t probleem.

 

@M. Sommers 

Fijn om te horen dat je nu probleemloos kan spelen, zo’n router is wel een flinke investering! Ik heb het probleem nog steeds. Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice van T-Mobile Thuis maar ze konden niks voor me betekenen. Niet eens een tegemoetkoming. Mijn T-Mobile Thuis abonnement loopt per november af, dan ga ik direct overstappen naar een andere provider. Hopelijk ben ik dan net op tijd voor de Playstation 5 en kan ik dan wel normaal gamen. 

Reputatie 3

Al 2 dagen geen foutcode 56d85bb8 meer gehad.

Mijn oplossing: de zyxel t50 van de muur af en een Netgear nighthawk x4s r7800 voor in de plaats.

Vlan ingesteld zoals op dit forum besproken: internet en IPTV werken als een zonnetje

Portforwarding ingesteld: NBA2k20 draait online super nu, geen Lagging meer waardoor ik weer eens wat potjes win (daar speel je toch online voor 🤪)en dus ook geen foutcode 56d85bb8 meer.

Ik heb goede hoop, 2 dagen is nog geen garantie..maar met de zyxel was ik zeker van de 10 potjes 6x uitgegooid en nu dus ZERO keer.

 

Wel jammer dat de T-Mobile de standaard online  gamer (uurtje per dag max online, dus echt geen heeeele hoge eisen aan een router) met de zyxel niet echt tegemoed komt.

Zeker met de komst van de prachtige PS5..en dat vierkante blok van ...eeeh wat is dat merk ook al weer ...Xbox (heb geen voorkeur hoor..😂)..is het heel verstandig dat T-Mobile goed nadenkt over de hardware die ze aan gaan bieden.  De zyxel gaat denk ik over z'n nek met de nieuwe consoles.

Mensen die een hardcore game pc kopen investeren ook in een game router.

Mensen die een game console kopen zijn plug and play, die willen (vaak) niet investeren en programmeren in een router.

 

Ik hoop dat jullie dit ter harte nemen.

 

 

Reputatie 7

@Hidden.nld :wink:

Reputatie 3

Oké, goed om dat hier aan te passen/ toe te voegen.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/nieuw-modem-t-mobile-thuis-zyxel-glasvezel-311763

 

Informatie is verouderd/ onjuist.

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

Het moet ETH zijn ja. VD is voor VDSL.

Reputatie 3

@Waqqas 

 

Ik ben nog steeds aan het rommelen met NBA 2k20. Nu zie ik in mijn portforwarding dat ik de  WAN interface op VD_internet had staan.

Moet dit ETH zijn? Heb glasvezel.

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Ik ben ook op onderzoek gegaan betreft dit issue en zo te zien komt dit probleem jammer genoeg ook voor bij andere type modems en consoles. Het lijkt mij daarom sterk dat dit probleem specifiek wordt veroorzaakt door de Zyxel t-50. Bij verschillende topics lees ik dat in sommige gevallen een eigen modem de oplossing kan bieden, maar ik durf je niet aan te geven met welke modems je geen problemen zult ervaren. 

Reputatie 3

@Jason 

Begrijp ik het nu goed dat er ergens in de hardware van T-Mobile een bug zit die ik vanuit mijn eigen middelen moet compenseren?

Is dit met een update van de firmware aan te passen?

Reputatie 7
Badge +15

Jammer 😑

Een eigen router achter de Zyxel moet het dan oplossen volgens vele anderen.

Reageer