Beantwoord

Wanneer wordt mijn glasvezelaansluitpunt geactiveerd?

  • 17 November 2023
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Op 4 oktober heeft E-Fiber bij mij thuis het glasvezelaansluitpunt geïnstalleerd. Hiervoor hebben we de kachelombouw verwijderd. Binnen 2 weken zou Odido/Gideon contact opnemen om het aansluitpunt te installeren. Dit is niet gebeurd. Hierop heb ik telefonisch contact gehad en werd aangegeven dat glasvezel in mijn buurt nog niet ‘aan’ staat. Afgesproken was dat ik twee weken later teruggebeld zou worden met de status. Dat zou afgelopen woensdag zijn, maar is niet gebeurd. Ik ben speciaal overgestapt om Glasvezel te kunnen gebruiken. Wanneer wordt Glasvezel aangezet of wanneer wordt bekend wanneer het wordt aangezet? Ik heb nu mijn afspraak met de timmerman al een paar keer moeten uitstellen.

icon

Beste antwoord door boukevdberg 17 November 2023, 17:39

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @boukevdberg, welkom op onze Community!

Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de oplevering. Echter zie ik alleen een actief DSL abonnement op dit klantnummer en e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen van je glasvezel abonnement? Dan kan ik het abonnement omhoog halen en je hopelijk wat meer duidelijkheid geven hierover. Alvast bedankt! 

Hey Tommie, bedankt voor je reactie! Het klopt dat er nu alleen een actief DS-abonnement is. Ik heb nog geen Glasvezel abonnement, omdat mij was verteld dat mijn DSL-abonnement omgezet zou worden naar een Glasvezel abonnement. Daarom was ik alvast overgestapt op T-Mobile, omdat ik wist dat, als Glasvezel binnen een paar maanden zou worden aangelegd, mijn woning ook zou worden aangesloten en dat ik automatisch naar Glasvezel zou kunnen overstappen. Moet ik nu, naast mijn DSL abonnement ook een Glasvezel abonnement afsluiten? En wordt het DSL abonnement, dat nog een looptijd van meerdere maanden heeft, dan stopgezet?

 

Fijn weekend alvast.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @boukevdberg ,

Zodra de nieuwe glasvezel opgeleverd is door E-fiber wordt dat zichtbaar in de postcode checker van Odido. Dan kun jij een snelheidsverhoging aanvragen en wordt het glasvezel geactiveerd en nadat de nieuwe router door Guidion is geinstalleerd wordt de ADSL beeindigd. Er zit dus nog een actie bij jou om glasvezel daadwerkelijk te bestellen. (de kosten en snelheid zijn natuurlijk hoger). Als de verbinding nog niet volledig end-end (dus ook in de wijkcentrale) klaar is, dan zie je geen glasvezel snelheid (100/100) in je my-odido omgeving. En moet je nog even wachten totdat E-fiber volledig klaar is. 

Mod edit:

Hoi @boukevdberg ,

Zodra de nieuwe glasvezel opgeleverd is door E-fiber wordt dat zichtbaar in de postcode checker van Odido. Dan kun jij een snelheidsverhoging aanvragen en wordt het glasvezel geactiveerd en nadat de nieuwe router door Guidion is geinstalleerd wordt de ADSL beeindigd. Er zit dus nog een actie bij jou om glasvezel daadwerkelijk te bestellen. (de kosten en snelheid zijn natuurlijk hoger). Als de verbinding nog niet volledig end-end (dus ook in de wijkcentrale) klaar is, dan zie je geen glasvezel snelheid (100/100) in je my-odido omgeving. En moet je nog even wachten totdat E-fiber volledig klaar is. 

Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Helemaal helder nu. Helaas moet ik nog even wachten, maar dank voor het snelle antwoord :)

Reageer