Beantwoord

Wegvallende verbinding en verschrikkelijke service sinds het begin

  • 28 August 2023
  • 39 reacties
  • 686 Bekeken


Toon eerste reactie

39 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, weet je nog wanneer en met wie je deze afspraak gemaakt hebt? Ik kan hier namelijk niks over terugvinden in mijn systeem. Wel zie ik dat je met een collega van de klantenservice gesproken hebt en die heeft gezegd dat we 24-08 tot 01-09 kunnen  crediteren. Als je nog weet wanneer deze afspraak gemaakt is en met wie, wellicht dat ik dit terug kan vinden. Normaliter doen we dit namelijk niet omdat je abonnement pas start op het moment dat het modem online is. Bij ons maak je dus geen kosten tot dat je online bent.

De eerste monteur van 10 augustus heeft het kpn spul van de muur gehaald en de tmobile dingen aangesloten. Wij “genieten” dus al vanaf 10 augustus van jullie diensten. De monteur gaf aan dat hij de order nog niet op “complete” wilde zetten omdat de verbinding nog niet goed genoeg was. Hij zou een ticket aanmaken zodat er iemand in de wijkcentrale (binnen 3 werkdagen) zou komen kijken of het issue te fixen. Dit was iig door de monteur geconstateerd als de oplossing. Ik heb tegen die meneer gezegd dat hij wel weer de kpn modem mocht aansluiten want wij hadden op dat moment dus geen goede tmobile verbinding. Meneer ging de KPN spullen niet opnieuw aansluiten want dit mocht hij niet doen. Meneer gaf aan dat wij natuurlijk de kosten niet hoefde te betalen.

Daarnaast lijkt het mij toch niet meer dan logisch gezien de history dat jullie de 14 dagen abo kosten van KPN betalen omdat jullie letterlijk de KPN spullen af hebben gesloten, jullie spullen hebben aangesloten en hebben gezegd hebben tegen mij om de 3 werkdagen af te wachten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, je bent sinds 24 augustus bij ons aangesloten en online. Vanaf dat moment maak je kosten bij ons. Ik heb me best gedaan maar ik kan echt alleen maar 24-08 tot en met 01-09 voor je vergoeden omdat dit gemaakte kosten zijn bij ons. Deze kosten zullen worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Zal ik dit voor je in orde maken?

Ongelofelijk.

Jullie komen hier op 10 augustus de boel aansluiten. Jullie dienst werkt wel maar is traag en valt weg. De monteur geeft aan dat er binnen een aantal dagen iemand in de wijkcentrale wat gaat doen om het incident te fixen. Die man zou misschien niet eens bij mij thuis komen omdat het probleem volgens die monteur niet in mijn huishouden zat. Ik moest dus ook jullie spullen aangesloten laten.

Ook al had ik de KPN spullen zelf weer aangesloten gaat dit natuurlijk niet werken. Ik zit in de wijkcentrale op een andere switch en poort dus er was geen enkele mogelijkheid voor mij om weer van de KPN dienst te genieten.

Hoe kan je dan zeggen dat ik pas vanaf 24 augustus bij jullie aangesloten en online ben als dit letterlijk op 10 augustus is geregeld?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @BewustBekwaam, de glasvezellijn was op 10 augustus nog niet omgezet naar Internet van Odido. Dit was op dit moment nog KPN. Op 24 augustus is de lijn pas overgenomen door ons. Dit is terug te zien in mijn systeem en daarom kan ik ook pas vanaf 24 augustus de kosten vergoeden.

Beste meneer, vanaf 10 augustus ben ik aangesloten bij jullie. In de werkbon van Guidion is letterlijk de eerste zin:

“GPON bezoek uitgevoerd, alles van KPN uitgeschakeld”.

-------------------------------------------------------------------------------

“terug te zien in mijn systeem” 

Zegt het volgende jou iets?: 

“Waarom de naamsverandering? Omdat het tijd is voor een nieuw geluid. Om te laten zien dat het anders kan, menselijker. Zodat iedereen kan meedoen en daar plezier aan beleeft”

Het enige waar jij mee bezig bent is naar je systeem wijzen. Wat dacht je van je eens inleven in mijn situatie? “menselijker”?

 

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam, ik begrijp je hierin ook volkomen.

Ik heb het nogmaals hierover gehad en we hebben besloten om uit coulance de kosten voor je te vergoeden. Ik heb dit meteen ingevoerd, je zult hier nog een bericht over ontvangen. De vergoeding zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur.

Keurig. Ik heb het mailtje al ontvangen.

Na jou reactie van een aantal uur geleden heb ik gebeld met jullie klantenservice met de intentie om een klacht in te dienen. De medewerker was het volledig met mij eens en heeft (ook) een creditatie verzoek ingediend. Deze mag er dus uit gehaald worden want ik wil dat dit eerlijk verloopt. Wel mag er nog een creditatie ingeschoten worden van de periode van 24/08 tot 01/09 en dan kunnen we dit gedoe als afgesloten beschouwen. 

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam ik heb zojuist alles al gecrediteerd, ook 24-08/01-09. Dit is ook geen verzoek en zal worden verrekend! Het verzoek zal dan worden afgekeurd omdat deze creditering al plaats gevonden heeft.

Tommie (en collega's), bedankt voor jullie moeite.

Sinds vandaag valt de modem weer op willekeurige momenten weg. Gesproken met een medewerker die niks raars zag in de lijnmeting. Dit was vreemd omdat we op dat moment nog geen internet en tv hadden. Het enige wat ze kon doen was een ticket aanmaken maar dit zou geen zin hebben omdat jullie technische dienst dit zou gaan afwijzen omdat er meer dan 1 tv en 1 pc aangesloten mag zijn. Ik ben eens gaan denken wat er nou is veranderd waardoor dit zou kunnen gebeuren. Ik heb gister de wifi van de modem aan gezet! Sinds ik de nieuwe modem heb ontvangen heb ik de wifi hiervan maar uit gelaten omdat ik al het idee had dat het hiermee te maken had en dit lijkt ook zo te zijn. Ik ben ook dit topic tegen gekomen:

Dit is wel heel erg toevallig! Nu heb ik totaal geen zin om weer een ticket aan te laten maken, te wachten en te hopen dat er een reactie komt en dat allemaal terwijl ik maar 1 pc en 1 tv aangesloten mag hebben. Zijn er nog andere opties?

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam bedankt voor je update.

Heb je je Deco set in AP modus gezet? Daarnaast wil ik je vragen om je randapparatuur los te koppelen en daarna het modem te testen. Ik krijg namelijk veel lease time erros omhoog in mijn lijnmeting. Deze apparaten kunnen de verstoring veroorzaken.

De deco's staan in AP modus. Ook speelde dit probleem dus voordat ik een nieuwe modem had zonder dat ik de deco's had aangesloten. Ik snap wederom dat ik alles af moet koppelen om het te testen maar het kan toch niet dat een apparaat ervoor zorgt dat het modem letterlijk uit en aan gaat? Als dat het geval was, zou dit issue ook voorgekomen zijn voordat ik de wifi op de modem had aan gezet. Elke dag resette de modem. ik heb de wifi uit gezet en het is bijna een maand goed gegaan, ik zet de wifi aan en binnen een dag speelt weer hetzelfde issue. Je gaat mij niet wijsmaken dat één van mijn apparaten dit issue veroorzaakt. De laatste monteur heeft trouwens ook bevestigd. 

Reputatie 7
Badge +9

@BewustBekwaam een foute DHCP-lease kan met hoge uitzondering ervoor zorgen dat het modem reboot of overbelast wordt. Mag ik je voor de zekerheid vragen om het ONT te rebooten, deze staat al 45 dagen aan. Wellicht dat dit zal helpen!

Reageer