Beantwoord

waarom is down- en uploadsnelheid bij glasvezel niet gelijk, zoals beloofd?

  • 10 October 2022
  • 11 reacties
  • 185 Bekeken

Reputatie 2

waarom is down- en uploadsnelheid bij glasvezel niet gelijk, zoals beloofd?

Ik heb 1GB glasvezel abonnement:

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 October 2022, 18:49

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rkatoele 

Kun je eens een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto?

En dit is een bedrade test rechtstreeks aangesloten op de T-Mobile router?

Reputatie 2

Test was op mijn Mac mini via bedrade internet via een gigabit switch,

 

speedtest iPhone 12 Pro wifi6

en speedtest  iPad 6e generatie:

 

Reputatie 2

Iphone12pro

 

Reputatie 7
Badge +15

@rkatoele 

Via de WiFi is de upload prima dus het is alleen bekabeld? Kan je eens testen zonder switch dus direct aangesloten op de router en eventueel met een andere laptop?

Reputatie 2
tmobile rechtstreeks vanaf router
tmobile rechtstreeks vanaf router

Hierbij 2 testen op mijn Mac mini rechtstreeks (bedraad) naar de Zylex Router zonder tussenkomst van een switch

Reputatie 7
Badge +15

@rkatoele 

Heb je geen ander apparaat om bedraad mee te testen?

Reputatie 2

Test gedaan op mijn pc bedraad en rechtstreeks 

Schiet mij maar lek 

 

Reputatie 2

Waar kan dat aan liggen op de Mac?

Reputatie 7

Hi @rkatoele, liggend aan wellicht de netwerkkaart of de processen die draaien op de Mac, kan deze snelheid verschillen met andere apparaten. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat je lager uitschiet hoe je nu meet, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar! 

Reputatie 2

Hi @rkatoele, liggend aan wellicht de netwerkkaart of de processen die draaien op de Mac, kan deze snelheid verschillen met andere apparaten. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat je lager uitschiet hoe je nu meet, laat het vooral weten. We staan hier voor je klaar! 

ik zal op internet ff zoeken of dit apple iets is… in ieder geval bedankt voor uw hulp. weet nu dat de modem in ieder geval goed is 👍🏻

Reputatie 7

Super dat je op onderzoek uit gaat @rkatoele, thanks! We horen graag jouw bevindingen. 

Reageer