Beantwoord

Verbindingsproblemen Spijkenisse?

  • 1 January 2022
  • 41 reacties
  • 469 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gisteravond ongeveer 23.30 geen signaal meer en dus geen tv, bellen en internet.

Modem gereset, niks helpt. Kan nergens iets vinden over storing en kan het nergens anders melden dan hier. Slechte zaak. 

Nu nog steeds geen signaal. 

 

icon

Beste antwoord door Mars71 10 January 2022, 21:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

41 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mars71, dit is geen lekkere start van 2022, sorry! Er zijn geen algemene problemen in Spijkenisse op dit moment. Wel goed dat je het aankaart want zo kunnen we het samen oplossen.

Ik bedoel dit niet rot natuurlijk, maar dat er bij jou verbindingsproblemen zijn, wil niet zeggen dat heel Spijkenisse offline is. Dat is ook de reden dat je er verder niets over leest. Individuele gevallen plaatsen we vanzelfsprekend niet op de storingspagina, ik hoop dat je dat begrijpt.

Verder met de oplossing: op dit moment lijkt het erop dat het modem niet aangesloten is, welke lampjes branden wel op het modem? Kun je eens een foto maken van de voor- en achterkant van het modem. Probeer deze ook meteen te herstarten door het modem 20 seconden van de stroom te halen, terwijl de internetkabel in de TV Box ontkoppeld is. Herstart dan ook meteen de TV Box zelf, pas wanneer je de foutmelding in beeld ziet, sluit je de internetkabel weer op modem en TV Box aan. Kun je de DSL-kabel (korte, grijze kabel) die van het modem naar het ISRA (hoofdaansluitpunt) loopt ontkoppelen en dan weer verbinden in de DSL-poort achterop het modem én aan het ISRA-punt? 

We gaan dit herstellen, dat weet ik zeker!

Reputatie 7
Badge +14

.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mars71 

Op de community of op andere websites is er niks te zien over een storing.

Gaat het om glasvezel of DSL en viel het internet plotseling weg dus niet na een wijziging?

Indien je glasvezel hebt welke mediaconverter heb je en welke lampjes branden of knipperen daarop? Die kan je ook eens van het stroom halen.

Reputatie 2

Contact gehad met 0800... Betreft een dsl aansluiting en Gideon is inmiddels aangestuurd.

Verbinding hield er gisteravond ineens mee op en powerflip en lijn check leverden niks op..

Kan idd een individueel probleem zijn, modem de geest gegeven of iets in de wijkkast vuurwerk gerelateerd.. We gaan het zien.. Voorlopig even  zonder dus... 

Reputatie 7
Badge +15

@Mars71

Is de modem verder wel gewoon aangesloten op het originele KPN aansluitpunt zonder aftakkingen of loze draden?

Reputatie 2

Gewoon op de isra, geen aftakkingen, originele werkende aansluiting door monteur enkele maanden geleden afgeleverd. Hield er spontaan mee op.. Geen signaal meer

Reputatie 2

Inmiddels alle kabels losgehad, gereboot, modem terug naar fabrieksinstellingen, alles weer aangesloten maar helaas zonder resultaat. Gewoon geen verbinding.

Ook nog geen mailtje van Guidion voor het inplannen van een monteursafspraak. Ik weet alleen niet of deze misschien pas na het weekend komt.

Voor alsnog, geen tv, telefoon en internet 😔ik heb gelukkig op mijn mobiel een onbeperkte databundel maar mijn vrouw niet...

Reputatie 7

Hi @Mars71, merci voor de terugkoppeling! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat Guidion vanochtend is aangestuurd. Klopt het dat jij inmiddels bent voorzien van een sms/e-mail met daarin onze afspraaktool? Ik hoop heel erg dat er snel een plekje vrij is in hun agenda. Graag wil ik dat je deze periode zo prettig mogelijk doorkomt, totdat de monteur langskomt. Zou het helpen als ik je voorzie van een Unlimited Data voucher? Zo hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Je kunt dan onbezorgd blijven internetten middels een hotspot. Heeft jouw vrouw toevallig ook een Tele2 of T-Mobile Mobiel abonnement of Prepaid van één van deze twee? Dan stuur ik namelijk met liefde twee codes jouw kant op en ervaren jullie hopelijk zo min mogelijk problemen! 😊

Reputatie 2

Ja klopt, na mijn berichtje hier kwam de sms voor de afspraak.. Helaas pas donderdag plek maar het balletje is aan het rollen.

Mijn vrouw heeft ook TMobile maar geen onbeperkte internetbundel dus 1 code zou al fijn zijn.

Dank voor het medenken en als er tussentijds iets veranderd laat ik het hier uiteraard weten... 

Reputatie 7

Hi @Mars71, helemaal super dat de afspraak is ingepland! Ik hoop dat jij hier donderdagmiddag kan aangeven dat het probleem definitief is verholpen. Zojuist heb ik in een privébericht een code naar je doorgezet, zodat jouw vrouw hier de komende dagen gebruik van kan maken. Heel graag gedaan. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, klop dan vooral weer aan! 💪

Reputatie 2

@Lisa dankjewel voor de voucher en hopelijk is donderdag alles weer opgelost. Ik hou jullie op de hoogte 

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Mars71! Yes, ik ga ook duimen en kijk uit naar de update. Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt!

Reputatie 2

Even een update.. Ik lees in een facebook wijkgroep inmiddels diverse berichten dat meedere KPN klanten het zelfde probleem ervaren als gevolg van een met oud en nieuw opgeblazen wijkkast. KPN is vollop met de herstelwerkzaamheden bezig maar er was veel schade. Aangezien T Mobile de KPN lijnen gebruikt voor doorgifte verbaast het me dat T Mobile als gebruiker van het KPN netwerk hier dan niet van op de hoogte is. Ik vermoed dat ik hier dus ook slachtoffer van ben geworden en dat de Guidion monteur mij dan morgen eigenlijk niet verder kan helpen.. Maar we gaan het zien. Morgen is hij hier.... 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je update @Mars71! Het kan voorkomen dat er een wijkcentrale opgeblazen is, dat is in de meeste gevallen dan direct reden om alle huurders in te seinen. Ik heb gezocht op jouw postcode en zie noch bij ons, noch bij KPN een vermelde verstoring staan. Ook kan ik niet zien of er in jouw postcodegebied werkzaamheden verricht zijn in de centrale. Daarom vermoed ik dat daar het probleem niet ligt. Als mijn vermoedens foutief blijken te zijn, dan moet er echt beter gecommuniceerd worden naar en van externe partners. Normaliter krijgen we bij werkzaamheden of algemene verstoringen direct een melding zodat we hierop kunnen anticiperen. Dan zie jij dit weer als service incident in My T-Mobile Thuis staan.

Houd ons op de hoogte morgen, thanks!

Reputatie 2

Even weer een update... Mega stroomstoring in Spijkenisse, zelf mobiel internet en bellen lukte niet.

Inmiddels gedeeltelijk hersteld en 4g en de stroom is terug.

Guidion zou er tussen 12 en 1400 uur zijn maar niet van vernomen of iemand gezien. Ook het modem na de stroomstoring weer online maar nog steeds geen verbinding.

 

De storing in de wijkkast van KPN was er gisteren wel degelijk want toen ik daar langs reed gisteren waren er denk ik wel 10.man aan het graven en kabelen en is er een kastje aan de buitenkant geheel nieuw geplaatst.

De meldingen op het wijkforum berichten dat voor de meeste KPN gebruikers het internet weer was hersteld. Hier nog niets en tot overmaat van ramp vanmorgen de grote stroomstoring.

Al met al vervelend en nog steeds geen verbinding en een monteur die het liet afweten.... 

Reputatie 2

Update.. Gebeld met 0800.. Guidion was niet helemaal goed gegaan.. Geen storingen zichtbaar op de lijn maar modem niet gevonden. Mega stroomstoring in Spijkenisse, modem na herstel weer online maar nog steeds geen verbinding... Guidion komt nu maandag dus weer even in de wacht..... 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Mars71, bedankt voor je updates en sorry dat het nog niet verholpen is! Een stroomonderbreking in de wijk is nooit prettig, zeker niet wanneer dit thuiswerken hindert. Ik hoop dat de werkers het spoedig kunnen herstellen en dat Guidion maandag met succes de afspraak volbrengt. 

Ondanks de lastige periode, hoop ik dat je een prachtig weekend tegemoet gaat. Als ik je nog blijer kan maken met een extra voucher voor je vrouw, dan doe ik dat met alle plezier. Laat het me in dat geval weten alsjeblieft!

Reputatie 2

@Jason dank je wel en ik hou jullie op de hoogte. Mijn vrouw is inmiddels door @lisa al voorzien van een voucher en die loopt tot dinsdag dus dan zou het niet meer nodig zijn.... We wachten maandag Guidion af..... 

Reputatie 7
Badge +16

@Mars71 Helemaal goed! Heel veel succes maandag en mocht er nog iets zijn, dan weet je ons te vinden. Een mooi weekend toegewenst! 😊👍

Reputatie 2

Update... We hebben weer internet.... 

In de wijkkast waren we ingeplugd op 64 en dat moest 74 zijn. In de verdeelkast die door vuurwerkschade deels gerenoveerd is zat alles verder goed.. Door de monteur hersteld en alles werkt weer…

Vreemd dat de verbinding er dan op 31 december 23.30 mee stopt, alsof iemand op dat tijdstip stekkertjes verwisseld.. De monteur had er ook geen verklaring voor. 

Een meting na afloop leverde 66 Mbit snelheid op van de 100 Mbit die we zouden moeten hebben. Veel storing op de lijn maar de verbinding was wel stabiel. Doorgezet naar KPN want als we voor 100 betalen en er maar 66 krijgen is natuurlijk niet de bedoeling. Of ze het gaan/kunnen herstellen is nog maar de vraag want om voor 1 aansluiting vanaf de wijkkast een nieuwe kabel te trekken wordt wel een dingetje, en er is al glasvezel voorbereid.…

Maar goed.. We hebben weer televisie internet en tv...... 

Reputatie 7
Badge +16

@Dat is nog eens goed nieuws, bedankt voor het delen van je herstelmelding! Nu nog de snelheid naar het gewenste niveau krijgen en dan kun je weer optimaal genieten van een perfecte verbinding. 

Het is inderdaad lastig om te kunnen duiden waarom er zo laat op oudjaarsdag nog een aanpassing in de centrale is geweest. 

Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen bij de netbeheerder, als er iets is dat wij aan onze kant kunnen doen, dan doen we dat met alle plezier!

Reputatie 7

Hi @Mars71 ,

Fijn om te horen dat de verbinding is hersteld! De updates worden erg gewaardeerd. Ik weet zeker dat met de aansturing van KPN om ook de snelheid helemaal in orde te krijgen. Dat moet helemaal goed komen! 

Reputatie 2

Volgens de monteur van Guidion is het al een oude kabel, kan door vocht en beschadigingen komen, en best een afstand tot de woning. De lijn was wel stabiel maar gaf zeker geen 100Mbit meer door. Een nieuwe kabel gaan ze vernoedelijk niet meer doen maar ik houd jullie op de hoogte als er nieuw is van KPN

Reputatie 2

Update.... 

KPN monteur is geweest. Hij kon 58 Mbit op de kabel meten en dat was volgens hem goed. De door Tmobile beloofde 98 Mbit zouden we nooit kunnen halen volgens hem. Dit terwijl de Guidionmonteur 66 mbit wist te meten en aangaf dat er veel foutmeldingen, een 3 voud van het toegestabe aantal op de lijn zitten. Dat is ook de reden dat hij het naar KPN had doorgezet.

 

Dus ik zit nu met een Tmobile 100 Mbit abonnement en kan hier maar 58 krijgen volgens de KPN... De medewerking van KPN is nul want alles was volgens hem goed en de lijn is stabiel.

Ik ben een leek en afhankelijk van wat me verteld wordt. Ik krijg niet geleverd wat ik zou moeten krijgen. Met de Guidionmonteur haalde ik op 5Ghz wifi de 66 Mbit, nu na de KPN monteur net aan 51 Mbit... Wordt er niet vrolijk van. 

Wat nu T mobile? 

Reputatie 2

En in aanvullig op bovenstaand bericht... Ik had wel degelijk een betere verbinding in het begin.. Op de 2.4Ghz wifi 85 Mb/s op de bank, 3 mtr bij de modem vandaan gewoon gehaald.... Deze was in de middag maar heb een zelfde snelheid ook in de avond  gehaald. Dus KPN, Tmobile, kan me niet schelen wie.. Ik wil mijn snelheid terug...