Beantwoord

WAN IP adress kwijt met Draytek router (IP TV)

  • 15 September 2020
  • 2 reacties
  • 223 Bekeken

Mijn Draytek Vigor 2926 verliest steeds zijn WAN IP adress, volgens het log. Wat kan ik hieraan doen? Als de verbinding hersteld is dan is ie wel gewoon snel.

 

FYI ik gebruik gene modem/router van T-Mobile en het werkt al een half jaar goed.

icon

Beste antwoord door Ploeger1980 15 September 2020, 14:28

Bekijk origineel

2 reacties

Opgelost.

 

Iets meer info, voor wie dit interessant vind: Ik gebruik de router om zelf VPN in te kunnen stellen en beveiliging van mijn netwerk zelf te regelen. Ik heb om dit te laten werken een VLAN voor de set top boxen die gebridged staan op specifieke poorten.

De router vroeg een IP adress voor IP TV en een IP adress voor WAN1. Dit IP adress voor IP TV mag alleen opgevraagd worden door T-Mobile set top boxen en niet door andere apparaten vermoed ik, dmv MAC addres whitelist bijvoorbeeld.

omdat deze IP aanvraag steeds niet goed ging, kreeg ik een time out op de WAN1 en daarmee verbrak de verbinding.

Door de poorten rechtstreeks te bridgen vragen de settopboxen een IP adress en de router zelf niet en krijg ik geen time-out waardoor het stabiel werkt.

 

Reputatie 7

Hi @Ploeger1980, top dat je een oplossing hebt gevonden! Wat je zegt klopt inderdaad, poort 1 en 2 zijn op de Draytek “gereserveerd” voor de TV Boxen en hier kan je geen andere devices op aansluiten.

Reageer