Beantwoord

wegvallend internet en tv Huissen

  • 19 December 2023
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

In Huissen ook steeds wegvallend internet en constante onderbrekingen.

 

Odido, ga aan het werk

 

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Gebruiker8376 21 December 2023, 10:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gebruiker8376, welkom op onze Community!

Het is niet verstandig om je 06 nummer als gebruikersnaam te gebruiken, deze heb ik daarom gewijzigd.

Ik ben direct voor je gaan kijken maar ik zie niks raars omhoog komen. Je lijnmeting ziet er goed uit. Ervaar je dit op bekabelde apparaten of alleen op wifi?

 

Beide, en zowel overdag als 'savonds en 'snachts. Om nog enigzins tv te kunnen kijken, gebruik ik de hotspot van mijn mobiel. Voor de rest is het constant instabiel, ondanks herhaalde resets van modem, tvboxen etc. Ik zou niet weten hoe verder.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gebruiker8376, ik zie geen rare dingen omhoog komen op mijn lijnmeting. Wel zie ik dat het wifipunt niet op de goed plek staat. Hij staat of te dichtbij het modem of te ver weg. Mag ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren en het wifipunt bekabeld aan te sluiten en op een betere plek te zetten? Alvast bedankt.

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Hi @Gebruiker8376, ik zie geen rare dingen omhoog komen op mijn lijnmeting. Wel zie ik dat het wifipunt niet op de goed plek staat. Hij staat of te dichtbij het modem of te ver weg. Mag ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren en het wifipunt bekabeld aan te sluiten en op een betere plek te zetten? Alvast bedankt.

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Wifipunt aangesloten op modem, daarna alles opgestart, wifipunt op dezelfde plaats laten staan en 2e wifipunt op de eerste verdieping aangesloten op de tp-link, daarna opgestart. Betere verbinding, maar voor stabieler netwerk toch nog een wifipunt bijbesteld.

Tot zover weer internet en tv.

 

Dank voor de instructies

Met vriendelijke groet,

Gebruiker8376

Gebruiker8376 @Tommie van Odido

Na 1 dag functioneren hetzelfde euvel: wegvallend internet & tv.

 

Nu volledig over op de hotspot van mijn mobiel.

Doe nog eens een paar  suggesties.

Overweeg bekabeld internet rechtstreeks vanaf modem naar 1e verdieping!

 

Met vriendelijke groet,

 

RH Rabe

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Gebruiker8376, dank voor de update! Jammer dat dit van korte duur was. Toch vreemd dat je dit ook bekabeld ervaart, ik wil me hier graag eerst op focussen. Zolang je bekabelde verbinding niet in orde is, zul je dit ook draadloos merken. Merk je dit bijvoorbeeld ook op de TV Boxen die bekabeld zijn aangesloten (let op, enkel de TV Boxen die rechtstreeks op het modem zijn aangesloten zonder switch)? En meet je wel de juiste snelheid via een bekabelde verbinding (www.speedtest.net)? Ook wil ik graag weten of je de stappen rondom de converter hebt uitgevoerd en zo niet, dit zeker te doen. Zo haalt het modem nieuw signaal op. Ik ben benieuwd, dankjewel!

Reageer