verouderde modem gekregen bij verhuis 4 maanden geleden

  • 23 January 2024
  • 24 reacties
  • 186 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 28 reacties

Al weken haperend beeld op de tv en internet wat weg valt .

Komt er vandaag een monteur langs die is het met mij eens dat de tv box vervangen moet worden dus dat regelt hij netjes.

Vervolgens kijkt hij naar de modem zegt hij dat we een verouderde modem hebben er zijn al 2 nieuwere versies uit wat volgens hem dus te maken kan hebben met het weg vallende internet.

Dat is toch best erg aangezien we deze nieuw gekregen hebben bij de verhuis 4 maanden terug.

 

Teresa van Odido 3 maanden geleden

@Cens Goed dat je hierover aan de bel trekt! 

Het klopt inderdaad dat er inmiddels twee nieuwere versies zijn van het modem. Echter hoeft de wegvallende verbinding niet per se aan het modem te liggen, ik maak zelf namelijk ook nog gebruik van de T-50. 

Het is echter niet de bedoeling dat de verbinding niet stabiel is, ik help je graag verder om dit op te lossen! Wil je mij hier meer over vertellen? 

  • Ervaar je dat de verbinding draadloos (wifi) of bekabeld wegvalt?
  • Valt de verbinding echt weg of is deze dusdanig traag dat het lijkt alsof deze wegvalt?
  • Wat doe je op het moment dat de verbinding wegvalt om deze weer te herstellen?

Mocht ik geen werkende oplossing kunnen vinden dan ruil ik het modem natuurlijk met alle liefde voor je om! 

Ik heb je ook een privébericht gestuurd om de constatering van de monteur met je te bespreken, zie ik je daar?  

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Cens Welk modem heb je dan?

Die staat al in mijn profiel

De zyxel t-50 maar dat is dus een oude versie want de t-54 en t-56 zijn er al .

Dus dat verklaard waarschijnlijk ook mijn wegvallende internet

Reputatie 6
Badge +2

@Cens Goed dat je hierover aan de bel trekt! 

Het klopt inderdaad dat er inmiddels twee nieuwere versies zijn van het modem. Echter hoeft de wegvallende verbinding niet per se aan het modem te liggen, ik maak zelf namelijk ook nog gebruik van de T-50. 

Het is echter niet de bedoeling dat de verbinding niet stabiel is, ik help je graag verder om dit op te lossen! Wil je mij hier meer over vertellen? 

  • Ervaar je dat de verbinding draadloos (wifi) of bekabeld wegvalt?
  • Valt de verbinding echt weg of is deze dusdanig traag dat het lijkt alsof deze wegvalt?
  • Wat doe je op het moment dat de verbinding wegvalt om deze weer te herstellen?

Mocht ik geen werkende oplossing kunnen vinden dan ruil ik het modem natuurlijk met alle liefde voor je om! 

Ik heb je ook een privébericht gestuurd om de constatering van de monteur met je te bespreken, zie ik je daar?  

Beste,

Ik heb alle stappen doorlopen een tijdje geleden wat bleek is dat de internet kabel helemaal niet in de nieuwe tv box moet.

Dus dit had een hoop ellende bespaart als ik dat gelijk had geweten .

Helaas werkt alles nog steeds niet zoals het hoort de tv loopt soms nog steeds vast hij gaat weer wel verder maar het beeld bevriest.

En we moeten de tv soms wel 4 keer aan en uit zetten om überhaupt beeld en of geluid te krijgen.

Na al de ellende die we hebben gehad zou ik het er bijna bij hebben laten zitten omdat we nu al wat kunnen kijken maar dat is niet goed want het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Cens Wij raden altijd aan om de Mediabox rechtstreeks aan te sluiten om op het modem voor de beste kwaliteit. Je kunt deze ook met de wifi verbinden indien gewenst. 

Werkt de Mediabox helemaal niet als je deze aansluit op het modem met de internet kabel? Kunnen de andere apparaten in huis wel goed verbinding maken met de wifi en is dit stabiel? 

Ik heb gelijk het modem uitgelezen en gelukkig ziet de verbinding er goed uit. Wel valt het mij op dat er heel veel apparaten via de wifi verbonden zijn. Heb je de mogelijkheid om bepaalde apparaten bekabeld aan te sluiten?

Beste,

 

Helaas hebben we niet de mogelijkheid om meer bekabeld aan te sluiten we hebben niet meer apparaten dan voorheen en toen werkte het ook gewoon.

Verder werkt de tv box bekabeld al helemaal niet en er zijn dagen dat deze ook niet met de WiFi wilt verbinden dus dat we nog altijd geen tv meer kunnen kijken.

Het is er nog steeds niet veel beter op geworden helaas na alle inspanning.

Wat baal ik enorm zeg dat er bij de verhuis een jaarcontract is aangemaakt terwijl we vanaf 2017 al klant zijn want na 7 jaar vind ik het nu met deze ellende wel mooi geweest en is het tijd om naar een ander te gaan.

Jullie gaan dit immers ook niet opgelost krijgen en het is geen fout van onze kant.

Groet,

Cindy

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Cens, ik zie dat je twee TV Boxen en één Mediabox in bezit hebt. Over welke gaat het nu precies? Zou je een MAC-adres van de box willen aanleveren? Dan kunnen we daarna verder kijken.

Beste Tommie,

Het gaat over de mediabox aangezien die de tv box heeft vervangen.

D4CFF9F73688

maar ik ga niet weer vanalles resetten loskoppelen van WiFi halen kabels nakijken want dat doen we nu al lang genoeg lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Cens, ik zie de Mediabox niet omhoog komen in je wifinetwerk. Zou je eens een powerflip willen uitvoeren en is het mogelijk om de Mediabox bedraad aan te sluiten? Dan kan ik hem uitlezen in mijn meting!

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Beste tommie,

 

Deze stappen heb ik al zo vaak te horen gekregen en gedaan ik blijf niet gek dan word het weer uitgelezen ligt het misschien aan mijn sonos systeem bla bla bla en bedraad werkt het al helemaal voor geen meter.

 

Het is ongetwijfeld goed bedoeld weer maar nee ik ga niet weer van vooraf aan beginnen.

Dit is allemaal al gedaan kom met een betere oplossing ik ga geen 7 maanden dezelfde dingen zitten doen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik vraag je dit omdat ik het graag voor je wil oplossen @Cens! Het gekke is, is dat je zegt dat het bedraad al helemaal niet werkt. Als het bedraad niet goed werkt dan werkt het inderdaad ook niet goed op Wifi. Je bedrade netwerk zal altijd beter zijn dan op Wifi. Daarom vraag ik je om de stappen nogmaals uit te voeren zodat ik voor je kan uitzoeken wat er mis is. 

Beste Tommie,

Zo zat het eerst maar toen werkte het dus niet.

Ik snap dat er per medewerker dus eerst bepaalde stappen doorlopen moeten worden om iemand te helpen en dat je bedoeling goed is daar twijfel ik niet aan.

Maar als ik iedere keer per medewerker die mij beantwoord hetzelfde moet gaan proberen kom ik toch niks verder het probleem blijft dus daarom vraag ik mezelf af of dit wel op te lossen .

Ik wil gewoon van dat jaarcontract af wat bij de verhuis is bepaald ik ben al ruim 7 jaar klant en zo gewoon moeten kunnen overstappen.

Dan zijn we beiden van elkaar af of gaan we dit echt nog ruim een half jaar volhouden zo dat hoop ik dus niet.

 

Wat een topservice zeg wauw.

1 maand geleden bovenstaand  bericht gestuurd en tot op heden nog altijd geen antwoord.

Dat allemaal omdat ik er zo klaar mee ben dat ik gewoon geholpen wil worden met beëindiging van het contract en niet langer mee werk aan al die prachtige stappenplannen die ik keer op keer te horen krijg .

Laten we eerlijk zijn dit gaat nooit fatsoenlijk werken jullie krijgen je eigen site niet eens fatsoenlijk werkend  dus geef gewoon antwoord op mijn vraag aub.

Reputatie 7
Badge +14

@Cens Tja als je niet wil meewerken moet je ook niet naar andere wijzen.

De moderators kunnen alleen zien wat er mis is als je deze stappen volgt, op deze manier kom je echt niet van je contract af!

Succes en een fijne zonnige dag vandaag! 

Reputatie 3

@Cens Tja als je niet wil meewerken moet je ook niet naar andere wijzen.

De moderators kunnen alleen zien wat er mis is als je deze stappen volgt, op deze manier kom je echt niet van je contract af!

Succes en een fijne zonnige dag vandaag! 

Je begrijpt niet dat mensen gefrustreerd raken als je elke keer een andere medewerker spreekt en die weer dezelfde vragen stelt? één keer zou voldoende moeten zijn om de oorzaak te kunnen achterhalen of de medewerker die initieel de vraag stelt zou daarna ook weer moeten reageren zodra dit doorlopen is.

Beste cristien,

 

Ik snap wat je bedoelt maar ik heb wel degelijk mijn medewerking verleent al heel vaak zelfs maar niks heeft tot nu toe het probleem opgelost.

Er is ook een monteur hier geweest maar ook dat mocht niet baten.

Ik stel iedere keer dezelfde vraag ,nee ik krijg iedere keer hetzelfde antwoord weer alles resetten weer alles loshalen en alles om beurten aanzetten weer op afstand uitlezen ik snap dat dit nodig is maar als het na al die keren niet geholpen heeft waarom zou het dan deze keer wel werken ?

Ik ben er al maanden klaar mee maar wat ik ook doe bellen chatten via hier ik word niet gehoord en dat geeft zoveel frustratie precies zoals jaapje78 zegt.

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waar jij jezelf mee bemoeid het is tenslotte niet dat ik om jou mening vraag maar om een antwoord van  iemand die voor odido werkt.

Verder vind ik het super voor je dat jij een tevreden klant bent van odido houden zo , ik wou dat ik dat ook kon zeggen.

Voor jou ook een fijne zonnige dag gewenst misschien kan je buiten lekker op je mobiel ongestoord naar odido kijken inplaats van je ongezouten mening te geven op de community zonder iemands verhaal goed te lezen .

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Cens, let er op dat dit een klant helpt klant forum is. Andere klanten zijn hier ten goede om andere klanten te helpen. 

Ik zal het contract voor je opzeggen, houd wel rekening met 1 dag voordat het opgezegd zal worden. Als ik het vandaag invoer dan zal je contract op 08-05 stoppen. Zal ik dit voor je in gang zetten? 

Hoi tommie ,

Ik snap het en ik waardeer het dat mensen elkaar kunnen en mogen helpen .

Maar dan moet dat ook wel de insteek zijn van een bericht en geen verwijten maken zonder iemand zijn verhaal te lezen.

Het contract loopt dan af heel fijn wel zonder kosten neem ik aan, maar mag ik dan wel even de kans krijgen om ervoor te zorgen dat ik ergens anders iets kan afsluiten lijkt me wel zo netjes en dan dus niet per morgen want ik heb wel kinderen die voor school afhankelijk zijn van het internet.

Beste tommie,

Kan ik dan met je afspreken dat we het per 1-6 afzeggen dan kan ik iets anders regelen in de tussentijd.

Mits zoals hierboven dit kosteloos opgezegd word.

 

Hoi tommie,

Graag een antwoord op bovenstaande in ieder geval van iemand die bij odido werkzaam is.

Reputatie 7
Badge +14

Relax Cens.

Dit is een forum, geen chat met de klantenservice. Kosteloze opzeggingen omdat iets niet werkt kunnen ze niet naar de toekomst toe plannen, die worden direct uitgevoerd en is de lijn voor je nieuwe provider beschikbaar. Het werkt of het werkt niet, nu wil je het product weer wel voor een maand gebruiken dus zo erg is het dan niet toch?

Beste,

 

Dit is de enigste optie waarbij ik echt iemand te spreken krijg want odido is voor de rest pratisch niet te bereiken vandaar en ik antwoord geef op een vraag die aan mij gesteld is.

Het probleem is wel erg ,voornamelijk op de tv dat interreseerd me niks als dat wegvalt want dat is toch haast niet te gebruiken .

internet blijft ook onstabiel maar is nog wel te gebruiken omdat ik schoolgaande kinderen heb die afhankelijk zijn van het internet voor hun huiswerk kan ik niet zomaar zonder worden gezet in 1 dag want dan kunnen ze helemaal niks meer zo werkt dat gewoon niet.

Als ik een andere provider vind en kan aangeven per wanneer de aansluiting kan plaatsvinden is de lijn ook vrij toch dus ik zie het probleem niet.

Maar als dat niet anders kan dan per direct dan dat maar en dan zie ik wel hoe ik het regel. 

Ze hebben nu toch een aantal dagen vrij .

 

 

 

 

Beste allemaal,

Inmiddels contact gehad met de klantenservice daar werd ik heel begripvol te woord gestaan.

Het is dan ook gelijk geregeld dat het op een nette manier word opgelost.

Omdat ik zelf werkzaam ben op een Klantenservice was deze hele conversatie geschiedenis ontzettend frustrerend dit heb ik ook aangegeven want dit werkt de mensen van de klantenservice alleen maar tegen terwijl je wel door de chatbod hiernaar verwezen word.

Verder ben ik ervan overtuigd dat iedereen dit doet met alleen maar goede bedoelingen maar dat er wel even wat verder nagedacht dient te worden wat voor gevolgen een opmerking kan hebben voor de mensen die voor odido werken en dat het niet altijd aan jou is om op bepaalde reacties te reageren om erger te voorkomen.

 

 

 

Reageer