Beantwoord

UPNP poorten open zetten voor ps4

  • 5 October 2019
  • 64 reacties
  • 7094 Bekeken


Toon eerste reactie

64 reacties

Reputatie 3

Oké, goed om dat hier aan te passen/ toe te voegen.

 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/nieuw-modem-t-mobile-thuis-zyxel-glasvezel-311763

 

Informatie is verouderd/ onjuist.

@M. Sommers @Waqqas 

Ik heb nu zowel port forwarding geprobeerd als deze DNS instellingen, foutmelding blijft.. denk dat een andere router echt de enige oplossing is. 
 

@Jason Heb jij misschien nog ideeën? Ik speel NBA2K20 met 5 andere vrienden. Wat opvallend is, twee vrienden hebben ook T-mobile Thuis en krijgen net zoals ik deze foutmelding. Degene zonder T-mobile Thuis krijgen deze melding niet. Kan er iets gedaan worden vanaf jullie kant?

 

Groet,

Quinten

Reputatie 7
Badge +15

Jammer 😑

Een eigen router achter de Zyxel moet het dan oplossen volgens vele anderen.

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Ik ben ook op onderzoek gegaan betreft dit issue en zo te zien komt dit probleem jammer genoeg ook voor bij andere type modems en consoles. Het lijkt mij daarom sterk dat dit probleem specifiek wordt veroorzaakt door de Zyxel t-50. Bij verschillende topics lees ik dat in sommige gevallen een eigen modem de oplossing kan bieden, maar ik durf je niet aan te geven met welke modems je geen problemen zult ervaren. 

Reputatie 3

@MNio ,

 

Kan je mij vertellen of de port forwarding heeft geholpen met online 2k20 spelen?

Dit zijn mijn instellingen, heb ook een t50 , maar werd net weer uit m'n online potje geknikkerd.

Server ip is ip van PS4?

Heb jij dezelfde instellingen?

 

 

Reputatie 3

Graag gedaan. Geniet van NBA....en van een ECHTE router😂😉

Reputatie 7
Badge +3
Hoi @MNio

Zorg er als eerste voor dat je PS4 een vast lokaal IP adres krijgt. Dat IP adres moet je gebruiken bij portforwarding. Kun je regelen in je router, vaste IP adressen reserveren. Herstart je PS4 nadat je dat geregeld hebt en controleer of ie werkelijk dat IP adres heeft gekregen.

Volgens deze site moet je de volgende poorten doorschakelen:

NBA 2K20 - Playstation 4
TCP: 1935,3478-3480
UDP: 3074,3478-3479

Groet, Folkert
Reputatie 1

@SeyitGS70 bij mij is de glasvezel afgewerkt in de media converter, vanuit daar de utp kabel in de internet poort en klaar.

Wel nog ff instellen zodat je ook IPTV kan kijken en klaar.

Ik heb hetzelfde probleem sinds 2k19, nu is het echt tijd om actie te ondernemen maar heb zelf amper kennis erover. Glasvezel is niet beschikbaar in mijn buurt dus ik maak ook gebruik van zo een dsl kabeltje. Maar ik dacht aan een budget router ( even opgezocht ) en kwam bij Tp Link Archer C6 terecht. Maar er is geen ingang voor een dsl kabel. Moet ik dan die tp link als extra router gebruiken? Of is er een manier om het rechtstreeks als enige router te gebruiken. Heb zelf zeer weinig kennis hierover. Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen :)

@M. Sommers @DB1994 

Heren, bedankt voor jullie reacties tot nu toe! 

Ik heb de TP Link Archer Ax10 aangeschaft net als @DB1994. Nu ik heb de Zyxel ertussen uit gehaald en de kabel van de mediaconverter in de TP Link. Hierna een internetkabel in LAN1 en de TVkabel in LAN4.

Als ik de router dan aanzet, branden alle lampjes behalve de Internet lampje.

Weten jullie hoe ik dit moet oplossen?

@Giovanni8691 kijk eens op pagina 2 van dit forum, Ik had namelijk in eerste instantie ook geen internet. Volgens mij heb ik toen dus die code ingevoerd zoals ik hiervoor genoemd heb. Hoe en wat weet ik dus niet exact, even inloggen op je router dus

@DB1994 kun je me aub zeggen welke router van TP link je hebt aangeschaft en welke stappen je moet ondernemen zodat het lukte?

Ik ben echt radeloos…

Woont er iemand in de buurt van Veenendaal die dit voor mij wil fixxen? Eventueel tegen vergoeding?

@Giovanni8691 ik heb momenteel geen tmobile meer, dus ik kan mijn instellingen helaas niet meer terugkijken. Wat ik wel weet is dat ik de router tp-link WiFi 6 router ax1500 next gen(Archer ax10) gekocht. Ik heb toen de router/modem van tmobile ertussen uitgehaald(In de kast gegooit waar die hoort). Ik heb de mediaconverter (zwarte kastje) aangesloten op mijn nieuwe hp router. Vervolgens heb ik wat met de vlan gedaan om tv etc te krijgen, helaas kan ik niet meer vertellen wat, want ik had zelf eigenlijk totaal geen verstand er van en heb ook een beetje geluk gehad denk ik dat ik het werkend heb gekregen. @M. Sommers heeft mij toen wel wat uitgelegd hierover. Dat staat wel in dit topic. 

 

Excuses dat ik je niet verder kan helpen dan dit

 

 

"Later toegevoegd"

 

Volgens mij heb ik hier toen wat mee gedaan, en dan vooral met de vlan ID 300 voor internet en 640 voor tv

 

 

isp profiel: others
Naam: internet
vlan ID: 300
En ze vinkjes bij poort 1,2,3 en de 2 WiFi frequentie ( 2,4 en 5 GHz)
En druk op toevoegen.

Heb je ook TV van T-Mobile? Druk dan nog een keer op toevoegen
isp profiel: others
Naam: IPTV
vlan ID: 640
En ze vinkje bij poort 4.
En dan toevoegen.

 

Reputatie 7

@Hidden.nld :wink:

@M. Sommers 

Fijn om te horen dat je nu probleemloos kan spelen, zo’n router is wel een flinke investering! Ik heb het probleem nog steeds. Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice van T-Mobile Thuis maar ze konden niks voor me betekenen. Niet eens een tegemoetkoming. Mijn T-Mobile Thuis abonnement loopt per november af, dan ga ik direct overstappen naar een andere provider. Hopelijk ben ik dan net op tijd voor de Playstation 5 en kan ik dan wel normaal gamen. 

Reageer