Beantwoord

Vraag over dsl kabel

  • 15 March 2023
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Hallo iedereen,

 

Ik wil graag mijn pc direct aansluiten op mijn router met ethernet kabel i.p.v. via wifi zodat ik een stabieler verbinding heb. En wil graag weten wat de beste optie zou zijn.

De dsl kabel in mijn woning zit in de woonkamer en is kort waardoor ik de modem niet in mijn slaapkamer kan zetten. Zou het mogelijk zijn om de dsl kabel te verlengen met een verlengkabel of gewoon via een internet kabel naar mijn kamer? 

Wat zou het beste zijn qua snelheid en stabiliteit?

icon

Beste antwoord door Naoufal_O 15 March 2023, 17:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Naoufal_O ,

In jouw geval kan je beter een UTP kabel gebruiken om je pc aan te sluiten. Dit zorgt voor een goede en stabiele verbinding. Dus een UTP kabel direct vanaf modem naar je PC.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Naoufal_O 

Indien een internetkabel naar de slaapkamer moeilijk gaat dat kan je ook kijken of powerline adapters (internet via het stroomnet) een optie is.

Hallo @Naoufal_O ,

In jouw geval kan je beter een UTP kabel gebruiken om je pc aan te sluiten. Dit zorgt voor een goede en stabiele verbinding. Dus een UTP kabel direct vanaf modem naar je PC.

Hallo @soepkip67 Dankjewel voor je reactie. Ok dan ga ik dat doen. Moet wel even kijken hoe ik de kabel het best naar mijn kamer krijg. Weet je ook welke soort kabel ik zou moeten hebben? Ik moet er een hebben die tegen buigen kan want wil hem graag via de muur vast zetten.

Hallo @Naoufal_O 

Indien een internetkabel naar de slaapkamer moeilijk gaat dat kan je ook kijken of powerline adapters (internet via het stroomnet) een optie is.

Hallo @Waqqas Dankjewel voor je hulp. Ik weet zelf niet wat een powerline adapter is. Ik ga dat even bekijken. Nogmaals bedankt voor je suggestie zeer gewaardeerd

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Naoufal_O ,

Je kan het beste een UTP kabel Cat5e of hoger kopen. Je kan deze kabel wel iets buigen maar niet echt haakse hoeken om. Je kan de kabel op bijvoorbeeld je plinten vastzetten met spijker clips. 

Hallo @Naoufal_O ,

Je kan het beste een UTP kabel Cat5e of hoger kopen. Je kan deze kabel wel iets buigen maar niet echt haakse hoeken om. Je kan de kabel op bijvoorbeeld je plinten vastzetten met spijker clips. 

Ok dan ga ik dat doen. Dankjewel voor je hulp

Reageer