VDSL snelheids afname



Toon eerste reactie

28 reacties

Dit heb ik ook 2 maal meegemaakt, weliswaar bij een andere provider. Ook toen was het resetten van de lijn / aansluiting op afstand de oplossing. Precies hetzelfde als jouw ervaring. 

Reputatie 1

Hallo @vdsluser 

Er is iets buitenshuis veranderd want je ontvangt nu 24,6 Mbps download. Is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Misschien dat je eens een foto kunt delen van de aansluiting? Een aftakking kan al zorgen voor problemen met de verbinding.

En geeft de postcodecheck ook nog steeds aan dat er 48 Mbps haalbaar is op jouw adres?

Dit gebeurd spontaan zonder enige wijziging aan mijn kant. Is ook iets wat ongeveer jaarlijk gebeurd en niet alleen bij T-Mobile. Ook bij mijn vorige aanbieder (Youfone) is begint 2022 hetzelfde gebeurd, ineens loopt de snelheid terug. Tot er iets wordt gereset, dan heb ik weer rond 50 Mbps.

Modem zit rechtstreeks in ISRA punt en postcode checken geeft nog steeds 38 Mbps. (mijn ervaring is wel dat dit uiteindelijk afneemt als mijn snelheid probleem niet snel opgelost wordt)

Bij Youfone exact hetzelfde begin 2022:

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @vdsluser 

Er is iets buitenshuis veranderd want je ontvangt nu 24,6 Mbps download. Is de modem verder rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Misschien dat je eens een foto kunt delen van de aansluiting? Een aftakking kan al zorgen voor problemen met de verbinding.

En geeft de postcodecheck ook nog steeds aan dat er 48 Mbps haalbaar is op jouw adres?

Reageer