Beantwoord

Waarschuwing onrechtmatig gebruik van jouw internetaansluiting

  • 26 July 2023
  • 16 reacties
  • 541 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Ik heb vandaag een e-mail gekregen met onderwerp “Waarschuwing onrechtmatig gebruik van jouw internetaansluiting”. Ik zie in andere topics dat mensen met dezelfde melding meer informatie krijgen om erachter te komen wat deze melding precies heeft getriggered.

 

Zou ik meer informatie kunnen krijgen waarom ik deze melding heb ontvangen? Virusscanners geven geen resultaten en ik host geen webserver in mijn netwerk. Alle informatie is helpvol!

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 26 July 2023, 12:43

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jomu, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart en dit tot op de bodem wilt gaan uitzoeken. Ik heb je daarom de interne melding naar toegestuurd in een privébericht. Hopelijk helpt dit met het opsporen van de boosdoener! 

Reputatie 1

Goede morgen, 

 

Ik heb zojuist ook zon e-mail gehad. kunnen jullie mij helpen om uit te zoeken wat dit veroorzaakt?

 

Dank! Alex

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Alex_D, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik heb je een privébericht gestuurd met de interne melding die wij hierover ontvangen hebben. Hopelijk kan je de boosdoener opsporen! 

Reputatie 2

Hallo, ik heb een paar weken geleden een e-mail gekregen: waarschuwing voor onrechtmatig gebruik van internetaansluiting. Terwijl we elke 6 maanden een back maken van onze bestanden, dus downloaden van iclouds enz. Maar desondanks is mijn aansluiting in een beveiligde omgeving geplaatst met beperking. Hierdoor functioneert mijn toestellen NIET. TV ontvangst met onderbrekingen, mijn camera beveiliging kan niet contact maken met meldkamer en we kunnen niet bestanden mail groter dan 2 MB, wordt geblokkeerd. Dus, snel HELP  HELP HELP

Klantenservice van T-mobilethuis niet reageert, en op mijn klacht niet reageert en niet terug gebeld.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @ABC12345, ik zie inderdaad dat je deze melding hebt gekregen van ons. Ik snap niet helemaal wat je vraag precies aan mij is. Wat kan ik voor je betekenen? Ik wil je vragen om het advies op te volgen die in de e-mail beschreven staat. Zo maak je jouw verbinding weer veilig en kun je weer van alle mogelijkheden gebruik maken. Mocht ik iets voor je kunnen doen, hoor ik het graag!

Reputatie 2

Hi Cheyenne, dankjewel. Ik weet niet wat we hebben gedaan om een waarschuwing te krijgen. Maar we denken het volgende:

Elke 6 maanden maken we een backup, betekent grote bestanden downloaden en uploaden. Ook, we hebben camera en alarm system die 24 uur beelden opneemt en in contact is met meldkamer.

Dus, waarschijnlijk de reden is voor de waarschuwing.

Maar nu hebben we problemen met:

Onze beveiligingssysteem, camera's en alarm kan GEEN contact maken met meldkamer;

En we kunnen geen grote bestanden (2 MB) sturen per e-mail;

En TV wordt zwart voor een paar seconden, dus onderbrekingen.

Deze gebeurd in de afgelopen twee weken ongeveer.

Ik denk dat onze internetabonnement tijdelijk in beveiligde omgeving is geplaatst met beperking. Kan je deze even checken en terug zetten als normaal.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ABC12345, dit is inderdaad een lastige situatie, ik zou ook heel graag weer willen dat al je apparatuur weer werkt en contact heeft met de meldkamer! Het lastige is dat wij de melding doorkrijgen van een derde partij. Via een privébericht stuur ik je meer informatie over de melding die wij hebben ontvangen over jouw aansluiting. 

Ik hoop dat je hiermee snel de boosdoener weet op te sporen! 

Reputatie 2

Hallo Cal,

Ik heb je een privé mail gestuurd.

Ik denk dat IP adres van iemand anders is. Ik weet niet hoe ik de boosdoener in dit geval moet opsporen. Aangezien ik geen idee heb wat en hoe iets gebeurd is. Jullie kunnen toch mijn modem zien of daar iets gebeurd is.

Ik verwacht een reactie over herstel.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ABC12345, via een privébericht heb ik je een uitgebreide reactie verstuurd. Mocht je nog een eigen server of iets dergelijks hebben draaien, stuur gerust vragen in dit openbare topic erover. Vaak lezen andere servereigenaren mee die goed met je mee kunnen denken over eventuele problemen én oplossingen! 🙂

Reputatie 2

Hallo Cal, 

Ik begrijp van NFOserver dat de melding en actie gaat via Abuse afdeling van T-mobile. De Abuse afdeling kan kijken wat er gebeurd is en wie is er verantwoordelijk. Kan je mij in contact brengen met Afdeling Abuse?

Ook de vraag wie update de modemrouter? We denken dat een derde via ons IP adres doet? Dus, graag mij in contact brengen met een juiste persoon.

Als dat niet kan helpen dan een nieuwe modem met een nieuwe IP adres.

Graag een reactie.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @ABC12345, het enige wat ik je verder kan verzoeken is om de mail van Anil op 29-08 goed door te lezen. Hier staat alle informatie die je nodig hebt, inclusief het e-mailadres van Abuse en wat zij nodig hebben qua informatie. Dankjewel! Een nieuw IP adres kan ik je niet geven, wij werken met dynamische IP adressen. Je kunt wel je modem voor 24 tot 48 uur van de stroom halen, het kan zijn dat je dan een nieuw IP adres krijgt. Dit is echter niet zeker!


 

Reputatie 2

Hallo Cheyenne, hartelijk dank voor je reactie. Ik heb Abuse en mail gestuurd maar geen reactie en mijn probleem blijft zonder enige uitzicht voor een oplossing. Vandaar of iemand van T-mobilethuis kan mij helpen? Of mijn modemrouter (software updaten) of een nieuwe modemrouter? 

Wat Uw collega Anil heeft aangegeven heb ik gedaan. Dus, dringend opzoek naar een oplossing. Blijkbaar storing komst niet door mij of mijn toestellen (computer) maar modemrouter van T-mobilethuis. Vandaar, wie is er verantwoordelijk voor DDoS via mijn IP adres of Modemrouter?

Graag actie.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ABC12345, heel graag had ik je een hele snelle oplossing gegeven, alleen is dit niet zomaar op te lossen door iemand van de klantenservice. Hier zit een speciaal team op en daarom kan ik niks anders dan je adviseren om het antwoord van de abuse afdeling af te wachten. Zij kunnen je beter aangeven waardoor de melding veroorzaakt wordt en hoe dit op te lossen is.

Ik hoop heel erg dat je er samen met hen snel uit kan komen, ik ga voor je duimen op een snelle oplossing!

Reputatie 4

Hallo, 

 

Graag verneem ik wat ik moet doen om info te krijgen over deze melding van jullie:

 

Onrechtmatig gebruik van je internetaansluiting

Reputatie 4

Niemand? Blijft toch wonderbaarlijk dat je niet via de mail vragen kunt stellen maar moet hopen dat er iemand met verstand van zaken en rechten om iets te laten escaleren hier reageert…

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @robbietobbie, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik heb de interne melding doorgestuurd in een privébericht. Hopelijk kun jij de boosdoener opsporen en dit oplossen! 

Reageer