Beantwoord

Verbindingsproblemen Glasvezel Rosmalen

  • 24 October 2022
  • 24 reacties
  • 268 Bekeken

Deze ochtend gemeld dat ik geen Internet/TV en vaste telefonie heb.

referentienummer is: 60345398.

Tot nu nog geen reactie of idee wat er aan de hand is. Ben aan werk via HOTSPOT op mijn mobiel nu al sinds deze ochtend

Zou graag wel weer TV willen hebebn zsm

Is er al  zicht op een oplossing? Het gebrek aan terug koppeling over voortgang is wat is erg jammer vind. Een mailtje met daarin dat als ik binnen 5 dagen niks gehoord heb……

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 October 2022, 21:26

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jcvdelft69 

Kun je aangeven welke mediaconverter je hebt en welke lampjes daarop branden, knipperen of uit zijn? En loopt de internetkabel naar de WAN poort van je router?

Huawei  optiXstar hg8010hv6power brand, pon knippert  los uit, lan aan

Ja Router zit aangedloten. Tot 11.30 niks aan de hand daarna dit issu...niks gewijzigd was aan werk

Reputatie 7
Badge +15

@jcvdelft69 

Mogelijk zit er ergens een verstoring in het netwerk, het kan zo zijn dat je verbinding spontaan weer gaat werken zodra de stoorzender is verwijderd.

Helaas nog steeds niks lampje LOS nog steeds uit, Monteur pas over 14 dagen… :(

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, ik had heel erg gehoopt dat de monteur eerder bij jou langs kon komen! Om ervoor te zorgen dat je deze dagen met zo min mogelijk hinder kunt overbruggen, wil ik aan je vragen of ik je kan verblijden met twee Unlimited Data vouchers? Ik zie dat je al een Unlimited mobiel abonnement hebt. Maar wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Ik hoor het graag van je. Excuses voor het ongemak! ❤

Als die voucher 14 dagen gelden dan is het wel handig idd dat ik niet elke keer hoef op te hogen

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, ik heb je zojuist een voucher verstuurd via een privébericht om de tijd goed te kunnen overbruggen. Mocht je een vraag hebben, laat het vooral weten in het topic. We staan hier voor je klaar.

Hi @jcvdelft69, ik heb je zojuist een voucher verstuurd via een privébericht om de tijd goed te kunnen overbruggen. Mocht je een vraag hebben, laat het vooral weten in het topic. We staan hier voor je klaar.

Hallo @Boris  of @Lisa  @Waqqas Boris, zou je voor de dagen tot de monteur komt a.s. Maandag nog zo'n voucher kunnen sturen zodat ik niet hoef op te hogen de vorige is afgelopen

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, yes - dit kan zeker! Hartstikke goed dat je het aangeeft. Zojuist heb ik deze via een privébericht naar je gestuurd, zodat je niet zonder internet komt te zitten tot maandag. Geef je maandag een update na het bezoek van de monteur? Maak er een mooi weekend van! 

Hallo @Boris @Lisa @Waqqas 

 

Nou de monteur is geweest, heeft alles doorgestest, alles aan mijn kant in orde. Monteur onverhoopt weer weg, ipv even met jullie te overlegen voordat hij weg gaat.

Nu is het weer afwachten dus….. tot mijn probleem is opgelost 

Inmiddels mag je dus het Voucher gelijk verlengen tot …….???? het is opgelost.

Graag zsm een oplossing 

John van Delft

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, dankjewel voor deze terugkoppeling! Ik had heel erg gehoopt dat de monteur het kon fixen en ben dan ook meteen weer met je mee gaan kijken naar de vervolgstappen. Ik zie dat de netwerkbeheerder al een afspraak met jou heeft ingepland om jou online te krijgen. Voor de aankomende dagen heb ik je van een nieuwe Unlimited Data voucher voorzien. Laat je hier begin volgende week weten of het issue is verholpen? 🤞

@Lisa @Waqqas @Boris 

Hallo

Daar ben ik weer, a.s. Maandag staat een afspraak met de glasvezel monteur van KPN, die lang komt.

Maar ondertussen is mijn internet wel weer gestart. naar 300 x alles te resetten o.a.

Het is wel erxtreem problematisch , dit word veroorzaak door een extreem lage upload snelheid van < 1mpbs volgens mij , de download gaat wel goed en is 900mpbs+

Streaming diensten etc. werken niet , ook testen op wifi met mobiel wel hoge download maar bijna geen upload. Ik heb wat screen shots gemaakt.

Meschien dat jullie techneuten toch kunenn kijken 

 

 

 

 

Ik laat de monteur gewoon komen , maar er lijkt gewoon enorme stoorzender op de lijn te zitten of zo, 

 

 

 

 

SInds kort zit er ook een 2de TMobile aansluiting in de buurt, SSID, TMNL-45DOC01 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @jcvdelft69, slim dat je deze data met ons deelt, dankjewel! Het verstandigste is om de netbeheerder inderdaad toch te laten kijken naar hoe de verbinding zich op locatie gedraagt - als er een afwijking gevonden wordt, kan deze allicht meteen hersteld worden zodat er geen uploadissues meer zijn. Veel succes vandaag; breng je ons later op de hoogte van het bezoek?

@Jason @Waqqas @Lisa 

 

De kabbel monteur heeft een ander anders aangesloten bij ons blijbaar en ook in de centrale

Snelheid is nu beter maar heb nog geen 1000mpbs down en up die verwacht ik ook niet volledig

Down is goed , upload is nu stukken beter natuurlijk maar nog niet in de buurt van de 1000 upload die ik zou hebben

Ik zie in de speedtest meter ook heel goed dat hij wel max begint maar dan snel terug gaat naar die 290 gemiddeld

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, super fijn dat je een positief verschil merkt na het bezoek van de monteur! Merci voor de terugkoppeling. Ik wil er nu nog voor zorgen dat ook de uploadsnelheid omhoog gaat vliegen. Ik heb aangeklopt bij één van mijn collega's van de IT-afdeling met de vraag hoe we dit het snelste kunnen tackelen, aangezien je net bezoek hebt gekregen van de netwerkbeheerder. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik ga zorgen dat dit wordt aangepakt. 

@Lisa  @Waqqas @Jason 

Hallo Lisa , dank je hierbij nog wat resultaten , vandaag is upload weer naar beneden

 

 

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, dankjewel voor het aangeven! Ik wil je laten weten dat ik op aanraden van mijn collega een nieuw onderzoek heb ingediend. Hier heb je zojuist ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Ik houd dit de aankomende dagen goed in de gaten en hoop dat ik snel de oplossing hiervoor met je kan delen. 

@Lisa 

Ik weet niet of julie al iets gedaan hebben , maar vandaag thuis gewerkt en een goede upload snelheid gehad. Ik ziet het weer goed gaan . Ik houd dit natuurlijk komen dagen even in gaten nog

 

Bedankt voor je moeite

 

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, wat super om dit te lezen! Heel fijn dat je het in de gaten blijft houden en dit alvast meldt. Ik laat graag voor de zekerheid het onderzoek nog open staan, zodat we zeker weten dat het probleem definitief is verholpen. Maak er alvast een mooi weekend van. 

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, ik wil graag aan je vragen of je nog steeds deze goede snelheden ervaart? Het onderzoek is sinds gisteren gesloten door mijn collega's, omdat er nog screenshots nodig zijn waarbij duidelijk zichtbaar is dat het om een bekabelde verbinding gaat. Hiermee bedoelen mijn collega's dat in het screenshot de taakbalk te zien moet zijn met daarop het bekabelde icoontje. Als je nog steeds probleemvrij bent, dan weet ik voldoende en is er geen verder onderzoek meer nodig. Als je toch nog wat issues hebt ervaren de afgelopen paar dagen, dan wil ik je om twee nieuwe screenshots vragen waarop duidelijk te zien is dat het om een bekabelde verbinding gaat en ga ik dit voor je chasen. 

Hallo Lisa

Ik ervaar geen issues meer, case closed voor mij ook 

 

 

 

 

Reputatie 7

Hi @jcvdelft69, yay - heel erg fijn! 😁 Merci voor de bevestiging aan de hand van deze mooie resultaten. Weet dat je te allen tijde kunt aankloppen als we nog iets voor je kunnen betekenen. Maak er een mooie dag van!

Reageer