Beantwoord

Waarschuwing ontvangen: onrechtmatig gebruik van je internetaansluiting + wegvallend internet

  • 1 January 2024
  • 2 reacties
  • 164 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemorgen en een gelukkig nieuwjaar !  Begint alleen een beetje minder prettig met deze melding in mn email.

Waarschuwing onrechtmatig gebruik van je internetaansluiting.

 

Ik heb betaalde antivirusscanners draaien op alle devices ( Bitdefender). Heb bedraad een enkele camera ook. Wat kan de oorzaak zijn?
Toeval wil dat ik sinds eerste kerstdag ook wegvallend internet heb (TV en LAN en WIfi tegelijk dus de bron valt weg) voor steeds 30 seconden ofzo. Alles gereset geen reslutaat (Alle kastjes, kabels etc volgens de aanwijzingen).
Kan dit met elkaar te maken hebben?
Hoop dat iemand me hier op weg kan helpen met het zoeken naar de oorzaak van de melding en wellicht daarmee ook de oorzaak van het wegvallende internet. Tenzij het twee aparte problemen zijn dan zijn we langer bezig...

icon

Beste antwoord door Sjappy 3 January 2024, 12:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Sjappy, welkom op onze Community en de aller beste wensen!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Wij ontvangen hier een interne melding van, deze heb ik doorgestuurd in een privébericht. Hopelijk kun jij door middel van deze informatie de boosdoener vinden. Succes. 

Voor de andere lezers van dit topic:

Het bleek dat een router (Archer AX10) op zolder, die met de Odido T-54 modem via LAN verbonden was, als boosdoener kan worden aangewezen. Het standaard wachtwoord van deze router bestond uit 8 cijfers. Lijkt me makkelijk te kraken.

Maar de echte oorzaak denk ik was de instelling van de firewall in mijn T-54 modem welke ik op laag nivo had gezet terwijl op medium aanbevolen is. Waarom had ik dat gedaan? Omdat enkele weken terug mijn zoon een server wilde opzetten om te gamen met zn vriendjes en dat lukte niet. Toen heb ik de firewall beveiliging op zn laagst gezet en wellicht is dat de deur die ik openzette voor iemand die vervolgens misbruik maakte van mijn router. De ongeoorloofde acties op mijn internetaansluiting gebeurde nl op een moment dat we niet thuis waren dus alle pc's en laptops etc stonden uit. Verder stond er niets aan behalve de router en modem.

Heb een factory reset gedaan op modem en router en de wachtwoorden gewijzigd in moeilijke lange ww. Sindsdien geen uitval van internet meer en tevens de bevestiging van Bitninja.io dat er geen activiteiten meer zijn vanuit mijn IP adres. (Bitninja is de club die het abuse report maakt en naar Odido stuurt.)

Hoop dat deze info anderen ook kan helpen. Ik dacht dat ik dus wel veilig zat maar nee. Ondanks dat ik het mooie boek van Daniel Verlaan "ik weet je wachtwoord" heb gelezen. :)

Reageer