Wake-On Lan werkt niet, omdat ARP het MAC address niet onthoudt.

  • 2 November 2023
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Hallo iedereen,

 

Ik wil graag weer Wake-On-Lan kunnen uitvoeren via iOS Opdrachten.

Dit heb ik altijd gedaan bij KPN, maar nu bij Odido werkt het niet.

Ik denk dat het komt, omdat de ARP table op de modem mijn MAC address niet onthoudt.

In de eerste paar seconden dat mijn Desktop uit gaat werkt het namelijk wel.

Na een paar seconden niet meer.

Is er een manier om handmatig dingen aan de ARP table toe te voegen?

Een "Static DHCP” heb ik al ingesteld en dat werkt niet.

De poort is forwarded en de instellingen in mijn netwerkadapter staan goed.

Ik heb de Zyxel EX 5601-T1 (T56 Glasvezel modem).

 

Met vriendelijke groet,

 

Luciano


2 reacties

Reputatie 6
Badge

@luciano: Wat gebruik je IOS voor wake on lan (ik neem aan dat de Apple IOS bedoelt en niet Cisco IOS?).

Bij de MACOS store zie ik Wake Me Up als app. Wat gebruik jij?

Ik zou verwachten dat de in de app die je gebruikt het MAC address van de computer moet instellen. In die app zie ik zowel het MAC address EN het broadcast domain (voor een zyxel is dat 192.168.1.255). Als je wat meer informatie geeft zoals apparaat, en wat je gebruikt on WOL te doen kan ik nag wel eens kijken of ik nog wat kan vinden.

Als ik naar die screenshot kijk moet je daar ook een poort nr instellen. Ik heb geen idee wat dat is. Kan het zijn (zoals  bij Windows) dat dat ook kan verandferen bij een ander netwerk. Ik weet bijzonder weinig van Apple IO, maar miscchien helpt dit je op weg

@luciano: Wat gebruik je IOS voor wake on lan (ik neem aan dat de Apple IOS bedoelt en niet Cisco IOS?).

Bij de MACOS store zie ik Wake Me Up als app. Wat gebruik jij?

Ik zou verwachten dat de in de app die je gebruikt het MAC address van de computer moet instellen. In die app zie ik zowel het MAC address EN het broadcast domain (voor een zyxel is dat 192.168.1.255). Als je wat meer informatie geeft zoals apparaat, en wat je gebruikt on WOL te doen kan ik nag wel eens kijken of ik nog wat kan vinden.

Als ik naar die screenshot kijk moet je daar ook een poort nr instellen. Ik heb geen idee wat dat is. Kan het zijn (zoals  bij Windows) dat dat ook kan verandferen bij een ander netwerk. Ik weet bijzonder weinig van Apple IO, maar miscchien helpt dit je op weg

Ik deed het via Apple iOS inderdaad.

Ik port forward dan poort 9 op de modem naar mijn private ip van mijn desktop.

Ik zet het MAC adres van mijn Desktop in veld “MAC”.

Ik zet het publieke ip adres in veld “IP”.

De poort die ik heb geforward in “Port"

En bij subnet wordt aangeraden dat op 255.255.255.255 te houden.

dat heeft ook altijd gewerkt bij KPN.

Raar genoeg werkt te app Wake me up wel voor wake on Lan en deze shortcut niet meer.

Maar wat nog niet werkt is Wake over Internet.

Dit zou ik namelijk buitenshuis willen gebruiken.

Dit had ik ook gewoon werkend bij KPN.

iOS opdracht:

 

Reageer