Beantwoord

Wegvallende verbinding en verschrikkelijke service sinds het begin

  • 28 August 2023
  • 39 reacties
  • 684 Bekeken

Hallo,

 

Sinds 10-08 zijn wij klant van T-mobile. Wij komen van KPN glas en zijn overgestapt naar T-mobile glas 1000/1000. Grootste fout van de afgelopen tijd. Ik wil graag mijn ervaring van de afgelopen weken kwijt. Ik voel mij niet gehoord en serieus genomen door de klantenservice dus ik ga via deze weg mijn verhaal doen in de hoop dat er wat meer mee gebeurd dan hoe de klantenservice hiermee omgaat. 

Op 10-08 is er dus een monteur langsgekomen om de boel aan te sluiten. KPN apparatuur van de muur af en Tmobile spul aangesloten. De verbinding was na het aansluiten verschrikkelijk instabiel. Als wij van zender wisselde op de tv hing hij 5-10 seconden op een zwart scherm en het internet was op momenten niet sneller dan 0.2 mb/s. De monteur is een aantal keer naar de wijkcentrale terug gegaan, heeft een poortswitch uit laten voeren in de wijkcentrale en ga zo maar door. De conclusie: de switch waar wij nu op aangesloten zitten in de wijcentrale is niet goed. Deze is van KPN en huurt T-mobile van hen/ Er dient iemand van KPN naar te kijken. Prima, maar de meneer kon het KPN spul niet terug aansluiten want dit is niet van hem dus wij hebben mogen wachten met een verschrikkelijk slechte of niet bestaande verbinding. Op papier waren wij nog niet officieel overgestapt want de monteur moest het werkend achterlaten dus wij betaalden nog voor KPN. Conclusie: KPN moet dit fixen, zij zullen contact met mij opnemen. De monteur heeft keurig een ticket aangemaakt met referentienummer: 65107523 en ik kon wachten tot KPN langs zou komen. In het ticket staat dar er binnen 3 dagen contact met mij opgenomen zou worden. In dat weekend hebben wij geen tot bijna geen tv en internet gehad tot ik de modem zelf een hard reset heb gegeven. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij opeens gewoon internet en tv hadden maar de verbinding viel wel soms weg. In de modem staat dat de modem dan ook daadwerkelijk uit is geweest en in de logging staat continu dat de dhcp dingen aan het doen is terwijl dit niet de bedoeling is lijkt mij. Ik heb dit voor de zekerheid aangegeven bij de klantenservice met de aanname dat de modem niet goed is. Ik moest op de KPN monterug wachten. Prima. Na 4 werkdagen kreeg ik uit het niks een smsje met de standaard melding dat Guidion bij mij langs wilde komen om het aan te sluiten. Ik heb eest met Guidion gebeld met de vraag waarom ze langs willen komen. Zij wisten dit niet, er zou vanuit tmobile een verzoek ingeschoten zijn. Ik ben doorverbonden naar tmobile en heb een uur met een meneer aan de telefoon gezeten die aangeeft dat er helemaal nog geen monteur langs gekomen is, er geen ticket bestaat van deze monteur en dat ik gewoon een nieuwe afspraak moest maken bij Guidion. Zelfs nadat hij mij 3 keer in de wacht heeft gezet om navraag te doen bleef hij volhouden dat er nog niemand bij mij thuis is geweest. Ik moest maar een nieuwe afspraak maken. 

Ik heb opnieuw gebeld met de vraag: “wat is de status van dit … incidentnummer”. Deze mevrouw kon opeens wel wat dingen inzien en gaf aan dat de technische dient besloten had dat dit geen probleem in de wijkcentrale is maar bij mij thuis. Er zou weer een monteur langs moeten komen. Deze mevrouw gaf ook aan dat de demping die bij mij binnen komt niet goed was (waar de monteur ook al over sprak). Het rare is dat de monteur zegt dat het demping probleem in de wijkcentrale zit en de technische dient zegt dat dit niet zo is. Ik kon niks doen dan opnieuw aan nieuwe afspraak maken volgens deze mevrouw. Ik heb dit dus ook gedaan. Guidion zou op 24 eugustus langs komen. 

Op 18 augustus heb ik weer contact gehad met de mededling dat de klant in mijn ogen groot is dat de modem niet goed werkt. Een medewerker was het met mij eens en heeft ticket: 65239894 aangemaakt voor de technische dienst. Er zou weer binnen 3 dagen contact opgenomen worden.

Op de 24e is Guidion langs geweest/ Meneer heeft heel simpel gezet dat wij op een foute poort zaten binnen de wijkcentrale maar dat hij het gefixt heeft! Aangegeven dat er een poortswitch is uitgevoerd dus misschien dat hij daarom verkeerde info had maar de monteur zei dat het gefixt was. Toch was de demping en de verbinding niet stabiel. De meneer is weggaan met de melding dat de verbinding prima is maar dat de modem toch wel vervangen dient te worden. Dit staat zelf ook in de afhandeling van de monteur. Ik moest alleen even tmobile bellen om te refereren naar de afspraak met de monteur.

De meneer van de klantenservice zei dat hij geen nieuw modem op ging sturen omdat er al een ticket liep bij de technische dienst. op het moment van bellen waren we op werkdag 4 (in het ticket stond BINNEN 3 dagen wordt er contact opgenomen) maar meneer zei dat dit niet klopte, dit zouden 5 werkdagen zijn.

Nu vandaag zitten wij op werkdag 6. Ik heb contact opgenomen met de vraag waar de modem blijft. Deze mevrouw zei dat er geen nieuw modem onderweg is. De technische dienst heeft de melding gesloten, reden onbekend, en dat de mevrouw opnieuw een AANVRAAG tot opsturen nieuwe modem in moet dienen. 

Nu heb ik nog niet eens gesproken over de verschrikkelijke menu's voordat ik een medewerker te spreken krijg en over de ongelofelijk arrogante medewerkers met geen inlevingsvermogen. De kans is groot dat wij de nieuwe modem niet hebben voordat onze opzegtermijn verstreken is en daarnaast is de kant groot dat dit het probleem nog niet oplost. 

De vraag is: hoe gaan we nu verder?

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 30 August 2023, 11:56

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @BewustBekwaam, ik wil je allereerst bedanken voor je uitgebreide verhaal. Ik wil mijn excuses aanbieden dat jij je niet serieus genomen voelt, weet dat dit niet onze bedoeling is en ik wil dit gevoel graag omdraaien. 

Ik heb gelijk alles voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat de monteur een poortswitch heeft uitgevoerd in de wijkcentrale en dat je hierna nog steeds problemen hebt ondervonden. Wij zien dat er op dit moment meerdere switches zijn aangesloten op het modem, dit kan voor verstoringen zorgen waardoor de verbinding niet optimaal werkt. Ik begrijp dat je graag een nieuw modem wil ontvangen, omdat je het gevoel hebt dat hier de oorzaak ligt. Echter willen we graag alle andere mogelijkheden uitsluiten voordat we een nieuw modem naar je toe sturen. We hebben je daarom gevraagd om alle apparaten los te koppelen van het modem, en vervolgens een modem reset uit te voeren. Hierna kan je één pc of laptop rechtstreeks aansluiten op het modem en dit een enkele tijd testen om te zien of het modem nog steeds wegvalt. 

Op die manier kunnen we duidelijk testen of het niet veroorzaakt wordt door een verstoring binnenshuis. In dit geval zou je namelijk met een nieuw modem tegen dezelfde problemen aanlopen. Ik wil je graag vragen of je dit alsnog wil testen voor ons, zo weten wij waar we moeten zoeken naar de oorzaak van het probleem en kunnen we je hier sneller mee helpen! 

Hoi Nora,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb de procedure die jij beschrijft al uitgevoerd. Een medewerker aan de telefoon heeft mij dit aangeraden. Ik heb na de modem reset alleen mijn vaste computer en de tv direct aangesloten gehad aan de modem. Diezelfde avond viel wederom het internet weg. Het internet valt trouwens ook midden in de nacht uit terwijl niemand gebruik maakt van de verbinding. Helaas staat alleen in de logging dat de modem weer aan gaat, niet de reden waarom deze uit is gegaan.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat mijn modem erg vaak een Sending renew... en een Sending discover...  uitgevoerd.

Het is niet dat ik een nieuwe modem wil ontvangen. Ik wil gewoon erg graag een stabiele verbinding.

 

Edit: nog wat extra info. Na de conclusie getrokken te hebben dat de modem nog wegvalt heb ik weer contact opgenomen. De medewerker heeft een ticket aangemaakt voor de technische dient. De technische dienst trok de conclusie dat het probleem zit in de demping of wat anders en dat er een monteur langs moest komen. Ik heb aangegeven dat mijn modem letterlijk uitvalt en ik heb expliciet gevraagd of de monteur een “test modem” mee wilde nemen om te kunnen kijken of dat wat zou verbeteren. 3 keer raden wat de beste man niet bij zich had..

 

De monteur is dus langs geweest en zegt dat hij het gefixt heeft “omdat de kabel in de verkeerde poort zat in de wijkcentrale”. Meneer was ook helemaal verbaast dat wij de afgelopen weken internet en tv hebben gehad. Ik heb meneer over de rare dhcp logging in de modem verteld, de ping testen die om de haverklap een uitschieters naar 450 ms hebben, de modem die aangeeft dat hij echt uit is geweest, etc. Die man gaf aan contact op te nemen met tmobile en naar zijn aantekening te refereren. De beste mevrouw aan de telefoon zei dat er een nieuw modem moest komen en dat dit verzoek wederom wederom via de technische dienst zal lopen. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @BewustBekwaam, dankjewel voor deze informatie! Ik heb dit doorgegeven aan de technische dienst en heb echt je hele verhaal en ervaring gedeeld. Ik zie trouwens wel dat de lijn op 07-09-2023 zal worden overgenomen door een andere provider en dat je overstapt. Klopt dit inderdaad? De lijnovername is op 28-08-2023 aan ons doorgegeven door de andere partij (ik kan hier niet zien welke partij het betreft). Omdat je nog in je wettelijke bedenktijd zit, zullen we geen boete rekenen voor het opzeggen van het abonnement. Ik twijfel wel of de huidige situatie opgelost kan worden voor 07-09-2023. Als je nog vragen hebt, mag je die natuurlijk altijd stellen!

Hoi Cheyenne,

Bedankt voor het delen van het verhaal met de technische dienst maar ik ga ervan uit dat dit hele verhaal al bij hen bekend is. 

Je hebt gelijk dat er eventueel een andere provider aangesloten wordt op 07-09. Toen ik op 28-08 via een medewerker aan de telefoon hoorde dat mijn ticket bij de technische dienst wederom zonder reden gesloten is zonder dat er contact met mij is opgenomen en dat er helemaal geen nieuw modem komt wat de oplossing was volgens de monteur zakte de moed mij in de schoenen. We al sinds 10 augustus al bezig om een werkende verbinding van jullie te krijgen. Ik kan er daarnaast ook niet met mijn hoofd bij dat u zegt dat er getwijfeld wordt over dat de situatie misschien niet opgelost wordt voor 07-09. Dat zou namelijk betekenen dat dit issue niet binnen een maand opgelost zou zijn. Erg kwalijk. Ik heb dus voor de zekerheid maar alvast een abo bij een andere provider afgesloten. De reden is natuurlijk dat ik zelf ook niet het vertrouwen heb dat dit binnen de bedenktijd opgelost wordt en ik zie het niet zitten om dan een jaar aan jullie vast te zitten. 

In plaats van dat je de bedenktijd noemt en verteld dat ik geen boete krijg, zou het netter zijn dat jullie bijvoorbeeld beginnen over het feit dat wij vanaf 10-08 geen gebruik hebben kunnen maken van KPN maar pas op 28/08 officieel overgestapt zijn, dat jullie bijvoorbeeld wat met deze kosten doen. Dan heb ik het nog niet eens over de kosten die jullie in rekening zullen gaan brengen terwijl wij geen goede verbinding hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @BewustBekwaam, excuus! Dit gevoel wil ik je zeker niet geven. Ik wilde echter geen oude koeien uit de sloot halen en had het vermoeden dat je dit al meerdere keren gehoord hebt. Natuurlijk spijt het mij wat jouw ervaring is en zie ik dit het liefst zo snel mogelijk opgelost. Waar foute stappen zijn gemaakt wil ik van leren, dit is een goed punt voor onze feedback lijst en neem ik ook zeker mee. De keuze voor een andere provider vind ik jammer, maar ik begrijp het ergens zeker.

Er staat een verzoek open om het modem, net zoals op verzoek van de monteur, om te ruilen. Voor het gemak heb ik het verhaal wat je hier gedeeld hebt letterlijk aan het onderzoek toegevoegd, dan kan er geen twijfel meer zijn. Ik zal een verzoek indienen deze met spoed op te pakken maar ik kan niks beloven. Ik zal het wel scherp in de gaten houden.

Uiteraard vergoeden we de periode waarin je niet (goed) van je verbinding gebruik hebt kunnen maken. Dit doen we echter wel altijd wanneer het probleem officieel is opgelost, zo vergoeden we namelijk altijd de juiste periode. Als je weg bent op 07-09 (wij kunnen deze overname nu niet meer betwisten) en het is daarvoor niet opgelost, maak ik een vergoeding aan voor de juiste periode. We houden contact!

.

Bedankt voor je reactie Cheyenne,

Ik vind het ook jammer dat wij misschien weer over gaan stappen naar een andere provider. Het liefste had ik natuurlijk bij jullie gezeten sinds jullie abonnement prijzen prima zijn! Daarnaast ga ik er zeker vanuit dat het financiele verhaal opgelost wordt nadat de incidenten officieel zijn opgelost. Hopelijk kan ik in deze dagen de “nieuwe” provider annuleren en lekker genieten van jullie verbinding.

Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen! Bedankt voor je tijd en moeite Cheyenne. 

Reputatie 7
Badge +5

Daar ben ik weer @BewustBekwaam! Ik heb gesproken met mijn collega naar aanleiding van mijn vraag om het verzoek van de modem swap te verspoedigen. De bottom line is dat ik terug moet vallen op het eerdere antwoord van Nora. Er is hier geen lijnmeting waarin de externe apparatuur is losgekoppeld, de technische dienst kan hier niet mee werken. Een modemswap is daarom nu geen optie.

Ik wil wel gelijk doorpakken. Ik sta nu direct in contact met iemand die ook de ernst ervan inziet maar wel met de juiste gegevens moet werken. Ik heb daarom het volgende verzoek:

  • Voer een modem reset uit via de reset knop aan de achterkant en ontkoppel alle andere apparatuur voor 24 uur. Morgen zal mijn collega de uitkomst van zijn metingen bekijken en mogelijk óf het modem vervangen óf Guidion langs sturen voor het vervangen van het modem (en zorgen dat ze wel een modem bij zich hebben). Laat mij weten of je dit wilt doen en zo ja, wanneer je het gedaan hebt. Dan kan ik aan hem laten weten.

Als je dit niet wilt doen, heb ik jammer genoeg geen oplossing voor je. Mijn collega heeft deze informatie nodig. Weet dat we de lijnovername van 07-09-2023 maximaal vijf dagen van te voren kunnen annuleren. We moeten dus eigenlijk tegen het einde van de week de zaak al opgelost hebben. Ik hoop dan ook oprecht dat je nu deze actie wilt uitvoeren, we morgen antwoord hebben en er dan voor kunnen zorgen dat Guidion zo snel mogelijk bij je langskomt. Ze zouden dus vrijdag langs moeten komen, anders heb jij geen antwoord (opgelost of niet). Ik kan dat niet beloven, maar wil je wel beloven dat ik mijn uiterste best ga doen om dat mogelijk te maken.

Ik hoor graag van je!

 

Hoi Cheyenne,

Bedoel je nou dat ik geen enkel apparaat aan dien te sluiten na de hard-reset? Als ik straks thuis kom lijkt het mij wel fijn om even tv te kunnen kijken of te internetten. Ik best voordat wij naar bed gaan de modem resetten maar morgen dienen mijn vriendin en ik vanuit huis te werken en dat is erg lastig zonder internet. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @BewustBekwaam, ik heb het echt alleen over de externe apparatuur. Ons modem blijft dus aangesloten na de reset, de TV Box ook (mits rechtstreeks aangesloten op het modem met een UTP). Als je dat wilt doen, checkt mijn collega morgen de verbinding na monitoring! 

Hi @BewustBekwaam, ik heb het echt alleen over de externe apparatuur. Ons modem blijft dus aangesloten na de reset, de TV Box ook. Als je dat wilt doen, checkt mijn collega morgen de verbinding na monitoring! 

Duidelijk, ga ik regelen. 

3 minuten geleden heb ik de modem gereset. Van te voren heb ik geregeld dat alleen de tv en één vaste computer direct aangesloten aan het modem zit. 

Raar trouwens dat ik nu allemaal logging zie van 13 april:

9 Apr 13 02:00:21 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
10 Apr 13 02:00:21 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.59, given to MAC:00:d8:61:51:c2:3b, with hostname:DESKTOP-OOE4BDJ, Lease time:86446
11 Apr 13 02:00:21 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
12 Apr 13 02:00:19 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]
13 Apr 13 02:00:19 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.114.9.213 obtained, lease time 3600
14 Apr 13 02:00:19 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]
15 Apr 13 02:00:19 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 10.125.102.123 obtained, lease time 3600
16 Apr 13 02:00:19 daemon info dhcpc udhcpc: dhcpMsgSend: msgType[-2147483432]
17 Apr 13 02:00:19 daemon info dhcpc udhcpc: Lease of 95.99.8.90 obtained, lease time 3600
18 Apr 13 02:00:18 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending select for 10.114.9.213...
19 Apr 13 02:00:18 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending select for 10.125.102.123...
20 Apr 13 02:00:18 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending select for 95.99.8.90...
21 Apr 13 02:00:18 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending discover...
22 Apr 13 02:00:18 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending discover...
23 Apr 13 02:00:18 daemon debug dhcpc udhcpc: Sending discover...
24 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc:
25 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to parameter name shared memory
26 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to object name shared memory
27 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to schema shared memory
28 Apr 13 02:00:18 daemon info dhcpc udhcpc: udhcp client (v0.9.8) started
29 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc:
30 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to parameter name shared memory
31 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to object name shared memory
32 Apr 13 02:00:18 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to schema shared memory
33 Apr 13 02:00:18 daemon info dhcpc udhcpc: udhcp client (v0.9.8) started
34 Apr 13 02:00:17 daemon notice dhcpc udhcpc:
35 Apr 13 02:00:17 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to parameter name shared memory
36 Apr 13 02:00:17 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to object name shared memory
37 Apr 13 02:00:17 daemon notice dhcpc udhcpc: Attached to schema shared memory
38 Apr 13 02:00:17 daemon info dhcpc udhcpc: udhcp client (v0.9.8) started
39 Apr 13 02:00:17 user notice system esmd: System: System init finished
40 Apr 13 02:00:16 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
41 Apr 13 02:00:16 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel @BewustBekwaam! We houden vandaag contact, je hoort mij zodra ik meer informatie heb over de monitoring van je verbinding en de mogelijke vervolgstappen. Bedankt voor je geduld en de moeite die je hebt gedaan!

Reputatie 7
Badge +5

Ben ik weer @BewustBekwaam! Ik heb contact gehad met mijn collega, de verbinding is ontzettend stabiel en is niet meer weggevallen sinds je deze set-up hebt. Het lijkt dus echt aan je externe apparatuur te liggen. Voor de zekerheid wil mijn collega het nog tot morgen ochtend afwachten, dan hebben we een langere meting en weten we zeker waar de boosdoener ligt.

Zien we morgen nog steeds hetzelfde als vandaag, dan leggen we de oorzaak echt bij je externe apparatuur. Je mag dan zelf bepalen of je misschien iets aan je set-up wilt veranderen, of toch wilt overstappen. Zien wij morgen wel problemen binnen de verbinding, dan trek ik bij mijn collega aan de bel en gaan wij een onderzoek starten die puur gericht is op onze connectie en apparatuur. Vergeet niet dat we tot morgen hebben om de geplande overstap naar een andere provider te annuleren. Ook als we morgen een onderzoek zouden starten, zou je morgenochtend de keuze moeten maken om bij ons te blijven, of over te stappen.

Laten we morgenochtend contact houden, dan geef ik jou de uitkomst van de metingen. Weet jij nu al wat je wilt doen? Laat het mij dan weten!

 

Ik snap dat u de conclusie trekt dat het probleem in mijn eigen set-up zit. De modem is inderdaad (nog) niet uitgevallen maar ik ben het niet met u eens dat de verbinding “ontzettend stabiel” is. Als ik een ping naar 8.8.8.8 uitvoer krijg ik om de haverklap een ms van boven de 400. Ik heb daarnaast zojuist contact gehad met de klantenservice en meneer geeft aan dat de demping nog steeds op “rood” staat. Volgens meneer gaat de demping van rood naar groen en weer rood. Rood zou betekenen dat er een probleem zit in de wijkcentrale of in de verbinding naar huis. De demping kan niet beter of slechter worden nav de thuisnetwerk. De medewerker gaf zelfs aan dat de verbinding totaal niet stabiel is. Volgens meneer zou Guidion weer langs moeten komen om de demping te fixen. Daarnaast heb ik zoals ik al had aangegeven al meerdere keren deze test (alles afsluiten → hard reset → wachten tot het wegvalt → etc) uitgevoerd en toen is er ook meerdere keren geconstateerd dat het issue niet in mijn thuisnetwerk zit. Op een gegeven moment is de modem zelfs uitgevallen in de nacht terwijl ik letterlijk alle kabels had afgesloten. Ik hoop dat u daarom begrijpt dat ik totaal niet geloof dat het in mijn eigen netwerk zit. Daarnaast schrik ik ook van het “veiligheidslogboek”. Sinds ik bij jullie zit worden wij bestookt met rare verzoeken:

1Aug 31 11:50:43kernalertattackkernel: [66999.364952] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=195.181.166.82 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=63825 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=482162Aug 31 11:50:43kernalertattackkernel: [66999.351944] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=195.181.166.86 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=4911 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=482153Aug 31 11:50:43kernalertattackkernel: [66999.331813] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=156.146.40.73 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=19626 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=482134Aug 31 11:50:38kernalertattackkernel: [66994.233379] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.204.166.145 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=64120 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=482035Aug 31 11:50:38kernalertattackkernel: [66994.233343] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.204.166.143 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=43678 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=482016Aug 31 11:50:38kernalertattackkernel: [66994.233341] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.204.186.230 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=23863 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=482027Aug 31 11:50:33kernalertattackkernel: [66989.201432] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.204.166.131 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=5624 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=481898Aug 31 11:50:32kernalertattackkernel: [66989.133617] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.204.166.132 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=56208 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=481909Aug 31 11:50:32kernalertattackkernel: [66989.100483] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.204.161.38 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=14406 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4818610Aug 31 11:50:27kernalertattackkernel: [66984.018458] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=151.106.62.166 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=35540 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4817711Aug 31 11:50:27kernalertattackkernel: [66983.996017] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=151.106.55.174 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=59389 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4817612Aug 31 11:50:27kernalertattackkernel: [66983.979753] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=151.106.52.230 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=52728 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4817513Aug 31 11:50:22kernalertattackkernel: [66979.010478] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=134.119.188.74 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=26077 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4816414Aug 31 11:50:22kernalertattackkernel: [66978.890097] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.42.105.234 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=63469 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4816115Aug 31 11:50:22kernalertattackkernel: [66978.870901] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=92.42.106.154 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=50602 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4816216Aug 31 11:50:17kernalertattackkernel: [66973.760604] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=51.89.235.21 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=37849 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4814917Aug 31 11:50:17kernalertattackkernel: [66973.760570] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=78.138.127.154 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=50773 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4815018Aug 31 11:50:17kernalertattackkernel: [66973.760568] PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT=eth1.3 MAC=10:71:b3:82:83:1a:00:d8:61:51:c2:3b:08:00 SRC=192.168.1.59 DST=78.138.127.158 LEN=84 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=254 ID=34360 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=1 SEQ=4815119Aug 31 02:59:01kernalertattackkernel: [35132.299431] TCP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=155.137.170.124 DST=95.99.8.90 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=56 ID=19828 PROTO=TCP SPT=56394 DPT=60637 WINDOW=0 RES=0x00 URG ACK PSH RST SYN FIN URGP=3306020Aug 30 23:59:03kernalertattackkernel: [24345.836700] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=118.110.54.165 DST=95.99.8.90 LEN=129 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=52 ID=4456 PROTO=UDP SPT=23565 DPT=23464 LEN=10921Aug 30 23:17:16kernalertattackkernel: [21840.650412] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=207.180.192.205 DST=95.99.8.90 LEN=125 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=59 ID=14325 DF PROTO=UDP SPT=59267 DPT=23464 LEN=10522Aug 30 23:17:16kernalertattackkernel: [21840.489492] UDP_FLOODING ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=207.180.192.205 DST=95.99.8.90 LEN=125 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=59 ID=14283 DF PROTO=UDP SPT=59250 DPT=23464 LEN=10523Aug 30 23:11:20kernalertattackkernel: [21486.370142] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=120.235.140.157 DST=95.99.8.90 LEN=129 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=5918 PROTO=UDP SPT=6014 DPT=23464 LEN=10924Aug 30 23:09:27kernalertattackkernel: [21373.755263] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=120.235.140.157 DST=95.99.8.90 LEN=129 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=65367 PROTO=UDP SPT=6014 DPT=23464 LEN=10925Aug 30 23:08:04kernalertattackkernel: [21290.453439] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=120.235.140.157 DST=95.99.8.90 LEN=129 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=65247 PROTO=UDP SPT=6014 DPT=23464 LEN=10926Aug 30 22:49:26kernalertattackkernel: [20173.211309] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=120.235.140.157 DST=95.99.8.90 LEN=129 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=57053 PROTO=UDP SPT=6014 DPT=23464 LEN=10927Aug 30 22:48:23kernalertattackkernel: [20110.107400] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=120.235.140.157 DST=95.99.8.90 LEN=129 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=113 ID=57029 PROTO=UDP SPT=6014 DPT=23464 LEN=10928Aug 30 22:46:56kernalertattackkernel: [20022.762846] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=207.180.192.206 DST=95.99.8.90 LEN=125 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=58 ID=23032 DF PROTO=UDP SPT=58331 DPT=23464 LEN=10529Aug 30 22:37:39kernalertattackkernel: [19467.634197] UDP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=207.180.192.205 DST=95.99.8.90 LEN=125 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=59 ID=61146 DF PROTO=UDP SPT=39363 DPT=23464 LEN=10530Aug 30 20:46:35kernalertattackkernel: [12809.189292] TCP PORT SCAN ATTACK:IN=eth1.3 OUT= MAC=10:71:b3:82:83:1f:00:0e:00:00:00:01:08:00 SRC=94.198.197.67 DST=95.99.8.90 LEN=60 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=57 ID=18491 DF PROTO=TCP SPT=20256 DPT=31304 WINDOW=0 RES=0x00 URGP=0

 

Desalniettemin. Wie moet ik nou geloven? Alle medewerkers die zeggen dat het in de wijkcentrale zit? Of zou het toch nog de demping zijn? Kan het zijn dat ik misschien wel een modem gekregen van een oude klant die keihard bestookt werd met ping's of death en kernal attacks? Sinds dat het ip adres en macadres van een modem vaak gelijk blijven is dit ook nog een optie? Misschien valt de modem straks wel weer weg, wie weet! Erg interessant allemaal. 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @BewustBekwaam, dank voor je reactie. Ik denk dat het beter is om vanaf nu enkel contact te houden via dit topic. De agents met wie je spreekt zien inderdaad de demping, maar kennen het verhaal er niet achter. Mijn collega van de technische dienst is druk voor je bezig en heeft de demping samen met het Development team kunnen oplossen. Dit zie je in een eerste oog opslag niet, maar de marges zijn nu wat ze moeten zijn.

De log die je deelt is niets ernstigs. Dit is het bewijs dat de firewall zijn werk doet. Het modem vervangen zal geen effect hebben en vooral met de externe apparatuur aangesloten maakt dit geen verschil. Voor nu lijkt het echt dat de boosdoener je externe apparatuur is. Ik ben morgen vrij, maar mijn collega Nora neemt het stokje over en zij zal samen met mijn collega nog een laatste check van je verbinding doen. Je hoort snel van haar!

Maar er was dus een probleem met de demping wat het dev team op heeft kunnen lossen. Waarom zou er dan nog een probleem in mijn netwerk zitten? Neemt niet weg, fijn dat het gefixt lijkt dan! Ik heb onder andere contact opgenomen met de mededeling dat ik graag wil dat de bedenktermijn verlengd wordt zodat ik zeker kan weten dat ik een goede verbinding heb voordat ik een jaar aan jullie vast zit. Sinds je wil dat ik uitsluitend contact houd via dit topic, wil jij regelen dat de bedenktermijn verlengd wordt?

 

 

Even een update: ik ben zojuist terug gebeld door de medewerker die ik vanmiddag heb gesproken mbt het aanpassen van de bedenktermijn. Ik heb te horen gekregen dat jullie bereid zijn de bedenktermijn naar de 18e te verplaatsen mits ik gebruik zal maken van de overstap service van een andere provider. Jullie hoeven dus niks te doen mbt de bedenktermijn :)

update2: ik was vanmiddag erg enthousiast om te lezen dat er iets gefixt was maar 3 minuten geleden is mijn modem wederom uitgevallen. Helemaal offline en niet te pingen. 

1 Aug 31 22:01:52 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
2 Aug 31 22:01:52 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.48, given to MAC:58:fd:b1:cd:cc:40, with hostname:LGwebOSTV, Lease time:86554
3 Aug 31 22:01:52 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
4 Aug 31 22:00:54 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
5 Aug 31 22:00:54 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.114, given to MAC:b8:2c:a0:bf:ae:f3, with hostname:Tstat-BFAEF3, Lease time:86496
6 Aug 31 22:00:54 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
7 Aug 31 22:00:39 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD esmd ret=1
8 Aug 31 22:00:39 daemon debug dhcpd dnsmasq-dhcp: ip lease:192.168.1.166, given to MAC:f4:cf:a2:53:58:a8, with hostname:ESP_5358A8, Lease time:86481
9 Aug 31 22:00:39 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: sendLeaseMessageToESMD
10 Aug 31 22:00:20 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses
11 Aug 31 22:00:20 daemon info dhcpd dnsmasq-dhcp: DHCP, IP range 192.168.1.2 -- 192.168.1.254, lease time 1d
12 Aug 31 22:00:19 user notice system zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_IPTV connection ready
13 Aug 31 22:00:07 user notice system zcmdModuleCfg: System: Wan interface ETH_Internet connection ready
 
Reputatie 5
Badge +4

Hi @BewustBekwaam, wij zien inderdaad dat de verbinding gisteravond weer weggevallen is. Wel zien we in de meting terugkomen dat er weer een switch is aangesloten, wat de uitval zou kunnen verklaren. Nu geeft mijn collega van de technische afdeling aan dat hij toch Guidion langs wil laten komen om het modem voor je om te wisselen, zo kunnen we dit voor de zekerheid uitsluiten. Mijn collega gaat dit voor je in orde maken en je zult binnen een paar minuten een e-mail en SMS van Guidion ontvangen om een afspraak met ze te maken! 

Gister avond was er geen switch aangesloten. Nu is er inderdaad een kleine switch aangesloten die een kabel heeft naar de werklaptop en mijn prive pc. Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat deze switch ervoor zorgt dat de modem volledig uitvalt maar oke. 

 

Ik heb inderdaad het smsje ontvangen om een afspraak in de plannen met Guidion. Nu is de eerste datum dat zij langs kunnen komen pas op 12 september. Ik vind dit erg lang om alleen even een nieuwe modem aan te sluiten. Zou je deze modem op willen sturen of kan ik deze ergens ophalen? Dan doe ik het namelijk wel zelf. Beetje overdreven om hier anderhalve week op te wachten. 

Nadat wij een nieuwe modem hebben ontvangen hebben wij geen last meer van een wegvallende verbinding. Erg fijn dus. Ik heb de bestelling bij de nieuwe provider geannuleerd dus wij blijven voor het komende jaar klant bij jullie.

Dames, bedankt voor jullie tijd en moeite

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, ik ben superblij om te horen dat de modem swap geholpen heeft en we je dit naar nog van dienst mogen zijn! 

Ik heb door deze en andere threads gelezen, en dat geeft mij geen vertrouwen in de tmobile figuren hier.

Meerdere keren de klant het probleem in de schoenen schuiven. En ook suggereren dat de klant dom en onbetrouwbaar is.

 

Ik neem wel een andere provider

Na alle historie heb ik net een poging gedaan om de kosten te laten crediteren door iemand van jullie klantenservice maar helaas is dit niet gelukt. Wederom ga ik het maar via deze manier proberen want met de mensen van jullie klantenservice kom ik er niet uit. 

Wij hebben van 10 augustus jullie apparatuur in ons huis hangen. De monteur heeft toen het KPN spul van de muur getrokken en de tmobile spullen aangesloten. Toen jullie monteurs voor de 2e keer langs kwamen op de 24e is het abo pas officieel overgezet. Wij zouden dus de kosten van KPN waar wij geen gebruik van hebben kunnen maken gecrediteerd krijgen. 76,50 / 31 x 14 = 34,54

Daarnaast is het hele probleem pas op 1 september opgelost. 24 aug tot 1 sept = 17,42 (zie jullie factuur)

Wij zouden dus graag 51,96 gecrediteerd willen hebben.

 

Bedankt voor de moeite!

 

 

Reageer