Beantwoord

Verbinding wifi versterker valt weg

  • 29 October 2020
  • 3 reacties
  • 556 Bekeken

De wifi verbinding van mijn WAP wifi versterker valt elke 30 minuten heel kort weg. Ik heb al een reset uitgevoerd en de versterker geprobeerd met een kabel te verbinden. Het probleem blijft echter bestaan. Wanneer de versterker niet in gebruik is ervaar ik dit probleem niet en is mijn wifi stabiel. 

Het lijkt erop dat de versterker een Reauthentication Timer instelling heeft, waardoor de versterker zich exact elke 30 minuten opnieuw moet identificeren richting de modem.

Hopelijk is dit een herkenbaar probleem en kan iemand met vertellen hoe ik dit anders kan instellen.  

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 2 November 2020, 10:31

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Peter Kromhout, welkom op de Community!

De default Re-authentication timer op de WAPs is meestal 1800 seconden, oftewel 30 minuten. Dit zou echter niet van invloed moeten zijn op de algehele verbinding. Het kan wel zo zijn dat het Huawei modem een obstructie hierin is, heb je de Wifi van het modem uitgeschakeld? De WAP vervangt namelijk bekabeld de Wifi van het modem en zendt een eigen netwerk uit, waardoor ook enkel in de netwerklijst het netwerk van de WAP zichtbaar zou moeten zijn. Heb je de WAP momenteel als Wifi-repeater (draadloos) of als access point aangesloten (bekabeld)? 

Heb je al eens ingelogd op de WAP? Je kunt in de instellingen kiezen tussen “agent mode” en “controller mode”. Bij agent modem fungeert de WAP als extender van het modem, bij controller zendt de WAP een eigen netwerk uit en zal die 30 minuten timer van invloed zijn wanneer het modem niet correct geconfigureerd is op de instelling van de WAP - en vice versa. 

Overigens zie ik op dit moment in de lijnmeting de WAP niet terug, is deze op dit moment niet aangesloten/verbonden? 

Hoi @Jason, dank je wel voor de reactie. 

De WAP is draadloos verbonden en fungeert als repeater. Als ik de wifi op mijn modem uitschakel valt ook het WAP signaal weg. Dit is naar mijn weten zoals in de instructies die bij de WAP geleverd werden. Ik las elders op het forum dat die instructies verouderd zijn maar dat er geen nieuwe zijn. 

Heb je misschien meer gedetailleerde instructies zodat ik de installatie opnieuw kan uitvoeren? En kan je mij vertellen hoe ik kan inloggen op de WAP? Ik heb dat geprobeerd maar dat lukt niet.

Mvg Peter 

 

 

Reputatie 6

Hoi @Peter Kromhout, kun je mij aangeven wat er precies niet lukt? Zou je wellicht een screenshot van je scherm kunnen delen, dan kunnen we meekijken!

Reageer