Beantwoord

Web interface router niet bereikbaar vanuit thuisnetwerk

  • 25 January 2021
  • 8 reacties
  • 325 Bekeken

Hallo,

Nadat ik de funxtie “extern beheer” (vanaf poort 80 en 443) heb uitgeschakeld in de instellingen van mijn zyxel t-50, kan ik de web interface niet meer bereiken vanaf mijn telefoon die verbonden is met Wifi. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 January 2021, 11:55

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@SanderGianna

Dit probleem kwam recent hier ook voorbij, waarbij iemand iets te enthousiast ook vinkjes had weggehaald bij extern beheer.

De volgende settings moet je aan laten staan, om toegang te houden tot je router vanuit je eigen netwerk LAN/WLAN. De PING checkbox kan je eventueel overal wel uitzetten.

 

Om nu weer toegang te krijgen tot de Zyxel, zit er maar 1 ding op .. dat is een factory reset

@SanderGianna

Dit probleem kwam recent hier ook voorbij, waarbij iemand iets te enthousiast ook vinkjes had weggehaald bij extern beheer.

De volgende settings moet je aan laten staan, om toegang te houden tot je router vanuit je eigen netwerk LAN/WLAN. De PING checkbox kan je eventueel overal wel uitzetten.

 

Om nu weer toegang te krijgen tot de Zyxel, zit er maar 1 ding op .. dat is een factory reset

Oke bedankt voor de snelle reactie Pieter

Reputatie 1

oeps, hier ook gedaan.

 

Is er echt geen toegang vanuit tmobile om dit weer aan te zetten?

En, kan dit niet beter afgeschermd zitten dan? Dat een optie altijd beschikbaar moet blijven?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nvidiashield 

Je kan ook een fabrieksreset uitvoeren van de Zyxel door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken, dan gaan alle instellingen maar hun default waarde.

Reputatie 1

Hallo @nvidiashield 

Je kan ook een fabrieksreset uitvoeren van de Zyxel door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken, dan gaan alle instellingen maar hun default waarde.

Dat klopt, maar leuk is het niet om alles opnieuw in te stellen omdat je een foutje maakt met deze instelling. 

Reputatie 7
Badge +3

@nvidiashield 

Van fouten in ICT kan je alleen maar leren, dus nu doe je het nooit meer .. toch?

Nu moet ik je ook wel een beetje gelijk geven, want als je bijv. mijn pfsense bekijkt, die heeft gewoon een ‘Anti lockout’ regel die je gewoonweg niet weg kunt gooien of uit kunt zetten.

 

Reputatie 3

Door wat schade en schande ook wijzer geworden.

Na een wijziging gelijk de configuratie opslaan in een bestandje…

Na fabrieksreset weer inlezen en klaar.

Reputatie 1

Door wat schade en schande ook wijzer geworden.

Na een wijziging gelijk de configuratie opslaan in een bestandje…

Na fabrieksreset weer inlezen en klaar.

Inderdaad, hier ook maar gelijk de instellingen opgeslagen.

Reageer