Beantwoord

Wanneer ipv6 (2 jaar later)



Toon eerste reactie

34 reacties

Er gaat ws pas een oplossing komen als T-Mobile wordt overgenomen, ze staan ws in de etalage.

 

Ze staan al tijdje in de verkoop :joy:

 

Tot die tijd ws geen investeringen.

 

Daarom dus ook de uitrol naar meer plaatsen, overgang naar een nieuw TV platform, invoeren van opnemen in de cloud, een app voor SmartTV's die in ontwikkeling is. Sowieso zaken die niet gratis zijn of te wel …. “investeringen” @Ritzee 

 

Altenatieven zijn er heus, ik ben ook ‘ontsnapt’ aan T-Mobile en nu zeer gelukkig bij Ziggo, ook op het glasnetwerk zijn er genoeg mogelijkheden..

Ik ken helaas geen alternatief voor 1000Mbit up- & download met een aantal zenders die elders niet te krijgen zijn voor ca. € 45,00 per maand.


Mij hoor je niet klagen, hoewel het op gebied van communicatie en mogelijkheden wat mij betreft wel wat beter mag. Maar goed, ieder waar naar z'n geld. 

 

@tiesdekock - Ik sprak over snelheden via IPv6, via IPv4 haal ik gemiddeld 935Mbit/s up en down, dus qua IPv4 hoor je mij echt niet klagen. Qua IPv4 (via Tunnelbroker) is het echter een geheel ander verhaal)..

Reputatie 3

Wat een onzin @Ritzee T-Mobile staat al in de etalage voor de overname van Vodafone Thuis en voor de overname van Tele2. Door dat de media het nu heeft overgenomen trek jij al conclusies.

Er word volop geïnvesteerd in Thuis door odf waar mogelijk te gaan aanbieden. 

2 jaar geleden IP6? nop, vandaag IP6? Nop.

Volop geinvesteerd in het thuisnetwerk? Niet zichtbaar, en zeker niet waarschijnlijk

Hoi @K.Rek, er is nog geen update met betrekking tot IPv6, sorry dat ik geen beter nieuws kan brengen!

Hi Jason, kan je vragen of de technici hier een update over hebben? Het is hier namelijk wel tijd voor :grin:.

Ik zou er ook aan meedoen en feedback geven in pilot-vorm.

Hallo Andreas,

 

Als je technisch handig bent, dan kun je kijken bij Hurricane Electric, Tunnelbroker services:

https://www.tunnelbroker.net/

 

Met deze dienst kan je een IPv6 over IPv4 tunnel opbouwen.

Voor mensen die met een 1Gbit verbinding zitten is tunnelbroker nou niet echt een denderend goede oplossing aangezien Hurricane Electric de IPv6 tunnels limiteren tot maximaal 100Mbit/s.

 

Hoi @K.Rek, er is nog geen update met betrekking tot IPv6, sorry dat ik geen beter nieuws kan brengen!

Hi Jason, kan je vragen of de technici hier een update over hebben? Het is hier namelijk wel tijd voor :grin:.

Ik zou er ook aan meedoen en feedback geven in pilot-vorm.

Ik ben hier eerlijkgezegd eigenlijk ook wel eens benieuwd naar…Een IPv4-IPv6 tunnel biedt voor velen helaas geen oplossing dus is IPv6 (zeer) welkom!

Hoewel een tunnel wel werkt geeft het soms ook stabiliteitsproblemen. Wat vervelend is - want die tunnel heb ik nodig omdat er ondertussen wat dingen zijn die ik gebruik die ik alleen via IPv6 bereikbaar zijn (IPv4 adressen kosten geld, dus niet alles heeft er één).

 

Uiteindelijk overweeg ik hierdoor nu een overstap terwijl het product verder hier perfect (snel, zonder storingen) werkt.

 

Tijd voor een update… moderators, weten jullie al meer? (@Boris et al)

Daarom dus ook de uitrol naar meer plaatsen, overgang naar een nieuw TV platform, invoeren van opnemen in de cloud, een app voor SmartTV's die in ontwikkeling is. Sowieso zaken die niet gratis zijn of te wel …. “investeringen” @Ritzee 

 

 

Het zijn allemaal investeringen maar veel daarvan vallen niet goed als je fora leest. In de praktijk zijn er alleen ook heel veel klanten waarvoor het prima werkt.

Het is misschien niet het beste product (tv kwaliteit, IPv6, reactietijd bij storingen). Maar wel zeker het goedkoopste. Niet zo un-carrier als in de VS maar nog steeds een goede aanbieding als je naar het geheel kijkt.

 

 

 

@tiesdekock - Ik sprak over snelheden via IPv6, via IPv4 haal ik gemiddeld 935Mbit/s up en down, dus qua IPv4 hoor je mij echt niet klagen. Qua IPv4 (via Tunnelbroker) is het echter een geheel ander verhaal)..

Ik sprak ook over snelheden via IPv6, via TunnelBroker (met eigen quad-core ARM router). Voor mij in de praktijk genoeg om IPv6 aan te zetten.

Reputatie 3

deze dateert uit die tijd, maar wel werkzaam

 

Ik kan nu per seconde drie keer zo veel bits versturen als dat mijn eerste 486-laptop (bouwjaar 1995) in totaal aan opslagruimte had, maar het packetformaat uit datzelfde jaar is blijkbaar nog steeds te modern voor T-mobile. Het is een schande.

Klopt! @mario57 absoluut wat je had gezegd 9 maanden periode tijd terug tja gewoon mischien geen behoefte aan bij deze onderdeel volgens mij waarschijnlijk bij die T-Mobile internet provider ofzo, maar ze hebben denk ik ook enigszins een beetje schijt aan dit IPV6 onderwerp heel toevallig want ze genieten nog steeds van dat IPV4 technology systeems helaas en jammer genoeg natuurlijk..? 

 

🤔😒

 

Grt nog! 👋

 

Reageer